Snartfru

Hjælp til rubrik 53 på årsopgørelsen

5 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

Hej med jer

Har lige brug for hjælp til udfyldelse af rubrik 53 på årsopgørelsen. Jeg har som regel en til to overnatninger på hotel i DK om måneden ifm. jeg er rundt i vores forskellige afdelinger. Jeg får kørselsgodtgørelse fra arbejdsgiver samt de betaler hotel og middag.

Det jeg køber på tankstationen som fx kaffe og slik betaler jeg selv og laver det ikke som et udlæg.

Hvad kan jeg notere på årsopgørelsen??

Redigeret af Snartfru
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
  • Du kan ikke både få skattefri kostgodtgørelse og dækket dine udlæg efter regning for den samme rejse.
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

+1 til DDR, det kan man ikke trække fra når arbejdsgiver også betaler.

Dine overnatninger skal være betalt af dig selv, så kan du begynde at trække noget fra.

Eneste du kan trække fra er din tur fra hjemmet til 1. mødested, hvis det foregår i egen bil, uden benzin kort og arbejdsgiver altså ikke også giver dig kørselgodtgørelse for de km. Så er det på plads, så er kørsel mellem hjem og arbejde det eneste du må trække, og husk de første 24km ialt, kan du ikke trække fra om dagen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 timer siden, hemlig skrev:

Du kan nu godt trække det fra, som arbejdsgiver ikke betaler - småfornødenheder. Det andet er en udbredt misforståelse  

http://nyheder.tv2.dk/penge/2016-03-19-undersoegelse-dette-skattefradrag-har-850000-danskere-glemt

Du taler om mad og slik, vi andre tale om kørsel og bro afgifter, så mon ikke vi er på samme spor i den sidste ende. Og lige meget om han køber en is eller noget slik, så kan han trække 117,75kr fra per dag ;) HVIS hans arbejdsgiver ikke allerede betaler et tillæg til lønnen per dag som er 471kr eller mere.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind