• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
Helle H

Det forlyder at der er stor nedgang i handel med "Dyr"

11 svar i dette emne

Det forlyder at der er stor nedgang i handel med "Dyr"!

Hvad er mon grunden?

Vil de handlende tjene for meget på de handler?

Er forbrugerne blevet opmærksomme på at for mange "dyre-handlende" måske ikke vil dyrenes ve og vel, men bare tjene penge?

Det forlyder at ud af 500 dyresælgere er der kun 100 tilbage og handlerne går ned af!

Hvad tror/mener i andre?

Jeg personligt tror det er deres begærlighed der er grunden.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg tror nu mere, de tilpasser sig internet alderen.

Folk køber mad/udstyr og andet til deres kæledyr på nettet, disse er ikke alle danske, så priserne er ofte bedre og de indgår så ikke i statistikkerne.

Den artikel jeg så, forklarer hvad vi bruger af penge på vores kæledyr, og det afhænger jo af hvad de måler på, så mon ikke deres information levner lidt til internet handel udenfor grænserne.

Personligt udvides dyre familien her løbende, så der er ikke nedgang her.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Lige nu, DenBruneMunk skrev:

Folk køber mad/udstyr og andet til deres kæledyr på nettet, disse er ikke alle danske, så priserne er ofte bedre og de indgår så ikke i statistikkerne.

Den artikel jeg så, forklarer hvad vi bruger af penge på vores kæledyr, og det afhænger jo af hvad de måler på, så mon ikke deres information levner lidt til internet handel udenfor grænserne.

Der er vist ikke tale om mad og lignende, men om "dyr"!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 2 minutter siden, Helle H skrev:

Der er vist ikke tale om mad og lignende, men om "dyr"!

ja men statistikkerne vurderer det på indkøb til dyr. :)  Så må du læse artiklen.

edit: Nå, jeg tror jeg har læst forkert :)

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/vi-gider-ikke-have-kaeledyr

Det er dog en sjov måde de blander dyrehandler,kattebakker og andet sammen med priser pr. hustand som bruges på køb af kæledyr, tror ikke helt en rotte eller en hamster prissættes sådan :)

Redigeret af DenBruneMunk
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

ja men statistikkerne vurderer det på indkøb til dyr. :)  Så må du læse artiklen.

edit: Nå, jeg tror jeg har læst forkert :)

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/vi-gider-ikke-have-kaeledyr

Det er dog en sjov måde de blander dyrehandler,kattebakker og andet sammen med priser pr. hustand som bruges på køb af kæledyr, tror ikke helt en rotte eller en hamster prissættes sådan :)

Jeg hørte det bare i/på TV2-news og det fik mig til at reagere.

Min første Dobermann købte jeg privat for kr. 50,00 min sidste kostede kr. 10.000,00 med stamtavle.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Flere avlere har fået bedre salgsmuligheder via nettet. 

Masser af brancher er da presset af nettet så hvorfor ikke dyrehandlere?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 50 minutter siden, BlåHimmel skrev:

Flere avlere har fået bedre salgsmuligheder via nettet. 

Masser af brancher er da presset af nettet så hvorfor ikke dyrehandlere?

Logik for perlehøns! :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Som jeg læser det er der tale om en forbrugerundersøgelse, hvilket jeg tolker som et spørgeskema, eller telefoninterview. Så fodder købt på nettet, og med dyr købt ved opdrætter osv bør være med.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 11 timer siden, artem666 skrev:

Som jeg læser det er der tale om en forbrugerundersøgelse, hvilket jeg tolker som et spørgeskema, eller telefoninterview. Så fodder købt på nettet, og med dyr købt ved opdrætter osv bør være med.

Yep, artikler købt findes også, dog ikke inkl. i de 67kr.

Checker man danmarks statistik , så bruger hver hustand ca. 700kr på artikler til kæledyr, så set ud fra køb af kæledyr til 67kr, så er 700kr da et pænt forbrug?

0.9.3.4.2
http://www.statistikbanken.dk/FU51

skal man tro disse tal, så var forbruget også 700kr+ i 1994? Det er sgu mærkeligt.

Redigeret af DenBruneMunk
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Tja, jeg købte tre armaturer, det var vist 1500 kr. Jeg mangler stadig kasserne til dyrene (Snedker Sén synder sjældent). Mad er til gengæld billig, men jeg ved ikke, hvad det løber op til. Så er der UV-rør (de har meget variabel levetid) og glødepærer (de varmer), savsmuld, hø. Heller ikke meget. Lidt vitaminpulver, kridt og sepiaskaller (find dem ved havet). 

Så længe landskildpadder ikke skal til dyrelægen, er de nemme og billige.

Men jeg har da ikke købt dyrene selv i mange år. De lever jo længe. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites