Tourettedrengen

hjælp til nyt kamera søges

5 svar i dette emne

>>Hej jeg har dette kamera 

samsung wb200f

https://www.elgiganten.dk/product/foto-video/digital-vandtat-kamera/WB200FBLK/samsung-wb200f-kompaktkamera-sort

Jeg er ikke ret imponeret over det. billederne bliver nemt rystede

derfor

1 nogen der har en løsning til at minimere dette

2 hvis jeg vælger et nyt, skal det  være

2.1. med bedre antishock

2.2. let at bruge

2.3 kunne tage gode billeder af børn og dyr (altså hurtigt klar og til at tage billeder

2.4 kunne tage gode billeder i mørke

jeg hælder mest til et kompakt kamera med sigt og sky teknik...

men hvis nogen mener at det eneste der dur er spejlrefleks må I gerne byde ind med modeller og begrundelser.

mit loft er 2500 til 3500kr 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 20 timer siden, Tourettedrengen skrev:

samsung wb200f

https://www.elgiganten.dk/product/foto-video/digital-vandtat-kamera/WB200FBLK/samsung-wb200f-kompaktkamera-sort

derfor

2.1. med bedre antishock

2.2. let at bruge

2.3 kunne tage gode billeder af børn og dyr (altså hurtigt klar og til at tage billeder

men hvis nogen mener at det eneste der dur er spejlrefleks må I gerne byde ind med modeller og begrundelser.

Panasonic TZ70 eller TZ80 skulle lige være noget for dig. Jeg har selv et TZ70. Tager rigtig gode billeder og billedstabiliseringen er god. Billeder i mørke kan til nøds gå an. Det er dog ret avanceret så om det er let at bruge ved jeg ikke... Men det har da en autoindstilling, som gør det til et udmærket peg-og-skyd-kamera.

At kunne tage gode billeder i mørke kræver lidt mere end et kompaktkamera og 3500 kr. vil jeg mene ;)...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nu har jeg ikke kikket efter kompakt kamera i lang tid , nu er jeg Canon mand , jeg har et kompakt kamera et Canon ixus 210 som har tjent mig i mange år , det tager nogenlunde gode billeder , jeg bruger det til at vise billeder her på debatten da der kun er 2 MB loft på billeder man kan downlaude her inde , 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 16/3/2017 at 15:25, stig6499 skrev:

Nu har jeg ikke kikket efter kompakt kamera i lang tid , nu er jeg Canon mand , jeg har et kompakt kamera et Canon ixus 210 som har tjent mig i mange år , det tager nogenlunde gode billeder , jeg bruger det til at vise billeder her på debatten da der kun er 2 MB loft på billeder man kan downlaude her inde , 

Uploade? Under alle omstændigheder er det let at formindske et foto, også med gratis programmer. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 15/3/2017 at 15:54, Tourettedrengen skrev:

samsung wb200f

derfor

2.1. med bedre antishock

2.2. let at bruge

Hvis du vælger at købe et andet er det MEGET væsentligt at der er god lysfølsomhed og det hedder blændeåbning ,og det skal helst være så småt tal som muligt mit eget er et FUJI x 20 som har blændeåbning på 2,8 i hele brændvidde området,det drejer sig simpelthen om at der skal være lys som kan lave billeder og et tilstrækkeligt antal sekunder der er åbent for lys til sensoren,og glem det med 18 gange zoom pg hvad ved jeg

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind