Recommended Posts

chris37
Skrevet (redigeret)

13225192_10207959970529875_1907796529_o.jpg

47ad21c0-7b31-4e63-bdd4-5cb4fdb36988_zpsoupwivtj.jpg

Redigeret af chris37

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Dejlig vovse.:wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)

Lækker hund. Vores nabo har 1. Det er en hunhund og vores hanhund er forelsket.
Men mage til stædig hund skal man lede længe efter. :)

Redigeret af Zorglup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

For mange år siden havde jeg en lille dværgpinscher-tæve (3 kg). Når vi gik tur kom vi ofte forbi et hus, hvor der boede en berner, hanhund. I starten gik vi oftest på det modsatte fortov, men jeg oplevede et par gange, at berneren løb over vejen for at hilse på min hund, så for at undgå ulykker begyndte vi, at gå på den side hvor berneren boede.

Jeg synes det var lidt sjovt, at denne store hund blev så glad for mit lille kræ, hun var mindre end hans hoved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Min veninde har en tæve - og hun er sød og dejlig, men undskyld - nøj, hvor er hun dum.

Men det kan jo sagtens bare være den enkelte hund og ikke et race karaktaristika ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 timer siden, Zoxa skrev:

Min veninde har en tæve - og hun er sød og dejlig, men undskyld - nøj, hvor er hun dum.

Hvad er begrundelsen for hundens dumhed?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
On 18/3/2017 at 00:38, Entrelac skrev:

Hvad er begrundelsen for hundens dumhed?

Hunden er hverken blind eller døv, og min veninde fremragende med dyr helt generelt (det er jeg nu også selv hvis jeg må prale lidt)  og hun har 2 andre hunde pt 

Men tæven kan simpelthen ikke forstå eller genkalde sig de mest simple kald. Hun er 5 år og noget så simpelt som et blidt  "sit" med en godbid i hånden har hun endnu ikke fattet. Hun ser på dig som om det er første gang nogen sinde hun overhovedet har hørt det ord.

Indkald - forget it. læg dig - gør du grin. En foderbold? Hun forventer helt klart at det falder ud af sig selv og sidder bare ud piver frustreret over den dejlige duft. Og hun kan blive ved i timer!

Min veninde kalder også tæven den rene "mongol" - no offence ment.

Men hun er kær og kærlig

Redigeret af Zoxa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Zoxa skrev:

Hunden er hverken blind eller døv, og min veninde fremragende med dyr helt generelt (det er jeg nu også selv hvis jeg må prale lidt)  og hun har 2 andre hunde pt 

Men tæven kan simpelthen ikke forstå eller genkalde sig de mest simple kald. Hun er 5 år og noget så simpelt som et blidt  "sit" med en godbid i hånden har hun endnu ikke fattet. Hun ser på dig som om det er første gang nogen sinde hun overhovedet har hørt det ord.

Indkald - forget it. læg dig - gør du grin. En foderbold? Hun forventer helt klart at det falder ud af sig selv og sidder bare ud piver frustreret over den dejlige duft. Og hun kan blive ved i timer!

Min veninde kalder også tæven den rene "mongol" - no offence ment.

Men hun er kær og kærlig

Jeg har også haft hunde, der ikke ville gøre som jeg bad dem om, men jeg har aldrig set det som "dumhed", måske nærmere tværtimod, for de havde simpelthen deres egen mening om tingene.

Hvad gør din veninde, når hunden "piver frustreret over den dejlige duft" fra bolden?

Måske er hunden bare ikke sulten nok. Det er ikke alle hunde der laver kunster for godbidder.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, Zoxa skrev:

Kan det være hunden bare er stædig og har fået sin vilje i 5 år, og nu har svært ved at tro på at man skal gøre som mennesker siger? Man kan jo kun fortolke sådan en historie, som måske er det ejeren som er dum og endnu ikke fattet hvem som bestemmer i den familie :)

sorry, kunne ikke lade være, synes selv hunde kan være nok så stædige eller være svære at få med på lege men det er jo opdragelse, sidst kan det jo være et problem med hørelsen, og en sygdom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 19/3/2017 at 21:35, DenBruneMunk skrev:

Kan det være hunden bare er stædig og har fået sin vilje i 5 år, og nu har svært ved at tro på at man skal gøre som mennesker siger? Man kan jo kun fortolke sådan en historie, som måske er det ejeren som er dum og endnu ikke fattet hvem som bestemmer i den familie :)

sorry, kunne ikke lade være, synes selv hunde kan være nok så stædige eller være svære at få med på lege men det er jo opdragelse, sidst kan det jo være et problem med hørelsen, og en sygdom.

Nu har jeg kun haft hunde, som har haft deres egen mening om tingene, så kender alt for godt.:D

For mange år siden besøgte jeg en ven i Canada, han og hans hund opholdt sig oftest i en skovhugger-lejr tæt ved en stor sø. En dag var hunden og jeg ved søen, jeg kastede en pind ud i vandet og bad hunden om at hente den, men hunden reagerede ikke. Jeg kastede en pind mere ud i vandet, hunden reagerede stadig ikke. Jeg grinede af hunden og fortalte den, at den var dum. Så kastede jeg en pind mere ud i vandet, og så svømmede hunden ud og hentede dem alle 3.:rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind