• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
troels1965

Startvanskeligheder med bil

7 svar i dette emne

Jeg ejer en Seat Ibiza fra 2004, som normalt kører uden problemer.

Imidlertid, er jeg begyndt at have startvanskeligheder med bilen. 

Hvis jeg fx i løbet af en dag skal starte bilen 5 gange, så starter den uden problemer de 4 første gange, men den 5. gang kan jeg ikke rigtig få bilen igang og må forsøge flere gange inden bilen starter.

Jeg ved, det ikke er batteriet eller tændrørene, der er noget galt med, for det/dem har jeg næsten lige fået skiftet.

Efter at have kigget i instruktionsbogen, har jeg en mistanke om, at det kan være generatoren, men jeg er ikke sikker, for jeg har faktisk ikke forstand på biler. 

Håber at der er nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt med min bil.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det kan jo sagtens være batteriet der er ved at være løbet tør for strøm. Hvor mange km kører du imellem hvert stop?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, lover-moses skrev:

Det kan jo sagtens være batteriet der er ved at være løbet tør for strøm. Hvor mange km kører du imellem hvert stop?

I dag fx var der 10-15 km mellem hvert stop. Tror du det kan have noget at gøre med, at jeg har tændt for flere ting i bilen? Fx musik og varme. Der er nemlig ikke problemer, når jeg starter om morgenen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

I en bil som din, er den absolut største forbruger din starter. Efter den kommer f.eks. fjernlys og kabineblæseren. Din generator skal kunne trække det hele, uanset hvor meget du tænder i bilen, med mindre det er et ekstraordinært stort anlæg. Altså alt det der er fabriksmonteret. Det lyder dog ikke som et strøm problem, da den så ville være svær at starte om morgenen, med mindre du kører over 100km på den sidste tur.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 22 minutter siden, lover-moses skrev:

I en bil som din, er den absolut største forbruger din starter. Efter den kommer f.eks. fjernlys og kabineblæseren. Din generator skal kunne trække det hele, uanset hvor meget du tænder i bilen, med mindre det er et ekstraordinært stort anlæg. Altså alt det der er fabriksmonteret. Det lyder dog ikke som et strøm problem, da den så ville være svær at starte om morgenen, med mindre du kører over 100km på den sidste tur.

Det er et helt almindeligt anlæg, jeg har i min bil, så der er ikke noget, der bruger ekstra meget strøm. Det, der undrer mig, er, at det kun er engang imellem, der er startvanskeligheder. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 17/3/2017 at 19:34, troels1965 skrev:

Jeg ejer en Seat Ibiza fra 2004, som normalt kører uden problemer.

Imidlertid, er jeg begyndt at have startvanskeligheder med bilen. 

Hvis jeg fx i løbet af en dag skal starte bilen 5 gange, så starter den uden problemer de 4 første gange, men den 5. gang kan jeg ikke rigtig få bilen igang og må forsøge flere gange inden bilen starter.

Jeg ved, det ikke er batteriet eller tændrørene, der er noget galt med, for det/dem har jeg næsten lige fået skiftet.

Efter at have kigget i instruktionsbogen, har jeg en mistanke om, at det kan være generatoren, men jeg er ikke sikker, for jeg har faktisk ikke forstand på biler. 

Håber at der er nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt med min bil.

Måske det er tid til at tjekke generatoren som laver strøm til bilen,.den er trods alt 13 år gammel

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Tak for svarene. Jeg har fået løst problemet med min bil. Der var noget galt med en temperaturmåler.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind