al1714

Optage en tv udsendelse

9 svar i dette emne

Hej.

Jeg søger et program så jeg kan optage en udsendelse på min computer, jeg modtager signaler over nettet fra YouSee.

Kan det lade sig gøre, og hvilket program skal jeg anskaffe.

Hilsen 

AL1714

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Taler du IPTV eller WebTV, altså TV modtaget i en boks fra Yousee eller WebTV som du ser i en browser på pc?

Er det IPTV fra en boks du normalt sætter til nettet og tilsluttet til dit TV via HDMI, så nej, det kan du ikke.

Er det via browser, hvor du ser yousee webtv, så kan det være nogen af de mange plugins til firefox også understøtter det format yousee sender i.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg logger ind på Yousee.dk og kan se mine tv kanaler via min browser på pc.Og så er det at jeg gerne vil have mulighed for at gemme en kopi af en udsendelse på min pc. Formålet er at jeg gerne vil have en kopi af alle Formel 1 løbene som sendes på 3+ eller tyske RTL.

Håber det kan lade sig gøre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Tænker umiddelbart at det ikke er lovligt, og mener at det streamede indhold er krypteret/beskyttet fra yousee´s side.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 23 timer siden, al1714 skrev:

Jeg logger ind på Yousee.dk og kan se mine tv kanaler via min browser på pc.Og så er det at jeg gerne vil have mulighed for at gemme en kopi af en udsendelse på min pc. Formålet er at jeg gerne vil have en kopi af alle Formel 1 løbene som sendes på 3+ eller tyske RTL.

Håber det kan lade sig gøre.

Check firefox og de mange stream plugins som kan downloade fra youtube og andre sider, de fungerer fint her for mig med Tyske sider (ARD/ZDF) , så mon ikke du kan være heldig og finde en som tager yousee.dk, måske måske ikke.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 timer siden, THorgrim skrev:

Tænker umiddelbart at det ikke er lovligt, og mener at det streamede indhold er krypteret/beskyttet fra yousee´s side.

Det kan da ikke være ulovligt, det er da det samme som at optage på sin gamle VHS båndoptager.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 6 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Check firefox og de mange stream plugins som kan downloade fra youtube og andre sider, de fungerer fint her for mig med Tyske sider (ARD/ZDF) , så mon ikke du kan være heldig og finde en som tager yousee.dk, måske måske ikke.

Jeg kan ikke få det til at virke med youtube, men har fundet en digitalboks som tager signalet fra antennestikket, som kan optage på en transportabel harddisk. Efterfølgende kan jeg kopiere filen over på min pc. Har lige prøvet og det virker.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 timer siden, al1714 skrev:

Det kan da ikke være ulovligt, det er da det samme som at optage på sin gamle VHS båndoptager.

Tja.. ligesom man kan optage musik fra yousee´s musik streaming tjeneste med sin  gamle kassettebåndoptager ;)

Meeen mon ikke der er et eller andet regelsæt som spiller ind hvis man gør det digitalt.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, THorgrim skrev:

Tja.. ligesom man kan optage musik fra yousee´s musik streaming tjeneste med sin  gamle kassettebåndoptager ;)

Meeen mon ikke der er et eller andet regelsæt som spiller ind hvis man gør det digitalt.

Må man så heller ikke optage med sin harddisk optager, som sidder til antennestikket?

Det lyder da helt skørt:huh:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind