Bertram-og-far

At komme op at stå igen

6 svar i dette emne

Hvor skal jeg starte, hvor skal jeg slutte....... lige nu er alt et stort rod..

og jeg ved ikke hvad jeg faktisk vil med mit indlæg, men jeg har valgt at gøre det anonymt, da jeg slet ikke er klar til ar stå frem offentligt... 

Efter nogle turbulente år, var der endelig ved at komme ro og styr på det hele..... Har aldrig haft meget, men har levet fra løn til løn. Men vi har da fået mad... Men sådan skulle det ikke blive ved med... Midstet mit job...... og er gået helt ned.. 

Men for at få lidt hjælp, gik jeg på kommunen, for at kunne søge kontanthjælp, sikke et cirkus, med papir, paragraffer, ansøgninger og samtaler, hvor man kan sidde og føle sig som verdens mindste mand......

men søgt blev det, og jeg kan nu se frem til at afvente på at det kommer igennem...... ifølge kommune damen, som så noget stram ud, vill jeg ihvertfald komme til at vente nogen uger... da jeg spørg hende, hvad jeg efterhånden skal brødføde ungerne og mig selv med, for ikke at snakke alle regningerne som jo stadig skal betales..... Det vidste hun ikke... Så nu er gode råd dyre..... med en konto på 0 og 52 kr i lommen.

Hjemme igen, må jeg sande at jeg ikke kan mere.... Lige nu følger jeg mig smidt ud, ubrugelig ..

tak fordi du gad lytte

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Lyder som en rigtig træls situation du er havnet i det lyder som om det kun kan gå frem af her fra hvis det er en lille trøst.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

1) Lån penge af venner og familie indtil din sag går igennem.

2) Kim dem ned konstant hvis du ikke hører noget efter et par uger. Du skal have dine penge som alle andre. Der er ikke nogen der dør af sult i dette land.

3) Når du så er kommet ind i det komunale system så spørg hvad du ellers kan komme i for at få det bedre. Fx gratis psykologhjælp/behandling eller mindfulnesskursus eller andre ting der har dine interesser, så du ser verden påny :-)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 16 timer siden, enlightenment skrev:

1) Lån penge af venner og familie indtil din sag går igennem.

2) Kim dem ned konstant hvis du ikke hører noget efter et par uger. Du skal have dine penge som alle andre. Der er ikke nogen der dør af sult i dette land.

3) Når du så er kommet ind i det komunale system så spørg hvad du ellers kan komme i for at få det bedre. Fx gratis psykologhjælp/behandling eller mindfulnesskursus eller andre ting der har dine interesser, så du ser verden påny :-)

Lidt besynderligt svar!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On ‎16‎-‎02‎-‎2017 at 16:23, Bertram-og-far skrev:

Hvor skal jeg starte, hvor skal jeg slutte....... lige nu er alt et stort rod..

og jeg ved ikke hvad jeg faktisk vil med mit indlæg, men jeg har valgt at gøre det anonymt, da jeg slet ikke er klar til ar stå frem offentligt... 

Efter nogle turbulente år, var der endelig ved at komme ro og styr på det hele..... Har aldrig haft meget, men har levet fra løn til løn. Men vi har da fået mad... Men sådan skulle det ikke blive ved med... Midstet mit job...... og er gået helt ned.. 

Men for at få lidt hjælp, gik jeg på kommunen, for at kunne søge kontanthjælp, sikke et cirkus, med papir, paragraffer, ansøgninger og samtaler, hvor man kan sidde og føle sig som verdens mindste mand......

men søgt blev det, og jeg kan nu se frem til at afvente på at det kommer igennem...... ifølge kommune damen, som så noget stram ud, vill jeg ihvertfald komme til at vente nogen uger... da jeg spørg hende, hvad jeg efterhånden skal brødføde ungerne og mig selv med, for ikke at snakke alle regningerne som jo stadig skal betales..... Det vidste hun ikke... Så nu er gode råd dyre..... med en konto på 0 og 52 kr i lommen.

Hjemme igen, må jeg sande at jeg ikke kan mere.... Lige nu følger jeg mig smidt ud, ubrugelig ..

tak fordi du gad lytte

Når du søger kontakthjælp, kan du også søge en engangsydelse, som kan dække perioden til kontanthjælpen går igennem. Nogle kommuner sætter automatisk dette i gang, når der søges kontanthjælp. Du må have en sagsbehandler på Ydelseskontoret, prøv at tage fat i denne og spørg om muligheden for dette.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hejsa :)

Tak for indlægget. Jeg tror bestemt ikke, at du er alene om at føle dig tynget af ansvarsfølelse og stress over enten at være bange for at miste sit job eller have mistet det. Du har jo selv bidraget til samfundet igennem den skat, du har betalt, mens du var i job, så det er kun rimeligt, at du nu selv kan få lidt hjælp. Du og dine børn fortjener lige som alle andre mennesker at leve trygt og i værdighed, og det må kommunen simpelthen hjælpe dig med.

Når du får den hjælp, du skal have, vil du garanteret også få det meget bedre selv, og der vil dermed være større chance for, at du igen snart kan komme i job.

Rigtig meget held og lykke!

Mvh.

Daniel

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind