mreighteen

Caps til store hoveder

8 svar i dette emne

Jeg er en kæmpe fyr, som bare er stor-stor. Jeg har derfor også et ret så stort hoved, der måler 64 cm. Jeg har åbenlyst nok, altid haft svært ved at finde caps i min størrelse. Er der nogen som kender nogle sider, hvor de findes så store?

Jeg ved de findes i USA, men så koster fragten det samme som selve cappen koster? :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 53 minutter siden, mreighteen skrev:

Jeg ved de findes i USA, men så koster fragten det samme som selve cappen koster? :)

Du skal også være obs på, at hvis du køber for mere end 80 kr. fra et ikke europæisk land, så kan der ryge moms m.m. på.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 timer siden, Entrelac skrev:

Du skal også være obs på, at hvis du køber for mere end 80 kr. fra et ikke europæisk land, så kan der ryge moms m.m. på.

Der kan også komme moms på inden for EU, det skal så ved firmaer med større omsætning opkræves af firmaet ved købet. Det er vist mere told, der er relevant ved køb uden for EU. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 7 timer siden, mgy skrev:

Der kan også komme moms på inden for EU, det skal så ved firmaer med større omsætning opkræves af firmaet ved købet. Det er vist mere told, der er relevant ved køb uden for EU. 

Både told og moms er relevant. Moms ryger på det hele (også fragten). Derudover skal man også betale gebyr til dem som behandler pakken (ofte PostNord).

Kan man finde caps inkl fragt til under 80 kr så er man "home safe", men ellers løber man en risiko for at an cap med fragt til 81 kr løber op i 3-400 kr.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 7 timer siden, mgy skrev:

Det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om, så jeg ikke får kvajet mig.

Det eneste jeg kan finde er dette: "Visse mindre områder i EU er ikke med i EU's moms- og afgiftsområde. Det betyder, at du skal betale moms og afgifter, når du køber varer, der bliver sendt fra disse områder. Det gælder blandt andet de engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark) og Ålandsøerne i Finland. I disse tilfælde skal du følge reglerne for at købe varer på nettet uden for EU."  http://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2236524&vid=0&lang=da

Ved handel udenfor EU er det først og fremmest moms der ryger på (ved køb for over 80 kr.), told ryger først på ved større køb.

"Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Du skal altid betale moms af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.

Told: Du skal betale told, hvis du køber varer for mere end 1.150 kr. før fragt. Tolden beregnes af både varens pris og fragten. Du skal altid betale told af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber." http://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2236525&vid=0&lang=da

Ret mig meget gerne hvis jeg har misforstået noget.:)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Firmaer med et salg over 280.000, som Amazon, pålægges at betale dansk moms når de sælger til en adresse i Danmark. Så det er slet ikke unormalt eller uhørt, der er mange tyske butikker som lægger dansk moms på varen, altså, 19% + 6% mere, når varen skal til og betales og man skriver man skal have pakken i Danmark, før ses forskellen ikke, præcis som på Amazon, der lægges dansk moms på når betaling skal gennemføres.

Så intet forkert der.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=1945734&vid=204731

1. Når varen sælges til Danmark som fjernsalg fra et andet EU-land, når leverandøren er registreringspligtig for dette salg her. Bemærk at du er registreringspligtig i Danmark, hvis du har en omsætning på over 280.000 DKK som fjernsalg til Danmark.
1

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Firmaer med et salg over 280.000, som Amazon, pålægges at betale dansk moms når de sælger til en adresse i Danmark. Så det er slet ikke unormalt eller uhørt, der er mange tyske butikker som lægger dansk moms på varen, altså, 19% + 6% mere, når varen skal til og betales og man skriver man skal have pakken i Danmark, før ses forskellen ikke, præcis som på Amazon, der lægges dansk moms på når betaling skal gennemføres.

Så intet forkert der.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=1945734&vid=204731

1. Når varen sælges til Danmark som fjernsalg fra et andet EU-land, når leverandøren er registreringspligtig for dette salg her. Bemærk at du er registreringspligtig i Danmark, hvis du har en omsætning på over 280.000 DKK som fjernsalg til Danmark.

Mange tak for svar, og link.

Dette anede jeg ikke, men det er helt klart noget jeg vil være obs på fremover. Som jeg forstår det, så kan man ikke se det før man når til, at skulle godkende et køb, og så vil det kunne forklare en (ellers uforståelig) pris-forskel. Rart at vide.

Lige pt undrer jeg mig lidt. I starten af april gik noget i stykker på min strikkemaskine, jeg fandt en ny (brugt) del på Ebay, fra England. Den stod til 130,32 dk kr., jeg syntes godt nok det var dyrt at få den sendt, 112,76 dk kr. Men den samlede pris var ok, så jeg bestilte den.

Efterfølgende blev der trukket 2 beløb fra min konto, 172,88 kr. og 82,33 kr. Men jeg tænker, at det kan være noget med valuta-kursen og måske det du har skrevet omkring momsen, og så er det måske blevet billigere at sende den end forventet.

Jeg har betalt ca. 12 kr. mere end forventet, så det er for lidt til, at jeg vil gøre noget ved det, og den samlede pris er stadig ok.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind