Smukke Sofie

Finansiering af fladskærm

7 svar i dette emne

Jeg er på udkig efter en ny fladskærm, da jeg uheldigvis fik skubbet det gamle ned af tv-bordet i weekenden, så skærmen gik i stykker :huh:

Jeg har ikke penge nok til et nyt 55" TV, så det bliver nok med en eller anden form for finansiering, men hvordan gør man det smartest? Hos Elgiganten kan man f.eks. finansiere sit køb, men når jeg klikker mig videre i deres system, så havner jeg jeg ovre hos Ekspres Bank . Wupti samarbejder tilsyneladende med nogen der hedder Lindorff Payment Services A/S, men dem har jeg aldrig hørt om før. Er det noget man skal være bekymret for? Eller kan man regne med at de forskellige samarbejdspartnere er OK, når nu f.eks. Elgiganten og Wupti har sagt god for dem? Normalt er man jo lidt betænkelig med sådan nogle online banker, men er det mere "reelt", når man får finansiering af dem igennem en elektronikkæde? Eller er det præcis det samme som hvis jeg tog direkte kontakt til dem?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Du er klar over de reelle omkostninger ved den slags lån? Det kommer til at koste dig meget mere i længden, end hvis du blot venter og køber noget du rent faktisk har råd til. Tænk: https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/privatoekonomi-og-aftaler/drop-kviklaan-du-har-bedre-muligheder-skaffe-penge

Og så kan du jo overveje om du skulle få en forsikring i stedet, så du ikke ender i samme situation igen :)

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 minutter siden, MortenJ skrev:

Du er klar over de reelle omkostninger ved den slags lån? Det kommer til at koste dig meget mere i længden, end hvis du blot venter og køber noget du rent faktisk har råd til. Tænk: https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/privatoekonomi-og-aftaler/drop-kviklaan-du-har-bedre-muligheder-skaffe-penge

Og så kan du jo overveje om du skulle få en forsikring i stedet, så du ikke ender i samme situation igen :)

Det ved jeg godt, men jeg har meget svært ved at undvære et fjernsyn i flere måneder...

Haha ja, det er nok en meget god ide. Ellers bliver det lidt dyrt i længden :D

Vil man også betegne finansiering igennem eksempelvis Elgiganten som Kviklån eller er det bedre / billigere? Jeg har flere gange hørt at der køres rentefrie tilbud - lidt ligesom når man kan købe sin mobiltelefon på afbetaling. Men ved ikke om det fungerer på samme måde, når man skal købe et fjernsyn?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Køb et brugt mindre tv. Spar op til et nyt. Det er tåbeligt at sætte sig i gæld for.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Lad for alt i verden være med at få finansieret et fjernsyn, det er penge ud af vinduet.
 Køb et brugt eller et 14 tommers

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 52 minutter siden, Smukke Sofie skrev:

Det ved jeg godt, men jeg har meget svært ved at undvære et fjernsyn i flere måneder...

Haha ja, det er nok en meget god ide. Ellers bliver det lidt dyrt i længden :D

Vil man også betegne finansiering igennem eksempelvis Elgiganten som Kviklån eller er det bedre / billigere? Jeg har flere gange hørt at der køres rentefrie tilbud - lidt ligesom når man kan købe sin mobiltelefon på afbetaling. Men ved ikke om det fungerer på samme måde, når man skal købe et fjernsyn?

Nu tog jeg lige et kig på Pricerunner. 50"+ TV starter ved ~3500,-. Det synes jeg faktisk ikke er galt eller værd at gældsætte sig for. Så skal jeg ikke gøre mig klog på hvilke af dem der har alt det du skal bruge, men hvis vi antager du bruger Computer/PlayStation/Apple TV/ChromeCast eller noget helt andet til at se ting med, så er det jo lidt lige meget, bare det har en HDMI-indgang.

Men du kan jo selv tage et kig: http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?sort=3&viewType=standard#s_2000000=50_100&loadGuide=1

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Gider ikke moralprædike om det er godt eller skidt at låne penge til et tv, det må være op til dig selv :-)

Når det så er sagt plejer de løsninger forretningerne har at være pænt dyre, jeg ville prøve min egen bank først.

Når du kigger på hvad et lån koster, så er renten i bund og grund ligegyldig, det du skal sammenligner er åop, her gælder det kort og godt om at få den laveste.

Tror det er ret ligemeget hvem du vælger til at låne dig pengene, det fungerer alt sammen på samme måde, og så længe man betaler hver gang og til tiden kører det af sig selv.

Inden du flyver ud og låner i el giganten, så søg lån på nettet og sammenlign åop.

Et godt eksempel coop bank åop på 6,1% el-gigantens billigste 16,85, det er en væsentlig forskel

God fornøjelse med dit tv, når du får det købt :-)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind