• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
Leonidas

Skal vi have højere eller lavere pensionsalder?

65 svar i dette emne

Lige nu, libria skrev:

Nej ikke når man bor almennyttigt i Danmark. Så hænger den i hvert fald ikke sammen på den måde. Vi betalte 8000 for en lejlighed i Vollsmose for 9 år siden. Ufatteligt frækt at kræve det, når politiet nægter at komme, og brandvæsnet heller ikke tør komme, og der er pyromaner på spil hver dag.

Been there, got the T-shirt - and the burn marks :D I dag joker jeg med det og kalder det mim selvbetalte oplevelses og overlevelses tur i helvedes forgård. Og jeg fik sørme heller ingen rabat...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Huslejen har nu aldrig været indrettet efter politi og brandvæsen.

og tilskudet er jo efter indhomst, altså har i tjent mere så i ikke var berettiget, ganske retfærdigt.

Redigeret af oss
1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 timer siden, Zoxa skrev:

Problemet er jo at du ikke har nogen reelle garantier for hvordan din pension ser ud når den tid kommer. Der er ingen som aner hvad en siddende regering kan finde på at gøre på området i morgen. Konjukturer, boligpolitik, osv kan gøre at din bolig kan blive væsenlig fordyret og måske usælgelig til sin tid. Der kan komme indgreb så din private pensionsopsparing er håbløst bagud osv osv - og alt det her selv om at du det meste af dit arbejdsliv har forberedt dig på at du på et tidspunkt skulle på pension.

Skulle dit helbred spille dig et puds og du fks udviklede KOL, kunne du blive nødsaget til at leje et ilt apperet - og så rækker hverken forsikrings penge eller et par mil på den private opsparing ret langt .

Og når du så står med skægget i postkassen, kommer der en eller anden arrogant skid og fortæller dig at "det har du jo vidst hele tiden" og du må da lære at sætte tæring efter næring....

Hvis du har lån i huset, eller lån i det hele taget, har du glæde af de inddirekte stats tilskud som rente fradrag.

Hvis du får børn modtager du direkte tilskud i form af børnechekken og inddirekte får du tilskud på institutionspladser.

En arbejdsgiver, hvis du arbejder for den type virksomhed, har lov til at forære dig medarbejder aktier, uden de beskattes. Og en lang række andre medarbejder goder, motion, kantine ordning, julegaver.

Som vi flere gange har været inde på mener jeg slet ikke at vi skal have alle de fradrag. Det eneste fradrag jeg gerne vil bevare er kørselsfradraget da det er med til at give større mobilitet på arbejdsmarkedet.

Er jo heller ikke fordi jeg vil afskaffe socialstaten, kan meget godt lide at vi har det sociale sikkerhedsnet vi har. Men for mig virker det sikkerhedsnet nærmest til at være for fintmasket. Hvor jeg gerne vil have en grænse som generelt bare hedder basis ydelserne.

For mig handler det om to ting. At jeg tænker at der er alt for meget administration ved at have et så fintmasket system, som også er dyrt, og at jeg mener at folk selv må tage ansvar for resten.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, artem666 skrev:

For mig handler det om to ting. At jeg tænker at der er alt for meget administration ved at have et så fintmasket system, som også er dyrt, og at jeg mener at folk selv må tage ansvar for resten.

Og jeg mener du har ret - der er jo også en ret hæftig diskution omkring hvor eventuelle børns indtjening skal lande. Det er for kompliceret og alt for mange har - pardon my french- alt for ondt i røveren over at de af forskellige årsager ikke har adgang til lige præcis den fælles kasse. Og vælger elefant at overse at det har man i så mange andre

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On ‎21‎-‎03‎-‎2017 at 22:03, artem666 skrev:

Jeps det er individuelle tilskud efter behov.

1. Men jeg tænker at man nu en gang må indrette sig efter den indkomst man har, og når man går på pension er det jo ikke nogen overraskelse, men noget man kender flere år før.

2. For jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg som almindelig lønmodtager med eget hus ingen former for tilskud kan få ud over håndværkerfradraget. Jeg ved godt at min løn er på mere end folkepensionen. 3. Men mener som sagt bare at man skal indrette sig efter sin indkomst.

1. Well, enten har de mennesker brugt mere, som de så har betalt afgifter af (og på den led bidraget mere) eller også har de aldrigt haft tilstrækkelig indtægt.

2. Der kan man jo også argumentere, at man som almindelig lønmodtager må indrette sig efter sin indkomst... Altså, at man så meget ved muffen, at man ikke har brug for disse tilskud (ellers ville man få dem) og at man omvendt ikke havde evnerne og arbejdsomheden til at tjene så meget, at dette ikke vækker jalousi.

3. Det er jeg da enig i... men vi snakker altså ikke... såvidt jeg kan se... om luksusferier til bahamas her... Vi snakker om tilskud til f.eks. varme, briller, hjælpemidler, ting der giver livskvalitet hos de svageste og så videre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind