Myownblend

Et andet ord for "svage borger"

Recommended Posts

Myownblend

Jeg arbejder i en virksomhed hvor vi har haft personer i 12 uger jobtræning, gratis.

For os er det ikke et mål med gratis arbejdskraft, men et spørgsmål om at rejser borger som har det svært.Ud af 5 har 3 fået rigtigt arbejde og 2 valgt at starte en uddannelse.

Når vintaler med komminer eller konsulenter, brugers udetrykker  "svageborger" "klienter" 

og så er der alle de slang udtryk som "dum i arbejde" etc

Jeg søger derfor forslag til ord, eller kort beskrivelse, som løfter personen, noget positivt

Bande-medlem siger alt:  det er noget med krimininalitet, nako og  rygmærke  det skal det jo ikke være, det beskriver godt hvad det er

det skal være noget som løfter dem, men jeg skal også samtidig til kommuner kunne definere at der er tale om den gruppe af borger 

som har nogle udfordringer, og derfor skal i projekt, nogle hvor der skal tages specille hensyn

jeg er gået lide kold på forslag, og kører lidt i ring, og vil derfor værsætte forslag 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Hmmm, det første der falder mig ind er "udsatte mennesker", men det fungerer vist heller ikke.

Hvad med "mennesker der er på vej tilbage på sporet", eller noget i den stil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Myownblend

hej entrelace

udsatte mennesker sætter med ligesom i en bås som med svage borger

tilbage på sporet er rigtig godt, sætningen kan gøret lidt længer i en samtale "har personer som skal tilbage på sporet"

"tilbage på sporet" kan trykkes på en t-shrit. anthony robins med personlig udvikling siger at man skal udtrykke målet og ikke status før - derfor tænker jeg "er tilbage på sporet" hvis det skulle trykkes på en t-shirt

drop gerne en kommentar 

Godt  forslag. kom bare med flere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Det første ord der falder mig ind er, borgere med livsvilje, idet livsvilje er et meget stærkt ord for at kæmpe for sit liv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Eller kommet stærkt igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Myownblend

hej gumle

livsvilje er også godt som i en samtale kan beskrive at dem som skal i projekt skal have livsvilje, altså selv ville

i modsætning til når kommunerne forsøger at parkerer nogle som bare ikke gider, men der er mange som rent faktisk kæmper

og gerne vil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Myownblend
On 16/5/2017 at 22:47, gumle skrev:

Det første ord der falder mig ind er, borgere med livsvilje, idet livsvilje er et meget stærkt ord for at kæmpe for sit liv. 

Hej Gumle 

jeg syndes jeg havde svaret dig, Livsvilje  er også et godt udtryk 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 18 timer siden, Myownblend skrev:

Hej Gumle 

jeg syndes jeg havde svaret dig, Livsvilje  er også et godt udtryk 

Hvad mener du :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At glædes ved det gode

Hejsa :)

Først og fremmest fedt det, din virksomhed gør for de her borgere, og at du gerne vil give dem motivation. Det kan vi alle lære noget af, synes jeg :)

I forhold til kommunikationen med kommunerne kunne man muligvis bruge udtrykket ”medarbejdere med særlige behov”

I forhold til et catchy T-shirtslogan kunne man måske bruge noget i stil med ”Selvom i dag er svær, er der en chance for, at i morgen bliver fantastisk”. Tror faktisk også, at sitet her har en klassificering, der hedder noget med ”Godt i gang” eller ”Godt på vej”, hvilket også er meget godt, synes jeg.

Al mulig held og lykke med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Myownblend

hej 

For 2 timer siden, At glædes ved det gode skrev:

Hejsa :)

Først og fremmest fedt det, din virksomhed gør for de her borgere, og at du gerne vil give dem motivation. Det kan vi alle lære noget af, synes jeg :)

I forhold til kommunikationen med kommunerne kunne man muligvis bruge udtrykket ”medarbejdere med særlige behov”

I forhold til et catchy T-shirtslogan kunne man måske bruge noget i stil med ”Selvom i dag er svær, er der en chance for, at i morgen bliver fantastisk”. Tror faktisk også, at sitet her har en klassificering, der hedder noget med ”Godt i gang” eller ”Godt på vej”, hvilket også er meget godt, synes jeg.

Al mulig held og lykke med det.

hej tak for god input

t-shirt slogan vil jeg arbejde lidt, måske "det var svært i går, i dag bliver fantastisk" 

du har ret er der vist noget som hedder "godt i gsng" ol. så langt er jeg ikke kommet

der er noget som hedde " back on track" mener jeg 

tak for input og ros 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind