dewey

DF-krav til indvandrere: Man skal fejre kristne højtider for at blive dansker

20 svar i dette emne

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9372800/df-gaa-i-kirke-saa-er-du-paa-rette-vej/

Deltagelse i de kristne højtider er en betingelse for at kunne blive dansker, mener Dansk Folkeparti, som opfordrer til kirkegang i julen og påsken.

Indvandrere skal deltage i de kristne højtider og lære om kristendommen for at kunne kalde sig danske.

Sådan lyder det fra Dansk Folkeparti efter en uge, hvor politikere på Christiansborg i skarpe vendinger har debatteret, hvad der skal til for at blive dansker.

For selv om der er trosfrihed i Danmark, spiller kristendommen en så central rolle, at det er nødvendigt med kendskab til den, mener Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Martin Henriksen.

»Vi mener, at de, der kommer her til landet, langt henad vejen skal blive som danskere er flest, og for at blive det skal man kende kristendommen og dens betydning for det danske folk. Og man skal deltage i den del af vores kulturpakke for at opleve de ting, som samler flertallet af befolkningen i nogle fælles ritualer og traditioner,« siger han, der kræver af indvandrere, at de markerer de kristne højtider, men hvordan det sker helt konkret, må være op til hver enkelt.

Nu kammer det da vist helt over for DF, næsten dagligt kommer de med nye krav og forslag om, hvad der er nødvendigt for at blive dansker. Jeg tror efterhånden, at DF kun  higer efter opmærksomhed og 'taleplads' i medierne, derfor kommer de med det ene tåbelige kav/forslag efter det andet til indvandrere, og de får desværre den eftertragtede medieomtale.

Din mening?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ganske tåbeligt, så gider jeg sgu næsten heller ikke at være dansker, hvis man skal tvinges til at deltage i alt muligt.

Men måske er jeg slet ikke er dansker når jeg har meldt mig ud af folkekirken.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Her er vi helt enige..

Nu vil Df altså tvinge folk ind i kristne ritualer.. hvis altså de skal anderkendes som danske. :rulle: 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 timer siden, dewey skrev:

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9372800/df-gaa-i-kirke-saa-er-du-paa-rette-vej/

Deltagelse i de kristne højtider er en betingelse for at kunne blive dansker, mener Dansk Folkeparti, som opfordrer til kirkegang i julen og påsken.

Gad vidst hvor mange af deres egne medlemmer der går i kirke til jul og påske.:gruble:

Hvis man skal gå i kirke til jul og påske for at være dansker, så er vi vist mange, der godt kan pakke sammen.:unsure:

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det er desværre nok sådanne udmeldninger der vil tynde ud i DF. vælgerskare. :(

Jeg overvejer at gå over til "Danskernes Parti" hvis de stiller op til næste valg, DF. har efter min personlige mening for mange negative meninger.

Måske skulle DF skifte navn til Kristelig Folkeparti.

Nærmest som det hedengangne parti fra 1970!

Redigeret af Helle H
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, dewey skrev:

Indvandrere skal deltage i de kristne højtider og lære om kristendommen for at kunne kalde sig danske.

Sådan lyder det fra Dansk Folkeparti efter en uge, hvor politikere på Christiansborg i skarpe vendinger har debatteret, hvad der skal til for at blive dansker.

For selv om der er trosfrihed i Danmark, spiller kristendommen en så central rolle, at det er nødvendigt med kendskab til den, mener Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Martin Henriksen.

»Vi mener, at de, der kommer her til landet, langt henad vejen skal blive som danskere er flest, og for at blive det skal man kende kristendommen og dens betydning for det danske folk. Og man skal deltage i den del af vores kulturpakke for at opleve de ting, som samler flertallet af befolkningen i nogle fælles ritualer og traditioner,« siger han, der kræver af indvandrere, at de markerer de kristne højtider, men hvordan det sker helt konkret, må være op til hver enkelt.

Nu kammer det da vist helt over for DF, næsten dagligt kommer de med nye krav og forslag om, hvad der er nødvendigt for at blive dansker. Jeg tror efterhånden, at DF kun  higer efter opmærksomhed og 'taleplads' i medierne, derfor kommer de med det ene tåbelige kav/forslag efter det andet til indvandrere, og de får desværre den eftertragtede medieomtale.

Din mening?

Jeg mener, at dette er for pjattet et forslag, for man får aldrig en troende muslim til at deltage i kristne højtider.;)

Danskere er de når de acceptere vores lovgivning og demokrati, og ikke modarbejder det for at få Islam og Sharia lovgivning indført.

Heldigvis gør de fleste muslimer i landet da også dette, men der findes selvfølgelig islamister blandt dem som ønsker at landet skal blive et muslimsk land, og arbejder for det hver dag.

Disse islamister må meget gerne rejse hjem igen.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Uanset hvad skal de indvandrere der kommer til landet kende til og forstå dansk historie og kultur, og der kan man ikke komme udenom at kirken kunne lære dem noget.

Men jeg så hellere at man screenede indvandrere efter deres ønske om at leve i et demokrati, deres ønske om at blive danske, deres indstilling til ligestilling, deres indvandringspotentiale, deres sprogfærdigheder, deres tolerance overfor andre herunder f.eks bøsser og lesbiske, deres uddannelse og desuden skal alle dem sies fra, der vægter religion højere end demokratiet. Og ikke mindst skal dem sies fra der ikke ønsker sig at blive integreret herunder f.eks gifte sig med danske mænd og kvinder.

Man kan i mine øjne ikke være dansker, hvis man ikke ønsker sig at gifte sig med andre danskere.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 18 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Man kan i mine øjne ikke være dansker, hvis man ikke ønsker sig at gifte sig med andre danskere.

Jamen dog Ubeskriveligt, hvad skal jeg som dansker så sige, jeg er gift med en tysker - mener du så jeg ikke er dansker?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 42 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Enig!

I så tilfælde må man være at betragte som en frafalden dansker.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind