sommer85

Renault Captur vs Nissan Qashqai

29 svar i dette emne

Hej med jer :)

Vi har brug for nogle meninger omkring valg af bil. Meninger som ikke kommer fra familie og venner ;)

De to biler vi pt holder op i mod hinanden efter at have kigget og prøvet lidt, har en del forskelligheder på papiret i forhold til årgang, kørte kilometer osv. Dog er begge en del af SUV-familien. 

Vi skal primært bruge bilen til kortere/mellemlange ture. 

Lidt fakta om bilerne nedenunder, og så må I meget gerne fortælle hvilken af de to I ville vælge og hvorfor.

Og I skal vælge én af dem - der er ikke andre valg :P

Tak :)

Renault Captur 0,9 tce 90 Expression 2014:

- kørt 68.000 km

- benzinbil 

- kører 20,4 på literen 

Pris: 129.900 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3158974

Nissan Qashqai 1,6 Tekna 2011:

- kørt 152.000 km

- benzinbil 

- kører 16,9 på literen 

Pris: 137.900 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3202863

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hvis nu valget havde været mellem en Renault Kadjar, og Nissan Qashqai så ville det reelt have været næsten den samme bil, da de bygge på den samme undervogn osv, dog med forskellige motorer, og udseende. 

Renault Captur er på den måde lidt mindre som er grunden til at i kan få en del nyere bil for de samme penge. Hvis Captur lever op til jeres behov synes jeg helt klart i skal vælge den. Da i virker til at få mere for pengene der.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 29 minutter siden, artem666 skrev:

Hvis nu valget havde været mellem en Renault Kadjar, og Nissan Qashqai så ville det reelt have været næsten den samme bil, da de bygge på den samme undervogn osv, dog med forskellige motorer, og udseende. 

Renault Captur er på den måde lidt mindre som er grunden til at i kan få en del nyere bil for de samme penge. Hvis Captur lever op til jeres behov synes jeg helt klart i skal vælge den. Da i virker til at få mere for pengene der.

Tusind tak for svar :)

Hvad tænker du om Renault generelt? 

Mærket har jo ofte været genstand for megen kritik. 

Men er det stadig sådan? 

Får man ok kvalitet for pengene når vi lander på omkring de 130.000 kr? 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, sommer85 skrev:

Men er det stadig sådan? 

Det er svære spørgsmål. ;) 

Du har ret i at Renault ikke har haft det bedste ry, hvor jeg mindes at Renault Megane tilbage i 2000 var den model der oftest skal skulle autohjælp i Tyskland. Siden var de nogle af de første med nøglefri biler, bla. i Laguna, hvilket mange også har haft oplevet problemer med, og hvor jeg nærmest stadig i dag vil fraråde folk at købe en Laguna af den grund.

Omvendt laver Renault nogle af de bedste dieselmotorer, som mange andre mærker også bruger.

Renault Captur er for ny til at jeg har hørt noget godt eller skidt om den. Men hvis vi tager Renault generelt så er de gode til at holde rusten væk. Rent mekanisk er de rimelig gennemsnitlige. Det er mere det elektriske der specielt tidligere har været et problem. Spørgsmålet er så hvordan det er i dag? Tror faktisk de er blevet bedre på den front. Men det er så også et område hvor mange andre mærker har problemer, vi haft feks. en del VW på job, og dem er jeg ikke specielt imponeret af på den front, Peugeot og Citroen har også et dårligt ry med elektriske problemer.

Helt ærligt så tror jeg det er svært at sige at der er nogle mærker som er bedre eller værre end andre mærker på det felt i dag. Men en ting er sikkert, og det er at jo mere teknologi vi propper ind i vores biler, jo mere er der også som kan gå i stykker.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 17 minutter siden, artem666 skrev:

Det er svære spørgsmål. ;) 

Du har ret i at Renault ikke har haft det bedste ry, hvor jeg mindes at Renault Megane tilbage i 2000 var den model der oftest skal skulle autohjælp i Tyskland. Siden var de nogle af de første med nøglefri biler, bla. i Laguna, hvilket mange også har haft oplevet problemer med, og hvor jeg nærmest stadig i dag vil fraråde folk at købe en Laguna af den grund.

Omvendt laver Renault nogle af de bedste dieselmotorer, som mange andre mærker også bruger.

Renault Captur er for ny til at jeg har hørt noget godt eller skidt om den. Men hvis vi tager Renault generelt så er de gode til at holde rusten væk. Rent mekanisk er de rimelig gennemsnitlige. Det er mere det elektriske der specielt tidligere har været et problem. Spørgsmålet er så hvordan det er i dag? Tror faktisk de er blevet bedre på den front. Men det er så også et område hvor mange andre mærker har problemer, vi haft feks. en del VW på job, og dem er jeg ikke specielt imponeret af på den front, Peugeot og Citroen har også et dårligt ry med elektriske problemer.

Helt ærligt så tror jeg det er svært at sige at der er nogle mærker som er bedre eller værre end andre mærker på det felt i dag. Men en ting er sikkert, og det er at jo mere teknologi vi propper ind i vores biler, jo mere er der også som kan gå i stykker.

Det sidste tænker jeg helt sikkert du har ret i! Det er der bare meget af i de fleste nyere biler, synes jeg. 

Jeg, eller vi, synes det er vildt svært!

I dag har vi fået at vide at vi ikke skal vælge Renault, da det er et skodmærke!

Men man skal jo også kun kende et par stykker med samme bilmærke som har fejl, og så er det "skod". 

Giver det mening?

Andres meninger om bilmærker er så svære at bruge til noget, men samtidig kan man ikke rigtig leve uden, for hvad har vi ellers at tage udgangspunkt i? 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, sommer85 skrev:

Det sidste tænker jeg helt sikkert du har ret i! Det er der bare meget af i de fleste nyere biler, synes jeg. 

Jeg, eller vi, synes det er vildt svært!

I dag har vi fået at vide at vi ikke skal vælge Renault, da det er et skodmærke!

Men man skal jo også kun kende et par stykker med samme bilmærke som har fejl, og så er det "skod". 

Giver det mening?

Andres meninger om bilmærker er så svære at bruge til noget, men samtidig kan man ikke rigtig leve uden, for hvad har vi ellers at tage udgangspunkt i? 

Jamen det er skam også svært. For jeg tror der er sket meget med kvaliteten efter Renault, Nissan ægteskabet, hvor det første er de nye modeller inden for de sidste 5 år som rigtigt bærer frugt af det samarbejde. Hvorfor man ikke rigtigt kan bruge folks erfaringer med Renault som ligger før det.

Fakta er bare at bilfabrikkerne i dag samarbejder på kryds og tværs, og når vi tager en bil som Nissan Qashqai, hvor en del sikkert tænker japansk kvalitet, så er det nu en gang sådan at Renault ejer aktiemajoriteten i Nissan, og hvor den "japanske" bil forøvrigt bliver produceret i England.

Vi kan også tage VAG koncernen med VW, Audi, og Skoda, som de fleste tænker er god tysk kvalitet. Men fakta er at VW og Audi tit har problemer med deres motorer og andet elektronik. Mens Skoda omvendt er et af de mest problemfri mærker. Hvordan kan det så lade sig gøre når de bygger på den samme teknologi? Det handler nok om 2 ting. 1 VW og Audi får alt den nyeste teknologi først, hvorfor det også er der børnesygdommene vil komme, mens det først kommer i Skoda når der er gået nogle år og det er gennemprøvet teknologi, og 2 så kører Skoda ejere nok heller ikke så hårdt i deres biler, som igen gør at de holder bedre.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jamen det er rigtigt.

Åh, det er svært...

Jeg håber det strømmer ind med erfaringer fra de to biler i morgen, haha.

Og tusind tak for at dele din viden og dine tanker. Det sætter jeg stor pris på :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 minutter siden, sommer85 skrev:

Jamen det er rigtigt.

Åh, det er svært...

Jeg håber det strømmer ind med erfaringer fra de to biler i morgen, haha.

Og tusind tak for at dele din viden og dine tanker. Det sætter jeg stor pris på :)

Helt ok, men nu hvor du efterspørger erfaringer, så er du vil klar over at du på bilbasen kan se tidligere ejers erfaringer? hvor det kommer lige efter de tekniske specifikationer.

Er Nissan Juke for speciel? For er reelt den du skal sammenligne Captur med, da det er de to modeller der deler undervogn osv.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 timer siden, sommer85 skrev:

Men er det stadig sådan? 

Renault (og franske biler generelt) hænger på et dårligt ry tilbage fra 80'erne og 90'erne (måske også længere tilbage). Men Renault har tage sig meget sammen og laver ganske udmærkede biler nu.

Ligesom Artem nævner så ville jeg også vælge Renault, hvis den lever op til behovene.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind