11 svar i dette emne

Jeg bryder mig ikke om slanger, eller andre krybdyr, men det må være spændende at få unger af dem. Jeg forestiller mig, at det stiller nogle krav til deres pasning, at få dem til at yngle.

Tillykke med afkommet.:gogo:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg bryder mig ikke om slanger, eller andre krybdyr, men det må være spændende at få unger af dem. Jeg forestiller mig, at det stiller nogle krav til deres pasning, at få dem til at yngle.

Tillykke med afkommet.:gogo:

Tak :)
Det er ikke så svært. Bare deres basic er opfyldt kommer resten af sig.
Æggene pilles op og lægges i en rugekasse i 55- 60 dage ved ca 27 grader. Vi fik 9 unger ud af 9 æg, så det var perfekt.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ej!, hvor er de bare fine :love: Tillykke, jeg ville ønske at jeg havde plads til at adoptere en

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 45 minutter siden, Zoxa skrev:

Ej!, hvor er de bare fine :love: Tillykke, jeg ville ønske at jeg havde plads til at adoptere en

Tak :)
De kræver ikke meget plads ;)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 23 timer siden, Zorglup skrev:

De kræver ikke meget plads ;)

Fysisk så nej, men de kræver en menneskelig rummelighed som jeg nok ikke kan tilbyde, for min mor ville nægte at komme på besøg og så træt er jeg dog ikke af hende... endnu :devil:

Men min datter ønsker sig inderligt en slange, så jeg tror jeg vil gå i tænkeboks :huh:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg forstår. ;)
Når terrariet er lukket er det jo ligesom et akvarium. Og mine unger ved, at de ikke må drille andre med dem. Deriblandt svigermor, som bestemt ikke er glad for dem. :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 35 minutter siden, Zorglup skrev:

Når terrariet er lukket er det jo ligesom et akvarium.

Jups - men forklar den til min mor som sætter sig MEGET bestemt ned uden for Zoo's krybdyrhus og venter -selv i pis øsende regnvejr - ja, det har hun gjort!

Men self kunne man vel lade kræet være i et karantæne bur under besøget inde på hendes værelse - en løsning hun nok ville elske for så blev hun heller ikke tvunget til at rydde op før besøget :-D Nej, det må jeg ikke sige til hende.....

Og i øvrigt ville hun aldrig "drille" andre med en slange, for det ville min datter holde alt for meget af slangen til at hun ville byde den

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 17/4/2017 at 13:46, Zoxa skrev:

Jups - men forklar den til min mor som sætter sig MEGET bestemt ned uden for Zoo's krybdyrhus og venter -selv i pis øsende regnvejr - ja, det har hun gjort!

Men self kunne man vel lade kræet være i et karantæne bur under besøget inde på hendes værelse - en løsning hun nok ville elske for så blev hun heller ikke tvunget til at rydde op før besøget :-D Nej, det må jeg ikke sige til hende.....

Og i øvrigt ville hun aldrig "drille" andre med en slange, for det ville min datter holde alt for meget af slangen til at hun ville byde den

I nogle tilfælde kan man afvænne folk fra skræk for slanger eller edderkopper. En rolig person, der viser et roligt eksemplar frem, fortæller om det, om dets liv og følelser. Og så kan "patienten" få lov at røre. Bare sådan noget som at opdage, at en slange ikke er "kold og slimet". 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige finde det, men jeg så en dokumentar om fobier. Der var en læge der havde fundet ud af, at noget hjerte / blodmedicin ( Mener det var et blodfortyndende præparat. )  indtaget lige efter en kraftig reaktion på eksempelvis edderkopper, fjernede fobien. Det kunne hun gøre ved alle fobier, hun kunne kontrollere / fremkalde reaktionen. Slanger, edderkopper, elevatorer, højder osv.
Ved første konsultation fremprovokerer hun reaktionen og giver patienten medicinen derefter. Så skal personen så komme efter et par dage og gentage tingen, der triggerede fobien. Og så er de kurerede. Simpelt :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites