ussenterprise

Det er svært at holde dem tilbage!?

9 svar i dette emne

Det er svært at holde dem tilbage!?

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/13512097

”Omkring 500 migranter har fredag krydset grænsen fra Marokko til Spanien, skriver det spanske civilforsvar på Twitter.

En del migranter blev såret under grænsepassagen til den spanske eksklave Ceuta, bekræfter grænsevagter over for det franske nyhedsbureau AFP.”

Det er svært at holde ulovlige migranter tilbage, fra at komme ind i Europa.

Selv et seks meter højt pigtråds hegn, forsøger de at forcere, for at komme til Europas velfærdskasser, for at få et bedre liv på skatteydernes regning.

Eller også så svømmer de langs kysten, for at undgå hegnet.

Og så tror Trump at hans hegn vil holde migranter fra at komme ind i USA?

Folkevandringen fra Afrika og Mellemøsten til Europas lande er ikke overstået endnu, og derfor bygger man hegn og laver grænsekontroller, for at de Europæiske landes økonomier og kultur ikke skal gå under.

Men hvad er alternativet?

Jeg finder grænsekontroller fuldstændigt afgørende, for at redde landene og herunder også Danmark.

Din mening?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Har du læst dit eget indlæg?

Du skriver først at hegn ikke virker.

Derefter at vi skal have grænsekontrol i Danmark.

Kontrol er ligegyldigt, det irriterer almindelige mennesker og stopper ikke kriminelle, som du selv siger, så finder de altså bare en anden vej.

Det skal være livsfarligt at bryde loven, ellers er det ligegyldigt. Om du så vil true med at sende dem "hjem" til en krigszone med død, ødelæggelse og forfølgelse eller bare skyde dem ved grænsen er lidt lige meget. Du kan også tage folks penge med bøder, men det virker kun når folk bekymrer sig om deres penge. Hvis jeg flygter fra "den visse død", så er jeg pisse ligeglad med en dum bøde - jeg er stadig i live.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 35 minutter siden, MortenJ skrev:

Har du læst dit eget indlæg?

Du skriver først at hegn ikke virker.

Derefter at vi skal have grænsekontrol i Danmark.

Kontrol er ligegyldigt, det irriterer almindelige mennesker og stopper ikke kriminelle, som du selv siger, så finder de altså bare en anden vej.

Det skal være livsfarligt at bryde loven, ellers er det ligegyldigt. Om du så vil true med at sende dem "hjem" til en krigszone med død, ødelæggelse og forfølgelse eller bare skyde dem ved grænsen er lidt lige meget. Du kan også tage folks penge med bøder, men det virker kun når folk bekymrer sig om deres penge. Hvis jeg flygter fra "den visse død", så er jeg pisse ligeglad med en dum bøde - jeg er stadig i live.

Ja da, man kan godt lave grænsekontrol uden et hegn eller en mur af beton i Danmark!:D

Det afgørende er at de ikke kommer ind i Danmark, da de allerede er i et sikkert land, nemlig Tyskland.

Derfor skal ulovlige migranter afvises ved grænsen, inden de sætter foden ind over den.

I Sydeuropa er situationen en helt anden, hvor de kommer direkte fra et Afrikansk land, her hjælper det ikke at der står en grænsebetjent - han bliver simpelthen overrandt af folkemængden.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 time siden, ussenterprise skrev:

Der skrives:

-----------

Jeg finder grænsekontroller fuldstændigt afgørende, for at redde landene og herunder også Danmark.

Din mening?

-------------

Efter min personlige mening burde der tages  langt skrappere midler i brug, fx. landminer og maskingeværer osv.-osv.

For 1 time siden, ussenterprise skrev:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, Helle H skrev:

Efter min personlige mening burde der tages  langt skrappere midler i brug, fx. landminer og maskingeværer osv.-osv.

Nå-da Helle - nu lyder du da ret så krigerisk!;)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 16 minutter siden, ussenterprise skrev:

Nå-da Helle - nu lyder du da ret så krigerisk!;)

Nææ fædrelandselskende!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Trump viser vejen. En stærk grænsekontrol er nødvendig hvis man vil have kontrol over hvem som kommer ind i ens land. Det har vi glemt i Europa i mange år og de sidste par år har vist hvor dårlig EU er til at beskytte de ydre grænser. EU har givet op og nu er grænsekontrollen kommet tilbage hvor den hører hjemme nemlig i nationalstaterne.

Desuden skal de offentlige kasser lukkes af for udlændinge. Man kan oparbejde retten til offentlige ydelser. Dvs er man en fremmed fra f.eks Irak skal man arbejde30-40-50 år før man får adgang til velkærdskasserne. Det samme gælder børn og familie mm.

Det hele kan løses ved at indføre selektiv indvandring som f.eks Canada og Schweiz hvor man omhyggeligt udvælger dem der skal have lov til at komme ind i landet. Trump kalder det Ekstrem Vetting men det er i princippet det samme.

Redigeret af Ubeskriveligt
1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Trump viser vejen. En stærk grænsekontrol er nødvendig hvis man vil have kontrol over hvem som kommer ind i ens land. Det har vi glemt i Europa i mange år og de sidste par år har vist hvor dårlig EU er til at beskytte de ydre grænser. EU har givet op og nu er grænsekontrollen kommet tilbage hvor den hører hjemme nemlig i nationalstaterne.

Desuden skal de offentlige kasser lukkes af for udlændinge. Man kan oparbejde retten til offentlige ydelser. Dvs er man en fremmed fra f.eks Irak skal man arbejde30-40-50 år før man får adgang til velkærdskasserne. Det samme gælder børn og familie mm.

Det hele kan løses ved at indføre selektiv indvandring som f.eks Canada og Schweiz hvor man omhyggeligt udvælger dem der skal have lov til at komme ind i landet. Trump kalder det Ekstrem Vetting men det er i princippet det samme.

Her bliver jeg nød til at give et hjerte!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 20 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Ja, jeg tror også at de engelske vælgere stemte sig ud af EU, så de kunne få bevogtet deres egne grænser igen - i stedet for de åbne grænser.

Med de åbne socialkasser og sociale systemer vi har i DK, er grænsekontrol betingelsesløst nødvendigt.

Modsat kan et land have det modsatte princip - kom ind i landet, men I får ingenting af staten - disse midler skal I selv have med!

Problemet med det sidste princip, er at man så vil se folk ligge i rendestenen, fordi de ikke kan klare sig selv - og dette er jo ikke dansk politik og kultur.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind