dewey

H. C. Ørsted Gymnasiet har forbudt alle former for religiøse ritualer.

Recommended Posts

DenBruneMunk
For 7 minutter siden, lth skrev:

Tråden omhandler problematikken i at muslimer beder i deres arbejds og studietid.

Det omhandler ikke undervisning i religion. For det hverken kan eller må de ikke fjerne.

Og ja, gu skal de ej have lov til at dyrke og bede i det offentlige rum.

De skal da slet ikke have stillet lokaler til rådighed, at der så er nogle rum som kaldes "stille rum" og at en muslim måske går derind, og bruger lidt tid på det i en pause, er ikke problemet.

Det er at de nu er taget i at presse andre muslimer til ikke at blive for danske. Og igennem bede rum, jagter andre muslimske studenter.

Det er det grundlæggende som startede denne her debat, at den læreranstalt har taget stilling til problemet, og har handlet.

Korrekt men lad være med at sig at det var afsporet, for det kan du læse dig til det ikke var, og er som du gør nu , et svar på tiltale og så blev den ledt hen imod undervisning for et kort øjeblik ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 23 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Synes bare at foregående indlæg, fra @lth , manglede at læse denne citerede sætning og intet er misforstået udover den som mener du gjorde det :)

Det ved jeg godt - og det er også sådan jeg læser dit / dine indlæg.

Men sådan er der så meget - og når man giver svar på tiltale og debattere må man, eller her, jeg, også påregne at få svar på tiltale uanset om det er skrevet i vrede eller ej og uanset om man er uenig.

Og sådan skal det forhåbentlig også være på en debat side, ellers kan vi lige så godt melde os ind i Tvind og kalde det et fælles forum i stedet :lol:

Men tak for indlægget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
On 11/3/2017 at 12:48, lth skrev:

Der er da også en kæmpe forskel på om vi taler undervisning i religion, og så det som denne her tråd omhandler.

Tråden omhandler ikke undervisning. Men om kristne lande skal blive ved med at finde os i, muslimer kræver i hoved og røv, om deres religion, som mere hæmmer integration, end den gavner.

Det er totalt ude i hampen, at vi overhovedet har tilladt, at muslimer absolut skal bruge arbejdstiden/skoletiden på at dyrke deres undergravende religion.

Tænk lige over, at muslimer kræver at svømmehaller og andre offentlige steder skal lukkes af, for igen at tage hensyn til deres oldtids ritualer, som hæmmer ligeberettigelse og demokrati.

Muslimer nægter nemlig at modtage undervisning i den danske folkeskole, i netop kristendom.

Så jeg mener at enten har du fået debatemnet galt i halsen, ellers så har du måske glemt at læse de vigtigste detaljer som tråden omhandler.

Kan du ikke lige oplyse mig om hvilken skole/arbejdsplads som har tilladt at bruge undervisningstimer/arbejdstimer på at bede. 

Når du så ikke kan det, vil du så indfører krav til hvad folk må og ikke må i deres pauser? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Kan du ikke lige oplyse mig om hvilken skole/arbejdsplads som har tilladt at bruge undervisningstimer/arbejdstimer på at bede. 

Nu svarer jeg så på @lth's vegne - og det bliver lth sikkert pisse sur over, men jeg lader det fare.

Arbejdpladser - fks Ikea - mener da så absolut at der ikke må udøves religion - og derfor er der da selv sagt ikke bede rum, men forkædt som stillerum,men gude nåde en ikke muslim som bruger rummet som stille rum. Min søster har arbejdet for Ikea. Og der er sjovt nok muslimske tørklæder som en del af uniformen. Hvorfor er der er ikke Ikea trøjer med kæmpe Kors på - aka Moses Hansen stil? Men absolut ikke julefrokoster - uhada da. Hykleriet er så tykt at det gør inderligt ondt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
For 4 timer siden, Zoxa skrev:

Nu svarer jeg så på @lth's vegne - og det bliver lth sikkert pisse sur over, men jeg lader det fare.

Arbejdpladser - fks Ikea - mener da så absolut at der ikke må udøves religion - og derfor er der da selv sagt ikke bede rum, men forkædt som stillerum,men gude nåde en ikke muslim som bruger rummet som stille rum. Min søster har arbejdet for Ikea. Og der er sjovt nok muslimske tørklæder som en del af uniformen. Hvorfor er der er ikke Ikea trøjer med kæmpe Kors på - aka Moses Hansen stil? Men absolut ikke julefrokoster - uhada da. Hykleriet er så tykt at det gør inderligt ondt.

Desværre er der mange herhjemme der ønsker svenske tilstande, og det er ikke muslimerne jeg hentyder til. Hvordan forklarer man en sådan selvdestruktiv adfærd ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 18 timer siden, Zoxa skrev:

Må man bruge arbejdstimer til at bede i? - Hvis nej, er det så i orden at bestemme hvad folk bruger sine pauser til? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Må man bruge arbejdstimer til at bede i? - Hvis nej, er det så i orden at bestemme hvad folk bruger sine pauser til? 

Absolut ikke og derfor kan de tage deres bedetæpper og forrette deres trang ude på gaden om nødvendigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Ja, det er det. Ligesom at Hillerød kommunen blot er en af mange kommuner og virksomheder som har total forbud mod at medarbejderne ryger under hele arbejdstiden -  Dvs forbuddet gælder også i medarbejdernes pauser og under fks en cykeltur mellem 2 borgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Zoxa skrev:

Ja, det er det. Ligesom at Hillerød kommunen blot er en af mange kommuner og virksomheder som har total forbud mod at medarbejderne ryger under hele arbejdstiden -  Dvs forbuddet gælder også i medarbejdernes pauser og under fks en cykeltur mellem 2 borgere.

Ja de giver den gass.. men jeg tvivler på at de kan opretholde forbuddet i pauser og uden for matriklen. Men de har da strammet den. Sjovt at rådhuset hurtigt sløjfede den regel om rygeforbud. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Ja de giver den gass.. men jeg tvivler på at de kan opretholde forbuddet i pauser og uden for matriklen. Men de har da strammet den. Sjovt at rådhuset hurtigt sløjfede den regel om rygeforbud. :D

Gætter på at borgmesteren er storryger :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind