Knud-a

Cromecast via tablet

7 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

Vi har gennem længere tid streamet tv-udsendelser fra nettet, og sendt det til skærmen v.h.a. en cromecast, hvilket har fungeret fint. Vi bruger 2 mobiltelefoner, og en tablet til formålet. Nu er der sket det at tabletten ikke kan overføre til cromecasten mere, men alt andet på tabletten virker, både netforbindelse og streaming, men kun hvis det afspilles på tabletten. Cromecasten kan godt ses på tabletten, og jeg kan også grenstarte den fra appen "home". Tabletten er en Samsung GT-P7510. Er der nogen bud på hvad der kan være galt.

Redigeret af Knud-a
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

sluk/tænd tablet, det er ikke nok at genstarte (hvis den ikke slukker).

Jeg har selvsamme tablet, og har set det før, jeg kunne bare slukke/tænde tablet og så virkede alle apps (netflix/dr) og kunne caste til chromecast igen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, DenBruneMunk skrev:

sluk/tænd tablet, det er ikke nok at genstarte (hvis den ikke slukker).

Jeg har selvsamme tablet, og har set det før, jeg kunne bare slukke/tænde tablet og så virkede alle apps (netflix/dr) og kunne caste til chromecast igen.

først genstartede jeg, og da det ikke hjalp slukkede jeg, som du skriver. Det hjalp heller ikke, så jeg har efterhånden nulstillet til fabriksindstillinger, heller ikke det har hjulpet. Jeg har også prøvet at lade den løbe tør for strøm, og så lade den ligge i mere end et døgn.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Så kører du måske slet ikke på samme netværk, har du flere AP i huset? Er chromecast stadig online, altså skriver den dette på tv't?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ja, de er på samme netværk, og det står også på skærmen. Jeg kan se ikonet for cromecast på tablettet, og jeg kan også se navnet på cromecasten. Alt virker perfekt med begge telefoner. Kan det måske være routeren, den har jeg ikke prøvet at resette.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Så har jeg ikke flere gode/dårlige forslag.

Jeg har set problemet og apps som ikke har cast funktion men det gik altså hurtigt over på min tablet :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

vi har det på begge vores telefoner, og min ( samsung) fejler aldrig, men konens Iphone gør det konstant, ved hende er det fordi telefonen står og vakler imellem wifi og mobildata, så hvis hun går ind og slår mobildata fra kører det

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind