Recommended Posts

destrukkdar

Wow, hvad er der sket i dette forum? Det var engang vildt aktivt. Hmm, jeg har selvfølgelig heller ikke selv været her i laaang tid... 

Nå, spørgsmålet går på skoletasker til de små, der starter i 0. klasse. Jeg glemte at kigge efter det, da der var januarudsalg. Er der nogen, der har erfaring med at de kommer på udsalg igen senere inden skolestart til august? For puha, 700 kr for en skoletaske..

Og er der nogen, der har nogle tips til valg, ting man skal huske, når man skal finde skoletaske til et kommende børnehaveklasse-barn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Ja, debatten er ikke hvad den har været desværre.

vi købte for snart 3 år siden. Inden sommerferien var der tilbud i bog&tids. Jeg ville gå efter et klassisk mærke i indskolingsstørrelsen. Gerne med idrætstaske der matcher.

så ville jeg afstå fra at købe det matchende penalhus, for de er dæleme dyre.

jeg tog drengene med i butikken og udvalgte nogle tasker de kunne vælge imellem, så var kvaliteten bestemt og design kunne de selv vælge. De endte begge med Jeva, i hver sin farve/mønster. De fungerer stadig rigtig fint, men skal nok skiftes når 4. klasse kommer om 1,5 år.

Skifte pga størrelse ikke fordi jeg regner med de går i stykker.

Redigeret af tabula

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Icecreambandit

Købte en skoletaske på januarudsalg i Neye. Den er stadig på tilbud så jeg i går i en anden taskebutik :D 

Så tænker at du stadig godt kan være heldig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Icecreambandit

- og ja, her er virkelig stille herinde ift. da jeg var her tidligere... men det var måske mere mødregruppe trådene der glødede af indlæg hver dag.. idk ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

I stedet for at gå ud og kigge efter mærke skoletasker ville jeg kigge i Bilka, Føtex og Kvickly. deres skole tasker er lige så ergonomisk korrekte som de dyre og barnet vokser meget i den alder og slider voldsomt på taskerne i de år. 

De har ikke ret mange bøger med frem og tilbage i de første år, men idrætstasken er super vigtig og den skal kunne spændes ordentligt fast i fks bunden af tasken for de kære små har det med at glemme den i den alder :-)

Mht penal hus er de store slå ud penal huse et no go (selv om ungerne elsker dem) for der er ikke plads nok på bordene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
destrukkdar
On 22/2/2017 at 13:28, tabula skrev:

Ja, debatten er ikke hvad den har været desværre.

Mon det er pga. af alle reklamerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
destrukkdar
For 2 timer siden, Zoxa skrev:

I stedet for at gå ud og kigge efter mærke skoletasker ville jeg kigge i Bilka, Føtex og Kvickly. deres skole tasker er lige så ergonomisk korrekte som de dyre og barnet vokser meget i den alder og slider voldsomt på taskerne i de år. 

De har ikke ret mange bøger med frem og tilbage i de første år, men idrætstasken er super vigtig og den skal kunne spændes ordentligt fast i fks bunden af tasken for de kære små har det med at glemme den i den alder :-)

Mht penal hus er de store slå ud penal huse et no go (selv om ungerne elsker dem) for der er ikke plads nok på bordene.

Hmm, nu har jeg selvfølgelig købt et slå ud penalhus :rulle: Det var halvpris og sønnen var vild med det... Skulle lige have set dette først!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
destrukkdar
On 24/2/2017 at 16:49, Icecreambandit skrev:

Købte en skoletaske på januarudsalg i Neye. Den er stadig på tilbud så jeg i går i en anden taskebutik :D 

Så tænker at du stadig godt kan være heldig.

TAAAAK for et super svar :) Fandt skoletaske med gymnastiktaske, penalhus, madpakke, drikkedunk osv. til halv pris! Det var mange penge at spare - og det var i Neye, som du foreslog. Så mission accomplished! Og sønnike valgte en superfed en, så alt er godt :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

ah - den havde jeg glemt. Madkasser, drikke dunke og opbevaring af for/eftermiddags frugt og kiks er et kapitel for sig.

de bedste drikkedunke er ikke dem som er med pop op tud i semi bød plast, ala sports drikkedunken - de bedste er dem fra Kvikly og de koster en 10'er på tilbud - køb min. 5.

madkasser - Lildl, netto osv har tit frostboxe på tilbud, ca. 20*10*7 passer og låget knækker  ikke af så vi skal over i elastik helvedet - ellers har Ikea gode bokse

Frugt og kiks - enten syr man selv minimum 3 stk for de skal vaskes - eller man bruger hundeposer.

og den sidste ting, for den kommer allerede i 1. klasse - sørg for at købe vinkel måler med udstandset radius i. Linealer i metal og en passer som kan fastspændes.

Og en temmelig stor udskrivning, så du kan lige så godt gå på tilbudsjagt allerede nu - en programmerbar lommeregner. Texas har nogle gode modeller - men de koster næsten mere end en bærbar. Så er du advaret

Redigeret af Zoxa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Icecreambandit
On 26/2/2017 at 11:13, destrukkdar skrev:

TAAAAK for et super svar :) Fandt skoletaske med gymnastiktaske, penalhus, madpakke, drikkedunk osv. til halv pris! Det var mange penge at spare - og det var i Neye, som du foreslog. Så mission accomplished! Og sønnike valgte en superfed en, så alt er godt :banan:

Ej hvor super fedt!!! Og lækkert ikke at skulle spekulere over skoletaskehelvede nu.. For mit vedkommende kunne jeg nemt have været den der utjekkede mor der stod sidst i juli og kom i tanke om den der skoletaske og alt det seje sønnen drømmer om er udsolgt.. 

God søndag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind