sommer85

Renault Captur vs Nissan Qashqai

29 svar i dette emne

For 5 minutter siden, sommer85 skrev:

Hvad med en Ford focus?  

Kender I til den?

Vi var ude at se på en i går, og barnevognen kunne godt være deri. 

Vi fik dog ikke prøvekørt den, men det håber vi at vi får mulighed for i morgen.

Nogle meninger om Ford generelt? 

Ford er vil på mange måder noget af det mest gennemsnitlige og anonyme man kan få. Hvor de laver ganske ok biler der kører lidt bedre end gennemsnittet. Bestemt ikke noget dårligt valg hvis prisen er rigtig. Her er i byen har de faktisk også et af de værksteder med det bedste ry, som jo heller ikke er helt ligegyldig.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 timer siden, sommer85 skrev:

Og så vil jeg rigtig gerne høre jer når nu vi er i gang:

Hvis I havde 130.000 kr at købe bil for.

I havde behov for at der skulle være plads til barnevogn, plads til to autostole på bagsædet. 

I skulle primært bruge bilen til bykørsel, småture og mellemlange ture. 

I ønsker en hatchback, mini suv eller stationcar. 

Hvilken ville I så købe og hvorfor? :)

Havde før en peugeot 308 sw, den kan helt klart anbefales, barnevognen kan gå direkte ind i bagagerummet uden at skulle skilles ad hver gang. Den vi havde fejlede aldrig noget ud over der sprang en pære en gang imellem og så alm slid. og fordelen er at man får rigtigt meget bil for pengene hvis man køber en nyere brugt

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 timer siden, sommer85 skrev:

Og så vil jeg rigtig gerne høre jer når nu vi er i gang:

Hvis I havde 130.000 kr at købe bil for.

I havde behov for at der skulle være plads til barnevogn, plads til to autostole på bagsædet. 

I skulle primært bruge bilen til bykørsel, småture og mellemlange ture. 

I ønsker en hatchback, mini suv eller stationcar. 

Hvilken ville I så købe og hvorfor? :)

Jeg er ikke hel sikker på at du kan bruge mit svar til noget, men nu spørger du trods alt så jeg vil give svaret:

Jeg går ikke særlig meget op i biler så jeg vil i bund og grund bare finde en bil med plads til barnevognen i 20-30.000 kr klassen. Man kan sagtens finde nogle udmærkede i det prislag. Jeg har selv lige købt en Nissan Almera fra 2003 som kører rigtig godt (til 25.000 kr). Jeg tror der kan være en barnevogn i, men jeg er ikke sikker. I skal huske på at det vel formentlig kun er de næste par år I skal have barnevogn med. I jeres tilfælde vil jeg gå efter en stationcar.

I skal også huske at hvis I stifter gæld for at betale bil så koster bilen reelt måske 150-160.000 kr i stedet for 130.000 kr. Er det penge I allerede har kan I enten bruge det til at betale anden gæld af, rejser, hobby, opsparing eller hvad I nu har lyst til.

Men som sagt så går jeg meget lidt op i bil. For mig er det noget som skal bringe mig fra A til B på nogenlunde så billig måde som muligt.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 16 minutter siden, sommer85 skrev:

Hvad med en Ford focus?  

Kender I til den?

Vi var ude at se på en i går, og barnevognen kunne godt være deri. 

Vi fik dog ikke prøvekørt den, men det håber vi at vi får mulighed for i morgen.

Nogle meninger om Ford generelt? 

Har ikke de store erfaringer med nyere Ford, dog har min bror for et par år siden solgt hans fokus vil tro den i dag ville være 10-12 år gammel, og kan kun sige rust rust og atter rust, det var faktisk grunden til den blev skiftet, om det er sådan med alle Ford eller han bare var uheldig ved jeg ikke

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 21 timer siden, sommer85 skrev:

Hej med jer :)

Vi har brug for nogle meninger omkring valg af bil. Meninger som ikke kommer fra familie og venner ;)

De to biler vi pt holder op i mod hinanden efter at have kigget og prøvet lidt, har en del forskelligheder på papiret i forhold til årgang, kørte kilometer osv. Dog er begge en del af SUV-familien. 

Vi skal primært bruge bilen til kortere/mellemlange ture. 

Lidt fakta om bilerne nedenunder, og så må I meget gerne fortælle hvilken af de to I ville vælge og hvorfor.

Og I skal vælge én af dem - der er ikke andre valg :P

Tak :)

Renault Captur 0,9 tce 90 Expression 2014:

- kørt 68.000 km

- benzinbil 

- kører 20,4 på literen 

Pris: 129.900 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3158974

Nissan Qashqai 1,6 Tekna 2011:

- kørt 152.000 km

- benzinbil 

- kører 16,9 på literen 

Pris: 137.900 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3202863

Jeg ville snuppe japseren,franskmænd er bedst til vin og oste,og deres modehuse / tøjdesign ,og deres film især TAXI filmene som er totalt sjove og fed humor

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Godaften :)

Nå, jeg skylder jer lige en opdatering, når nu I har været så søde at bruge tid på at svare på mine mange spørgsmål.

Det er simpelthen endt med at vi køber en Golf 1,2 tsi fra 2012 ;) (1,2 pga miljøet)

Så ingen Renault eller Nissan.

Vi var ikke i tvivl da vi kom ud at prøve den. Den lå bedre og mere tungt på vejen. Især i forhold til Renaulten som pludselig virkede plastic-agtig. Styrtøjet virkede mere solidt. Geraskifte og rat var også mere solidt. 

Og så overraskede rummeligheden os virkelig!

Vores barnevogn kan ligge i bagagerummet slået sammen, plus at der stadig kan stå indkøbsposer.

Rumligheden i kabinen er også overraskende god, på trods af bilens størrelse. Og der er god plads på bagsæderne også.

Den lever 9/10 gange op til vores behov, og med træk og bøjler på til de lidt længere ture et par gange om året, kommer det helt sikkert til at være en bil vi bliver glade for :)

Sjovt som det nogle gange kan tage en anden drejning... ^_^

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, sommer85 skrev:

Godaften :)

Nå, jeg skylder jer lige en opdatering, når nu I har været så søde at bruge tid på at svare på mine mange spørgsmål.

Det er simpelthen endt med at vi køber en Golf 1,2 tsi fra 2012 ;) (1,2 pga miljøet)

Så ingen Renault eller Nissan.

Vi var ikke i tvivl da vi kom ud at prøve den. Den lå bedre og mere tungt på vejen. Især i forhold til Renaulten som pludselig virkede plastic-agtig. Styrtøjet virkede mere solidt. Geraskifte og rat var også mere solidt. 

Og så overraskede rummeligheden os virkelig!

Vores barnevogn kan ligge i bagagerummet slået sammen, plus at der stadig kan stå indkøbsposer.

Rumligheden i kabinen er også overraskende god, på trods af bilens størrelse. Og der er god plads på bagsæderne også.

Den lever 9/10 gange op til vores behov, og med træk og bøjler på til de lidt længere ture et par gange om året, kommer det helt sikkert til at være en bil vi bliver glade for :)

Sjovt som det nogle gange kan tage en anden drejning... ^_^

Tror du bliver rigtigt glad for det valg, dog vil jeg anbefale at få den rustbehandlet, har selv haft et par vw og en rustbehandling skader i hvert fald ikke :-)

Tillykke med bilen

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 16 minutter siden, basle72 skrev:

Tror du bliver rigtigt glad for det valg, dog vil jeg anbefale at få den rustbehandlet, har selv haft et par vw og en rustbehandling skader i hvert fald ikke :-)

Tillykke med bilen

Tak for det :)

Ja. Det tænker jeg du har ret i.

Det er også der hvor vi har læst, at vw kan "halte".

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, sommer85 skrev:

Tak for det :)

Ja. Det tænker jeg du har ret i.

Det er også der hvor vi har læst, at vw kan "halte".

Tror nu ikke de er værre end så mange andre, men de har lidt svagheder på døre og bagklap, og er det en bil man vil have i mange år er de 3-4000kr det koster at få den givet en ordentlig omgang godt givet ud synes jeg 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind