King.Dingeling

højresvingsulykker
Hvilket ansvar har Cyklistforbundet for fremtidens ulykker?

22 svar i dette emne

Man kan jo også køre med en stangtorpedo på bagagebæreren. Jeg mener stadig ikke, at synligheden bliver øget afgørende, da de skal konkurrere mod alle de andre cyklister i neon og udsalgsskiltene og fup-udsalgsskiltene. Det er efter min mening bedre at angribe de ting, der ofte er i uorden. Ingen eller ubrugelige lygter, snavsede reflekser, tåbelig adfærd (fra alle parters side), manglende agtpågivenhed, anders and-skiver ...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 3. april 2017 at 23:10, covergaard3650 skrev:

Jeg havde hjelm med selvlysende gult hjelmcover, refleksvest, specielle handsker, lys på cyklen osv.

Alligevel må jeg erkende at jeg aldrig kommer mig 100 procent efter uheldet 6-4-2016, hvor en varevogn overså et indkørsel forbudt skilt så jeg kørte ind i siden på den.

Ja, jeg havde et ansvar for at gøre mig synlig og holde øje med bilerne hvor de forventes at kunne dreje til højre. Jeg synes at jeg forholdte mig til dette. Det var bare ikke nok. Jeg trækker dog vejret og det var ikke sikkert det var tilfældet hvis jeg havde kørt efter cyklistforbundets holdning.

Jeg er professionel pendler med over 30 kilometer til og fra arbejde. Jeg ser i øjeblikket på et rygskjold som supplement til alt det andet jeg bærer, idet at dette uheld var det sidste at jeg kunne tåle med hensyn til ryggen. Uheldet i 2016, kombineret med uheldene i 1998, 2008 og 2012 har flyttet for meget på min fysik. Jeg har ikke lyst til at købe hos familien uanset om de har krykkerne som rykker eller stolen som passer hvis man er spasser.

Vi tager lige en tur ned af memory lane:

• 1998: Sandwich op imod en lastbil. Jeg skulle forbi en ulovlig parkeret lastbil. En bil der kom bagfra mente at jeg skulle vente. Jeg ramte bagenden af lastbilen med hjelmen.
  • 2008: En spritbilist overså en holdende kø af biler der ventede for rødt. I en af bilerne sad jeg. Jeg røg 14 dage ind i næste uge.
  • 2012: En teenager orienterede sig ikke da han kastede sin cykel ud fra fortorvet til venstre imod trafikken og kørte ind i mit forhjul.
  • 2016: Se ovenover.

Cyklistforbundet repræsenterer en verdensfjern holdning. Folk kommer til skade ude i trafikken. Jeg er ikke bitter selvom det medfører mere smerte og bekymring at forholde sig til forsikringselskaberne efter uheldene end at være uheldig part i dem. Jeg står op for at gøre en forskel. Det har en pris. Man må bare tage sine forholdsregler istedet for at drømme og være ignorant.

Thumbs up for et underholdende indlæg :D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind