• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
chris37

Bernensennen

14 svar i dette emne

Denne her tæve er skam dyrlæge tjekket i hoved og r** - og hun er hverken stædig, usamarbejdsvillig (tvært i mod faktisk - hun fatter bare ikke en bjælde) blind, døv eller andet. Hun er bare ja, slet og ret dum.... :-) Og hvorfor skulle hunde ikke have variende IQ?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 52 minutter siden, Entrelac skrev:

Nu har jeg kun haft hunde, som har haft deres egen mening om tingene, så kender alt for godt.:D

For mange år siden besøgte jeg en ven i Canada, han og hans hund opholdt sig oftest i en skovhugger-lejr tæt ved en stor sø. En dag var hunden og jeg ved søen, jeg kastede en pind ud i vandet og bad hunden om at hente den, men hunden reagerede ikke. Jeg kastede en pind mere ud i vandet, hunden reagerede stadig ikke. Jeg grinede af hunden og fortalte den, at den var dum. Så kastede jeg en pind mere ud i vandet, og så svømmede hunden ud og hentede dem alle 3.:rocker:

Jeg synes nu pointen er rigtig god.

Hvorfor gøre noget 3 gange, når man kan nøjes med 1 ;)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 minutter siden, Zoxa skrev:

Og hvorfor skulle hunde ikke have variende IQ?

Mon ikke du kan sammenligne dette med mennesker, og der er jo dem vi kalder dumme, som egentlig er rigtig kloge på nogle områder, når man først lærer dem at kende.  

De kan have variende IQ (altså klog på noget, ikke klog på andet) men det må betyde de kan noget som bare ikke er lært endnu.

Jeg tror ikke mennesket kan videnskabeligt bevise hvornår dyr er dumme endnu, da grundstenene ikke er sammenliglige 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, Zoxa skrev:

Denne her tæve er skam dyrlæge tjekket i hoved og r** - og hun er hverken stædig, usamarbejdsvillig (tvært i mod faktisk - hun fatter bare ikke en bjælde) blind, døv eller andet. Hun er bare ja, slet og ret dum.... :-) Og hvorfor skulle hunde ikke have variende IQ?

Hmmm, kan en dyrlæge tjekke om en hund er stædig eller usamarbejdsvillig?

Jeg kan ikke udelukke, at en hund kan have en lav iq, men min erfaring er bare, at det oftest handler om, at vi mennesker ikke altid forstår hunden, eller tillægger den nogle egenskaber, som hunden ikke har.

For 11 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg synes nu pointen er rigtig god.

Hvorfor gøre noget 3 gange, når man kan nøjes med 1 ;)

Jeg fik ihvertfald respekt for vovsen.:cool:

Midt i 80'erne arbejdede jeg i en stor dyrehandel i et center, bortset fra lørdage og søndage havde jeg min hund med på arbejde. Hunden var en lille dværgpincher, lettere overvægtig.

Lige indenfor døren stod der flere stabler af tomme bure, og en dag opførte min hund sig helt tydeligt som om hun havde fært af et mindre dyr bag burene, og min erfaring var, at hun var super til at finde dyrene, men ikke til at fange dem. Så min kollega og jeg begyndte at flytte burene, og fandt da også en hamster, der var undsluppet.

Vi begyndte at sætte burene på plads igen, men hunden fortsatte med at vimse omkring som om hun havde fært af et dyr. Min kollega grinede af hunden og kaldte den "dum", for den havde jo selv set, at vi havde fanget hamsteren.

Men hunden var nu ikke så dum, for der viste sig at være en hamster mere.;)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind