dewey

BT mener: Hjælp til familierne

5 svar i dette emne

http://www.bt.dk/nyheder/bt-mener-hjaelp-til-familierne

Antallet af skilsmisser i Danmark er højt, det har det været i mange år, og op imod halvdelen af landets ægteskaber ender med skilsmisse. Det kan man vælge at betragte som en katastrofe og så i øvrigt ikke gøre så meget mere. Det hjælper dog hverken børn, forældre eller samfundet som sådan.

Man kunne også forsøge at forebygge antallet af skilsmisser og tage bedre vare på børn og voksne. I de fleste familier har både mor og far fuldtidsjob – måske endda mere til. De skal præstere på arbejdsmarkedet, tjene penge, betale skat og samtidig sørge for, at børnene har mere end blot en tålelig hverdag, hvor de ikke er placeret i institution 50 timer om ugen.

Det er for nemt at sige, at ægteskaber går i opløsning, fordi de voksne både skal nå at løbe maraton, bage speltboller og pleje sig selv, inden der er tid til familie.

Samfundet har faktisk bedt alle om at tage en uddannelse, så de kan præstere på arbejdsmarkedet. Samfundet vil gerne have, der bliver født børn og dermed kommende skatteydere og bedsteborgere. Samfundet må derfor også hjælpe både børn og voksne med rammerne til et godt og sammenhængende liv.

At vi sammen tager et ansvar for, at børn kan få et godt børneliv. At vi sammen tager et ansvar for, at forældre kan skabe et godt familieliv. Det ville være rart, hvis vi kunne undlade blot at tale om skyld og i stedet tage ansvar.

Nu ved jeg ikke, hvem der menes med 'vi' og at 'vi! sammen taget et ansvar for at forældre kan skabe et godt familieliv'.

Jeg hverken føler mig ansvarlig for andres familieliv, eller medansvarlig. Sætter voksne børn i verden, er det deres ansvar, at deres børn har et godt familieliv, og jeg mener heller ikke, at samfundet skal gøres ansvarlig for, hvordan forældre skal skabe et godt familieliv, og forældre burde tænke sig om mere end en gang, når de har ansvar for børn og lader sig skille. Forældre burde i det hele taget overveje, inden de sætter børn i verden, om de overhovedet har tid og råd til deres barn/ børn.

Din mening?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 2 timer siden, dewey skrev:

http://www.bt.dk/nyheder/bt-mener-hjaelp-til-familierne

Antallet af skilsmisser i Danmark er højt, det har det været i mange år, og op imod halvdelen af landets ægteskaber ender med skilsmisse. Det kan man vælge at betragte som en katastrofe og så i øvrigt ikke gøre så meget mere. Det hjælper dog hverken børn, forældre eller samfundet som sådan.

Man kunne også forsøge at forebygge antallet af skilsmisser og tage bedre vare på børn og voksne. I de fleste familier har både mor og far fuldtidsjob – måske endda mere til. De skal præstere på arbejdsmarkedet, tjene penge, betale skat og samtidig sørge for, at børnene har mere end blot en tålelig hverdag, hvor de ikke er placeret i institution 50 timer om ugen.

Det er for nemt at sige, at ægteskaber går i opløsning, fordi de voksne både skal nå at løbe maraton, bage speltboller og pleje sig selv, inden der er tid til familie.

Samfundet har faktisk bedt alle om at tage en uddannelse, så de kan præstere på arbejdsmarkedet. Samfundet vil gerne have, der bliver født børn og dermed kommende skatteydere og bedsteborgere. Samfundet må derfor også hjælpe både børn og voksne med rammerne til et godt og sammenhængende liv.

At vi sammen tager et ansvar for, at børn kan få et godt børneliv. At vi sammen tager et ansvar for, at forældre kan skabe et godt familieliv. Det ville være rart, hvis vi kunne undlade blot at tale om skyld og i stedet tage ansvar.

Nu ved jeg ikke, hvem der menes med 'vi' og at 'vi! sammen taget et ansvar for at forældre kan skabe et godt familieliv'.

Jeg hverken føler mig ansvarlig for andres familieliv, eller medansvarlig. Sætter voksne børn i verden, er det deres ansvar, at deres børn har et godt familieliv, og jeg mener heller ikke, at samfundet skal gøres ansvarlig for, hvordan forældre skal skabe et godt familieliv, og forældre burde tænke sig om mere end en gang, når de har ansvar for børn og lader sig skille. Forældre burde i det hele taget overveje, inden de sætter børn i verden, om de overhovedet har tid og råd til deres barn/ børn.

Din mening?

Hej.

Der findes flere slags skilsmisser.

Som det danske samfund har udviklet sig politisk igennem de snart sidste 20 år, under den blå blok, er skilsmisser blevet en overvejelse, som samfundet er blevet nødt til, at benytte i sin overlevelse.

Der er dem der bliver skilt, fordi de ikke kan leve sammen mere.

Så er der de politikerskabte skilsmisser.

Det er de skilsmisser, som kom til verden på grund af det gensidige forsørgerpligt.

Da politikerne indførte den gensidige forsørgerpligt over for ikke gifte par, begyndte de der var gift med en partner, men som ikke var biologisk forældre til hjemmets børn, at spekulerer i skilsmisse.

Det er ganske enkelt ikke rimeligt, at fordi du forelskede dig i et andet menneske for år tilbage, kan politikerne bare uden videre, smører regningen for de ikke biologiske børn af, på en partner, ved indførelsen af den gensidige forsørgerpligt.

Det kan ganske enkelt ikke betale sig at være gift i Danmark mere, med mindre, at man har penge, eller har en høj løn.

Den gensidige forsørgerpligt, har kun skabt en ting, nemlig dobbelt så mange husstande som skal have boligsikring.

Når det danske såkaldte "velfærdssystem" begynder at trække i en enlig mors boligsikring, fordi hendes barn som går i folkeskolen, skulle have lyst til at have et fritidsjob, så mener jeg at politikerne de tvinger borgerne til at spekulerer i alternative levestilsformer.

Men som sædvanlig, så ser politikerne jo kun det de selv vil. De vil ikke forholde sig til virkeligheden.

Det samme gælder, når vi kigger på den faldene tilgang af nye danske børn, for den rigide tilværelse som de uambitiøse og uvidende politikere de har skabt, der bliver der født flere flygtningebørn, som naturligvis også er spekulation, for at opnå dansk statsborgerskab.

Så skulle man tro, at når nu den gensidige forsørgerpligt er blevet fjernet for ikke gifte par, så ville der måske være nogle som blev gift igen. Men det sker ikke, for uvisheden om hvad politikerne bare uden videre kan indfører, gør at politikerleden bakkes op af mistillid til de danske levebrødspolitikere.

Og når nu at folk har fået en bolig, så tør folk ikke opgive deres bolig, med boligsikring, for hvem ved hvad politikerne så finder på.

Skilsmisser er gået hen og blevet et værktøj, som borgerne ruster sig imod de politiske indgreb, i danskerne overlevelse.

Redigeret af lth
1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Folk må lære at priotere - simpelthen. Man kan ikke blæse og have mel i munden.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ja og prioteten er enlig og så bor vi bare sammen alligevel.

Staten politikerne gør, at man må tænke sig om før man etablere et forhold både som ung og ældre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 timer siden, dewey skrev:

Din mening?

Jeg kan kun erklære mig enig. Jeg føler mig heller ikke på nogen måde ansvarlig for andres familieliv. Mit mål er at jeg selv og mine nærmeste får så godt et liv som muligt.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind