Mikkel84

Opskrift

Recommended Posts

Mikkel84

Jeg har en mad loge med nogle venner, hvor vi skiftes til at lave mad. Vi kører alfabet tema i øjeblikket, hvor vi skal skal lave 2 eller 3 retter som starter med bogstaver fra alfabetet. Vi har kørt igennem det slavisk, og nu er det min tur d. 28. marts. Laver jeg to retter, får jeg bogstaverne X og Y. Jeg kan dog ikke finde nogle forretter, hovedretter eller desserter med X. Er der evt. nogle herinde der har nogle ideer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikkel84

Den har jeg også fundet, som den eneste opskrift. Finder jeg ikke andet, må jeg lave det, selvom det er lidt fesent.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikkel84

Y er ikke så svær. Man tak for linket med retter med x. Må se om jeg kan bruge en af dem når det nu er på engelsk :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Ellers må du tænke kreativt, og f.eks. skrive f.eks. "X-tra god laks" på menukortet.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Der er disse to med x, de ok :)

Xavier Soup Xavier soup, also known as Xaver suppe, is an Italian dumpling soup made with chicken stock that is traditionally served on the feast day of St. Francis Xavier in early December. The dumplings, which make up the main component of the soup, are made with Parmesan cheese, and the stock can be store-bought although purists encourage you to make it from scratch. The soup usually comes garnished with parsley or chervil, also called French parsley.

Xavier Steak
Xavier steak has three primary components: a steak, cooked or canned asparagus and Swiss cheese. Grill the steak, top with asparagus, then melt the cheese over the combo. You can also add Worcestershire sauce or a different kind of cheese to switch things up a bit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind