dewey

H. C. Ørsted Gymnasiet har forbudt alle former for religiøse ritualer.

118 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

For 5 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg vil måske finde det i overkanten at oprette "Bederum", men finder det fint, at man har "altmuligtrum/stillerum" som så også kan anvendes til bøn.  

Ikke at glemme stillerum bruges til at læse i på skoler, stillerum er udbredt og det er vel også en skoles valg om de tilbyder dette til dem som vil bruge det.

Næsten som man engang tilbød rygerum? Nogle ville gerne styre det, andre fik trukket en lov ned over hovedet.

edit: Mon muslimere kan være stille når de vil bede ;)

Redigeret af DenBruneMunk
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Ikke at glemme stillerum bruges til at læse i på skoler, stillerum er udbredt og det er vel også en skoles valg om de tilbyder dette til dem som vil bruge det.

Næsten som man engang tilbød rygerum? Nogle ville gerne styre det, andre fik trukket en lov ned over hovedet.

edit: Mon muslimere kan være stille når de vil bede ;)

Lad os kalde dem alt-muligt-rum. ;) 

Og så lade skolerne administrerer dem. Hvis de ikke vil have man beder i dem, så ville jeg spørge om hvorfor. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 3 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Lad os kalde dem alt-muligt-rum. ;) 

Og så lade skolerne administrerer dem. Hvis de ikke vil have man beder i dem, så ville jeg spørge om hvorfor. 

Og jeg fortsætter med at håbe de vil bevare stillerum, det gør ting så enkelt for os andre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Og jeg fortsætter med at håbe det vil bevare stillerum, det gør ting så enkelt for os andre.

"Os"

Det gør jo tingene besværlige for "dem" ;)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Jeg vil måske finde det i overkanten at oprette "Bederum", men finder det fint, at man har "altmuligtrum/stillerum" som så også kan anvendes til bøn.

Under andre, efter danske normale, forhold ville jeg give dig ret - men hvor islam vinder frem vinder intolerance ind.  

Og sjældent på grund af de som ikke er tilhængere af Islam.

Men min ubetingede oplevelse af tilgang af muslimer, og dermed af Islam er, at ens tolerance tærskel konstant bliver sat på prøve og overskredet - på de mest ubehagelige måder.

Sætninger som "Det er jo ikke alle" og "der skal være plads til os alle" har jeg kun oplevet som at der skal være total tolerance for Islamisk intolerance. Og gud nåde og trøste dig hvis du siger; Hov, sagde du ikke lige: "der skal være plads til os alle" - jo da - men jeg mente det altså kun for muslimer - og kun dem, som jeg som muslim, mener er "rigtige" og "rettroende" muslimer - hvad end det så er for størrelser?

Og det er nok derfor at kritik af Islam og religions udøvelse offentligt har fremgang.

Man kan være så tolerant at man fremmer intolerance og racisme - og kvæle alt i sin velmenendehed

Redigeret af Zoxa
2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

"Os"

Det gør jo tingene besværlige for "dem" ;)

:)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 9 timer siden, Zoxa skrev:

Under andre, efter danske normale, forhold ville jeg give dig ret - men hvor islam vinder frem vinder intolerance ind.  

Og sjældent på grund af de som ikke er tilhængere af Islam.

Men min ubetingede oplevelse af tilgang af muslimer, og dermed af Islam er, at ens tolerance tærskel konstant bliver sat på prøve og overskredet - på de mest ubehagelige måder.

Sætninger som "Det er jo ikke alle" og "der skal være plads til os alle" har jeg kun oplevet som at der skal være total tolerance for Islamisk intolerance. Og gud nåde og trøste dig hvis du siger; Hov, sagde du ikke lige: "der skal være plads til os alle" - jo da - men jeg mente det altså kun for muslimer - og kun dem, som jeg som muslim, mener er "rigtige" og "rettroende" muslimer - hvad end det så er for størrelser?

Og det er nok derfor at kritik af Islam og religions udøvelse offentligt har fremgang.

Man kan være så tolerant at man fremmer intolerance og racisme - og kvæle alt i sin velmenendehed

Tja.. jeg har det jo stik modsat. 

Erfaringerne er at hvor man udviser forståelse og råderum på nærdemokratisk vis, her finder man løsninger for alle. 

Jeg høre en masse fordomme om at muslimer "kræver" dit og dat, men næsten altid, så er det ikke muslimer som har krævet noget overhovedet, men nogle folk som ikke evner at at udvise råderum… og som pludselig kalder nærdemokratiske beslutninger for misforstået hensyn — kun fordi man ikke selv bryder sig om beslutningerne. 

Og ja… islamkritik er stukket af… hvilket jeg tilskriver en ukritisk læserskare, en stigning i netpressen som har en stærkt polariseret agenda imod "de fremmede"… så synligheden er blevet større… men egentligt ikke voksende, når vil ser på omstændighederne. 

Vil ser da også en væsentlig svagere Gert W. i Holland… og Merkel har stadig omkring 70%opbakning bag sig osv. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

:)

Men er det bare det der er din pointe? Det er da ikke særlig konstruktivt? 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

Og var dit svar det? Du synes A , jeg synes B, sån er livet. (Ingen siger livet skal være let for alle)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

Kan vi ikke bare forholde os til retfærdigheden i trådens overskrift. Ved at forbyde alle former for religiøse ritualer har skolebestyrelsen jo stillet alle lige og elimineret gruppepres m.m.

Overtrædelser kan jo kun tolkes som bevidst provokation, subsidiært krav om særbehandling. 

Hvis man fulgte eksemplet på alle uddannelsesinstitutioner ville det jo netop udstille de el. den gruppe i samfundet som ikke vil acceptere reglerne og dermed blev vi alle klogere.

Så længe der ikke er fælles fodslag kan alle jo med rette spørge hvorfor de andre må når vi ikke må....

En lovgivning på området er absolut nødvendig....

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind