Christelk

Vidio

12 svar i dette emne

Hallo !

Er det slet ikke mere mulig at optage noget med en vidio ?

Hilsen Christelk !

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 minutter siden, Christelk skrev:

Hallo !

Er det slet ikke mere mulig at optage noget med en vidio ?

Hilsen Christelk !

Jo dá!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, Helle H skrev:

Jo dá!

Hallo Helle H !

Men så er der måske forskel på analoge og digitale vidioer ?

Jeg kan godt afspille , men ikke optage noget mere. men jeg kan jo optage med en USB Harddisk , så det savner jeg heller ikke ! Man ser jo heller aldrig nogen Show View koder mere i TV bladene. 

Hilsen Christelk 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 minutter siden, Christelk skrev:

Hallo Helle H !

Men så er der måske forskel på analoge og digitale vidioer ?

Jeg kan godt afspille , men ikke optage noget mere. men jeg kan jo optage med en USB Harddisk , så det savner jeg heller ikke ! Man ser jo heller aldrig nogen Show View koder mere i TV bladene. 

Hilsen Christelk 

Ja! det er der men har du en ældre video-optager så er den sikkert "analog" og så skal du bare købe en konverter der laver digital om til analog of sætte den foran din videooptager.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, Helle H skrev:

Ja! det er der men har du en ældre video-optager så er den sikkert "analog" og så skal du bare købe en konverter der laver digital om til analog of sætte den foran din videooptager.

Hallo Helle H.

Mange tak for det hurtige og gode svar !

Hilsen Christelk !

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, Christelk skrev:

Hallo Helle H.

Mange tak for det hurtige og gode svar !

Hilsen Christelk !

Selv tak, det er et "problem" ret mange af os med div. optagere er kommet ud for (fx. også med lidt ældre TVer, der kun var analoge) men det kan sagtens lade sig gøre.

Vh. Helle.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hvis du har fladskærm hvorfor køber du så ikke en harddiskoptager , jeg har fladskærm og harddiskoptager , jeg har da også gammeldags video men den bruger jeg til at se specielle naturfilm på som jeg købte dengang video var et hit 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 20 timer siden, stig6499 skrev:

Hvis du har fladskærm hvorfor køber du så ikke en harddiskoptager , jeg har fladskærm og harddiskoptager , jeg har da også gammeldags video men den bruger jeg til at se specielle naturfilm på som jeg købte dengang video var et hit 

Hallo stig 6499 !

Jeg har en Harddiskoptager ! Ved bare ikke rigtig om jeg helt skal opgive den anden vidio . Men det gør jeg nok snart. 

Hilsen Christelk !

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Jeg ville opgive den. Du kan godt købe en boks og tilslutte den din video og optage på den via boksen. Det er bare en besværlig måde at optage på, fordi du skal tænde (og programmere) både boks og video, du skal nemlig vælge kanal på boksen.

Til hjemmebrug kender jeg ikke nogen løsning, der kan omdanne alle kanaler fra digital til analog og sende alle videre til videoen på en gang, så du kan bruge den som "i gamle dage". Det er i hvert fald både dyrt og besværligt.Jeg tror, det har været en boks, som Helle mente, men Helle, hvis du kender en bedre løsning, har du et link?

Jeg har selv en video, men den beholder jeg kun, fordi jeg har nogle gode gamle film, som jeg kun har på video.

Det lyder som om, din harddisk optager dækker dit behov for at kunne optage tv udsendelser, men at du er ked af at kassere et apparat, der virker. Jeg vil sige, hvis jeg gætter rigtigt, så kan det næsten ikke betale sig at beholde videoen. Hvorfor bruge penge på at beholde et apparat, du egentlig ikke rigtig har brug for. Med mindre du ligesom mig har noget liggende på bånd, som du gerne vil se en gang imellem.

Redigeret af xrasmussen
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

De gamle videorecordere er jo beregnet til et analogt signal og et helt andet format på billedet (og en anden opløsning). Så man ville skulle skære meget af billedet væk ud over at konvertere frem og tilbage. 

Gem den, hvis du har noget på bånd, eller få det spillet over til et andet format. Det sjove er, at DVD også er forældet. Så slipper man også for, at folk har film liggende hjemme, hvis firmaet vil trække en tilbage fra markedet eller klippe den i en ny version. Win-lose.   

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind