• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
dewey

H. C. Ørsted Gymnasiet har forbudt alle former for religiøse ritualer.

118 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

For 5 minutter siden, Henry Kissinger skrev:

Har du læst Grundloven: Ja eller nej?

Undskyld det sp kan du helt ærligt og vitterligt ikke mene alvorligt.

og enhver dansk statsborger bliver undervist i grundloven fra 6. klasse. Nu er jeg opvokset på Grøndland så det skete langt tidligere

Redigeret af Zoxa
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, Zoxa skrev:

Undskyld det sp kan du helt ærligt og vitterligt ikke mene alvorligt.

og enhver dansk statsborger bliver undervist i grundloven fra 6. klasse. Nu er jeg opvokset på Grøndland så det skete langt tidligere

Jeg elsker Grønland - jeg har selv været der og kender flere grønlændere i Danmark, hvor de er velkomne! Grønland er en af Danmarks Riges største, landslige kronjuveler og derfor blev grønlænderne aldrig tvunget ud i reservater af tilflytterne, lige som i Canada, USA eller Brasilien. Danskerne er nok det folkefærd i verden, der har været flinkest mod deres kolonier!

Men har du læst Grundloven på egen hånd og rent faktisk læst det, der står i den? Hvis du har, så vil du også vide, at Grundloven /ikke/ sikrer religionsfrihed i Danmark, men der i mod sikrer religionsfrihed under visse betingelser, samt sikrer at Folkekirken er den særligt udvalgte.

Du kan læse hele Grundloven her: http://grundloven.dk/
God fornøjelse, den er letlæst så man behøver ikke være statsansat jurist for at kunne forstå den, selv om mange gerne vil overbevise dig om andet.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 timer siden, lth skrev:

Det er vel helt i orden, at stille det krav til ALLE, at religion og det at bede til deres tro, SKAL holdes til fritiden.

Hvis ikke der bliver strammet op på den del, vil det udvikle sig til, at folk skal have betalt at gå til fredagsbøn.

ALT religion hører til privatlivets fred, og hører ikke hjemme i hverken undervisning eller arbejdstiden.

Det her er Danmark, og her i Danmark har vi aldrig haft regler om hvornår eller hvor tit danskere skal bede.

Det er på tide, at minde muslimerne om, at de faktisk befinder sig i et på papiret et kristent land. Og de regler som er her vedr. trang til at bede, skal ske uden for arbejdstid, og andre tider hvor man har pligt til at stå til rådighed på.

Ellers må muslimerne ha en seddel med fra ALLA, som tilkendegiver at han betaler for den tabte arbejdstid:P

Religion er ikke noget som nogen som helst religiøs person, har krav på at få betaling for. Det hører hjemme i fritiden. 

Hvad folk bruger deres pauser på, kan du vel være ligeglad med?

Jeg har endnu til gode at høre om nogen som får lov atil at bede i timerne. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 53 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Hvad folk bruger deres pauser på, kan du vel være ligeglad med?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 10 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvis dit spørgsmål ikke er specifikt til islam, så jo, der er skoler som beder en bøn i timerne. Nogle skoler starter med en kristen bøn / fadervor om morgen. Så svaret må være JA.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 19 timer siden, Zoxa skrev:

Det er jeg meget uenig i - Religions undervisning og religions historie er efter min mening utrolig vigtig, for at kunne sætte sig ind i samfundrelevante emner, Historie, filosofi, etik, politik osv, både nutidigt og i historisk perspektiv.

Men vi taler ikke om den forkyndene religions undervisning

Der er da også en kæmpe forskel på om vi taler undervisning i religion, og så det som denne her tråd omhandler.

Tråden omhandler ikke undervisning. Men om kristne lande skal blive ved med at finde os i, muslimer kræver i hoved og røv, om deres religion, som mere hæmmer integration, end den gavner.

Det er totalt ude i hampen, at vi overhovedet har tilladt, at muslimer absolut skal bruge arbejdstiden/skoletiden på at dyrke deres undergravende religion.

Tænk lige over, at muslimer kræver at svømmehaller og andre offentlige steder skal lukkes af, for igen at tage hensyn til deres oldtids ritualer, som hæmmer ligeberettigelse og demokrati.

Muslimer nægter nemlig at modtage undervisning i den danske folkeskole, i netop kristendom.

Så jeg mener at enten har du fået debatemnet galt i halsen, ellers så har du måske glemt at læse de vigtigste detaljer som tråden omhandler.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 19 timer siden, Zoxa skrev:

Ja, den der er så absolut historisk ukorrekt - faktisk var der så mange halve og hele fridage hvor der var kirke, eller bede pligt om du vil - at herremændende fik presset igennem at der skulle indføres St. Bededag og de øvrige dage skulle sløjfes - for det gik jo ud over produktionen på herremandens jorde - og det sidste forstås vel :-D

Til din orientering, så er der heller ikke nogen børn der graver kartofler i efterårsferien mere.

Så da det blev forbudt at bruge børnene til arbejde, blev kartoffelferien omdøbt til efterårsferien.

Så det du prøver at fluekneppe andres tråde og debatindlæg, må du godt beholde for dig selv.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, lth skrev:

Så jeg mener at enten har du fået debatemnet galt i halsen, ellers så har du måske glemt at læse de vigtigste detaljer som tråden omhandler.

Nu har jeg læst indlæg fra starten, har du? Du har trukket svaret ud af kontekst, og så får du opfattelsen af en som svarer i syd men jeg tror at du her er den som svarer i nord, på et korrekt svar. Så læg indlægget før det du citerer og du finder du af, du skriver til dig selv lige nu, for emnet er på plads, og i dit citat ser du det også nævnt at tråden IKKE handler om undervisning, så?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 21 timer siden, Zoxa skrev:

Men vi taler ikke om den forkyndene religions undervisning

Synes bare at foregående indlæg, fra @lth , manglede at læse denne citerede sætning og intet er misforstået udover den som mener du gjorde det :)

Redigeret af DenBruneMunk
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 21 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Nu har jeg læst indlæg fra starten, har du? Du har trukket svaret ud af kontekst, og så får du opfattelsen af en som svarer i syd men jeg tror at du her er den som svarer i nord, på et korrekt svar. Så læg indlægget før det du citerer og du finder du af, du skriver til dig selv lige nu, for emnet er på plads, og i dit citat ser du det også nævnt at tråden IKKE handler om undervisning, så?

Tråden omhandler problematikken i at muslimer beder i deres arbejds og studietid.

Det omhandler ikke undervisning i religion. For det hverken kan eller må de ikke fjerne.

Og ja, gu skal de ej have lov til at dyrke og bede i det offentlige rum.

De skal da slet ikke have stillet lokaler til rådighed, at der så er nogle rum som kaldes "stille rum" og at en muslim måske går derind, og bruger lidt tid på det i en pause, er ikke problemet.

Det er at de nu er taget i at presse andre muslimer til ikke at blive for danske. Og igennem bede rum, jagter andre muslimske studenter.

Det er det grundlæggende som startede denne her debat, at den læreranstalt har taget stilling til problemet, og har handlet.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind