Cody

hvorfor islam vinder
En øjenåbner til naive Gutmenchen

10 svar i dette emne

Kloge ord skrevet af Bertel Johansen, en historiekyndig maskinmester efter et indslag med Jim Lyngvild i radio 24/7.

Der er vel den substans i Jim Lyngvild`s indslag om sagen og Paula Larrains udsagn om at "kristendommen (har) overlevet i mere end 2000 år, og med den almægtighed, som man i denne religion tillægger Vor Herre, vil jeg også over for denne påstand stille mig tvivlende." 

Her er Paula Larrain på tynd is, for alle vegne hvor Islam er trængt ind, er det historisk endt med en total overtagelse af samfundet. Hverken Paula Larrain eller andre med større historisk kendskab kan pege på et eneste sted hvor udviklingen er gået modsat. 

Aktuelt ser vi hvordan de allersidste kristne nu fordrives fra Iran, Irak, Somaliland, Libyen osv. Kun eet (1) lille sted i hele verden sker det modsatte, og det er i det Israelsk besatte område på Jordanflodens Vestbred. Og her er det ikke kristne der står for sagen, men Jøderne, og de bliver vel at mærke kritiseret for det af den kristne verden. 

Læren er vel, at da Islam pr. definition er en samfundspolitisk religion der legitimerer vold som udbredelsesmiddel, vinder den altid på sigt over en kristendom der bygger på tilgivelse og humanisme, og helt har opgivet og også afsværget magtanvendelse overfor andre religioner. 

Læren er, at Religion Forpester Alt (Christopher Hitchens), og det uanset hvilken gud eller guder der anvendes. Men i kampen imellem religionerne har Islam føringen på grund af sin vilje til at ofre sine troende for sagen.

Jeg tillader mig at bruge hans indlæg uden tilsagn som et debatoplæg.
Jeg er helt enig med ham, men er du ?

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ja, det er jeg egentlig. Som jeg ser det med udbredelsen af islam i Europa så vil det i BEDSTE fald betyde rigtig store problemer i årtierne fremover med stor stigning i vold, voldtægter, hærværk, bilafbrændinger osv. Man kan sige at Sverige og Frankrig er "foregangslande" på området. Hvad vi ser i de lande vil sprede sig til andre steder i tagt med at antallet af muslimer stiger.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Den måde man fremlægger et debatoplæg på har indflydelse på om det skaber en saglig debat eller om det bliver "NU SKAL JEG LIGE FORTÆLLE HVOR LANDET LIGGER GUTMENSCHEN", så derfor jeg ikke tage oplægget seriøst, det er alt for belærende, sort/hvidt og blottet for fakta.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, phantomet skrev:

Den måde man fremlægger et debatoplæg på har indflydelse på om det skaber en saglig debat eller om det bliver "NU SKAL JEG LIGE FORTÆLLE HVOR LANDET LIGGER GUTMENSCHEN", så derfor jeg ikke tage oplægget seriøst, det er alt for belærende, sort/hvidt og blottet for fakta.

Uenighed er skam okay, men hvilke fakta efterlyser du ?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Du lægger ikke op til debat. 
Ret titlen.. så kan vi måske tale sammen. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Du lægger ikke op til debat. 
Ret titlen.. så kan vi måske tale sammen. 

Under enhver titel ligger der noget indhold man kan forholde sig til....

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 minutter siden, Cody skrev:

Under enhver titel ligger der noget indhold man kan forholde sig til....

Jeg forholde rmig til budskabet. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Det er egentligt en meget vigtigt og tit overset pointe. At taler vi om den moderne islam er det svært at se noget positivt den bringer med sig. Se på de muslimske lande pånær nogle få rige golflande der udelukkende er blevet rige fordi de har noget olie i jorden. Hvad ser man? Fattigdom, krig, forfølgelse af anderledes tænkende, kvindeundertrykkelse, manglende uddannelse, diktaturer, religiøse fanatikere, jihad, folk der får kappet hænder og fødder og hovedet af. Kvinder der bliver stenet, kvinder med telt osv. osv. 

Er det virkelig noget man ønsker at importere ind i sit land? Tak for kaffe siger jeg bare.

Redigeret af Ubeskriveligt
1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 29 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Det er egentligt en meget vigtigt og tit overset pointe. At taler vi om den moderne islam er det svært at se noget positivt den bringer med sig. Se på de muslimske lande pånær nogle få rige golflande der udelukkende er blevet rige fordi de har noget olie i jorden. Hvad ser man? Fattigdom, krig, forfølgelse af anderledes tænkende, kvindeundertrykkelse, manglende uddannelse, diktaturer, religiøse fanatikere, jihad, folk der får kappet hænder og fødder og hovedet af. Kvinder der bliver stenet, kvinder med telt osv. osv. 

Er det virkelig noget man ønsker at importere ind i sit land? Tak for kaffe siger jeg bare.

Ja tilsyneladende er der stadig nogen der ikke kan se problemet og fremturer med at det er et fåtal, men hvordan kan så få fylde så meget, med mindre de slet ikke er så få som det bliver påstået....

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Her er en af de få muslimer der i forbindelse med hysteriet omkring Trump's indrejseforbud sætter tingene i rette perspektiv og som derfor (ikke uventet) selvfølgelig ikke får tildelt spalteplads i MSM.

http://raymondibrahim.com/2017/02/16/trump-american-muslims-embrace-christianity-pay-jizya-die/

De politisk korrekte medier mestrer kunsten at opdrage sine læsere i "den rette tro" 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind