panum1982

Top hemmeligt rådhusbryllup - men hvad med vidnerne

5 svar i dette emne

Min forlovede og jeg er lidt lun på ideen, med at blive gift på rådhuset og evt. holde fest engang senere. Vi er enige om det skal være en HELT stille dag kun ham og jeg, men nu synes jeg at have læst der skal være 2 vidner....

SKAL det være nogle pårørende, eller kunne det evt. være nogle ansatte på det pågældende rådhus der kunne være der? Planen er jo lidt at ingen skulle have det at vide (endnu).

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 minutter siden, panum1982 skrev:

SKAL det være nogle pårørende, eller kunne det evt. være nogle ansatte på det pågældende rådhus der kunne være der? Planen er jo lidt at ingen skulle have det at vide (endnu).

"Nej. Det er ikke nødvendigt, at I har jeres egne vidner med. Københavns Kommune sørger for to vidner.

Hvis I ønsker det, er I velkomne til at tage jeres egne vidner med. I skal fortælle giftefogeden, at I har vidner med, når vielsen foretages.

Det er ikke nødvendigt, at vidnerne har ID med."
https://idocph.kk.dk/node/1746
Men kontakt din kommune og spørg.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, panum1982 skrev:

Min forlovede og jeg er lidt lun på ideen, med at blive gift på rådhuset og evt. holde fest engang senere. Vi er enige om det skal være en HELT stille dag kun ham og jeg, men nu synes jeg at have læst der skal være 2 vidner....

Der står i Bekendtgørelse om indgåelse af ægteskab § 16:

Der skal være offentlig adgang til vielsen, der skal foregå i overværelse af mindst to vidner. Der er intet til hinder for, at parternes slægtninge er vidner.

Når der står ”Der er intet til hinder for, at parternes slægtninge er vidner.” betyder det at udgangspunktet er at vidnerne ikke er partnernes slægtninge, men at det er i orden hvis de er det. Så hvem som helst kan være vidner.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

top hemmeligt rådhusbryllup ha ha morsomt man skal læse meget før øjnende faller ud af hovedet shock får hel ny betydning 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 1/27/2017 at 22:52, stig6499 skrev:

top hemmeligt rådhusbryllup ha ha morsomt man skal læse meget før øjnende faller ud af hovedet shock får hel ny betydning 

Hvis du ikke har noget positivt at bidrage med, hvorfor så overhovedet kommentere ?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind