dewey

H. C. Ørsted Gymnasiet har forbudt alle former for religiøse ritualer.

Recommended Posts

Zorglup    554
Zorglup

Syntes det er en rigtig god beslutning. Og da det er alle religioner, er det ikke diskriminerende imho.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lth    110
lth
On ‎06‎-‎03‎-‎2017 at 17:05, dewey skrev:

http://denkorteavis.dk/2017/3ny-gymnasium-forbyder-bederum-nu-klager-muslimske-elever/

Og en elev har klaget til Ligebehandlingsnævnet. fordi hun mener, at det er diskrimination.

Det afviser skolens direktør, Lone Hansen pure. Forbuddet glæder alle religioner, siger hun til TV2.

Er det diskrimination at forbyde enhver form for religiøse ritualer, hvad mener du?

Overhovedet ikke da det gælder alle religioner, og forøvrigt er det en fornuftig beslutning H. C. Ørsted Gymnasiet har truffet, religion kan dyrkes i fritiden og ikke i skoletiden.

Det er vel helt i orden, at stille det krav til ALLE, at religion og det at bede til deres tro, SKAL holdes til fritiden.

Hvis ikke der bliver strammet op på den del, vil det udvikle sig til, at folk skal have betalt at gå til fredagsbøn.

ALT religion hører til privatlivets fred, og hører ikke hjemme i hverken undervisning eller arbejdstiden.

Det her er Danmark, og her i Danmark har vi aldrig haft regler om hvornår eller hvor tit danskere skal bede.

Det er på tide, at minde muslimerne om, at de faktisk befinder sig i et på papiret et kristent land. Og de regler som er her vedr. trang til at bede, skal ske uden for arbejdstid, og andre tider hvor man har pligt til at stå til rådighed på.

Ellers må muslimerne ha en seddel med fra ALLA, som tilkendegiver at han betaler for den tabte arbejdstid:P

Religion er ikke noget som nogen som helst religiøs person, har krav på at få betaling for. Det hører hjemme i fritiden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa    782
Zoxa
For 3 timer siden, lth skrev:

Det her er Danmark, og her i Danmark har vi aldrig haft regler om hvornår eller hvor tit danskere skal bede.

Ja, den der er så absolut historisk ukorrekt - faktisk var der så mange halve og hele fridage hvor der var kirke, eller bede pligt om du vil - at herremændende fik presset igennem at der skulle indføres St. Bededag og de øvrige dage skulle sløjfes - for det gik jo ud over produktionen på herremandens jorde - og det sidste forstås vel :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa    782
Zoxa
For 3 timer siden, lth skrev:

ALT religion hører til privatlivets fred, og hører ikke hjemme i hverken undervisning eller arbejdstiden.

Det er jeg meget uenig i - Religions undervisning og religions historie er efter min mening utrolig vigtig, for at kunne sætte sig ind i samfundrelevante emner, Historie, filosofi, etik, politik osv, både nutidigt og i historisk perspektiv.

Men vi taler ikke om den forkyndene religions undervisning

Redigeret af Zoxa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey    479
dewey
1 time siden, Zoxa skrev:

Det er jeg meget uenig i - Religions undervisning og religions historie er efter min mening utrolig vigtig, for at kunne sætte sig ind i samfundrelevante emner, Historie, filosofi, etik, politik osv, både nutidigt og i historisk perspektiv.

Men vi taler ikke om den forkyndene religions undervisning

Religionsundervisning mener jeg ikke kan sammenlignes med religiøse udøvelser af ritualer i skoletiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa    782
Zoxa

For 22 minutter siden, dewey skrev:

Religionsundervisning mener jeg ikke kan sammenlignes med religiøse udøvelser af ritualer i skoletiden.

Jeg er ganske enig, men det var dette jeg svarede på :

For 5 timer siden, lth skrev:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey    479
dewey
For 28 minutter siden, Zoxa skrev:

Jeg er ganske enig, men det var dette jeg svarede på :

Ok jeg overså ordet 'undervisning'. Så er vi enige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry Kissinger    626
Henry Kissinger
On 6/3/2017 at 17:11, Oh White Wolf skrev:

Har vi ikke religionsfrihed i landet..?

Er den meget længere end det?

Vi har ikke religionsfrihed i Danmark. Vi har religionsfrihed under visse betingelser. Læs Grundloven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa    782
Zoxa

@Kissinger træk lige hovedet op af natpotten nu og træk papiret ud af kæften. I samtlige debatter>:

Vi har fuld religions og ytrings frihed -vi har bare ikke lov til at udøve den eller disse på andres grundlovs sikrede ret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry Kissinger    626
Henry Kissinger
For 13 minutter siden, Zoxa skrev:

@Kissinger træk lige hovedet op af natpotten nu og træk papiret ud af kæften. I samtlige debatter>:

Vi har fuld religions og ytrings frihed -vi har bare ikke lov til at udøve den eller disse på andres grundlovs sikrede ret

Har du læst Grundloven: Ja eller nej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind