ussenterprise

”Tulle” trækker i land!?

Recommended Posts

ussenterprise    49
ussenterprise

”Tulle” trækker i land!?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-02-16-thulesen-dahl-jeg-har-ingen-planer-om-at-pege-paa-mette-frederiksen

”Dansk Folkepartis vælgere føler sig mere røde end blå, men partiformanden afviser at pege på socialdemokraternes Mette Frederiksen som statsminister.

Et flertal af Dansk Folkepartis vælgere føler sig mere beslægtede politisk med Socialdemokraterne end med Venstre. Det viser en ny måling, Megafon har foretaget for TV 2. 

53 procent af DF-vælgerne, der har deltaget i målingen, svarer, at partiet efter deres opfattelse ligger tættere på Mette Frederiksens parti end Lars Løkkes.”

Kristian Thulesen Dahl (DF), har nu trukket i land og sagt helt klart, at han ikke vil pege på Mette Frederiksen som statsminister ved et kommende folketingsvalg.

Dermed skal rød stue selv have et flertal, for at Mette Frederiksen kan blive statsminister.

Dette til trods for, at en måling siger 48% med tommelfingeren opad, til et DF regeringssamarbejde med Socialdemokratiet, og kun 36% for at det skal ske med Venstre.

Om Thulesen Dahl så kan finde på efter et valg, at pege på sig selv som forhandlingsleder til en regering, og således bane vejen for Frederiksen som statsminister - tør jeg ikke spå om på nuværende tidspunkt.

Din mening?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H

Mon ikke at DF,s "Røde" drejning vil hævne sig ved næste valg?

Der kommer nok partier fx. Det danske parti og De nye borgerlige der vil overtage mange DFerre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ussenterprise    49
ussenterprise
For 3 timer siden, Helle H skrev:

Mon ikke at DF,s "Røde" drejning vil hævne sig ved næste valg?

Der kommer nok partier fx. Det danske parti og De nye borgerlige der vil overtage mange DFerre.

Tja.. det er svært at sige, men det er da en satsning af DF, at antyde et tættere samarbejde med S - helt sikkert!:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 2 minutter siden, ussenterprise skrev:

Tja.. det er svært at sige, men det er da en satsning af DF, at antyde et tættere samarbejde med S - helt sikkert!:)

Kan man forestille sig et "rødt" DF.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H

Jeg personligt har i mange år til hvert valg sat X ved DF, /Fremskridtspartiet, men det tror jeg er slut nu, hvor DF. er ved at blive "røde"!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ussenterprise    49
ussenterprise
For 10 minutter siden, Helle H skrev:

Kan man forestille sig et "rødt" DF.?

Nej, det tror jeg ikke, men man kan nok ikke udelukke et regeringssamarbejde på lidt længere sigt - måske overnæste valg.

S og DF er stadig uenige på flere punkter, men de er også enige på en del politik punkter, og Løkke er nok ikke glad for dette scenarie!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ussenterprise    49
ussenterprise
For 9 minutter siden, Helle H skrev:

Jeg personligt har i mange år til hvert valg sat X ved DF, /Fremskridtspartiet, men det tror jeg er slut nu, hvor DF. er ved at blive "røde"!

Ja, det er nok givet, at nogle vil hoppe fra DF og over til De Nye Borgerlige, hvis DF peger på en S-regering, men det er ikke sikkert at det bliver så voldsomt, for DF har ikke ændret sin grundlæggende politik - som jeg ser det!

Men man kan bestemt frygte, at det fra Mette Frederiksens side, er et forsøg på taktik, for at logge DF væk fra blå stue, og dermed svække en fortsat Løkke regering ved et valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody    430
Cody
For 1 time siden, ussenterprise skrev:

Ja, det er nok givet, at nogle vil hoppe fra DF og over til De Nye Borgerlige, hvis DF peger på en S-regering, men det er ikke sikkert at det bliver så voldsomt, for DF har ikke ændret sin grundlæggende politik - som jeg ser det!

Men man kan bestemt frygte, at det fra Mette Frederiksens side, er et forsøg på taktik, for at logge DF væk fra blå stue, og dermed svække en fortsat Løkke regering ved et valg.

Helt enig, men den hopper Tulle ikke på. Jeg hælder også til teorien pm at han vil pege på sig selv som forhandlingsleder og dermed få max indflydelse. 

Stemmeafgivelsen til især NB vil nok blive opvejet af skuffede vælgere fra både S, V og LA...

Konservative er nok færdige for denne gang....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oss    435
oss

Nu er det jo ikke nyt, at meget af DF politik har en del sociale goder i sig, og derfor passer de måske bedre med S end med LA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter    85
fætter højbens fætter

Df er utroværdige, de siger et og gør noget andet :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind