dewey

DR bekræfter: brugte 70.000 på at fragte korrespondents hest til USA

38 svar i dette emne

For 10 minutter siden, Cody skrev:

Hvis dette uvildige nævn får lov til at bestemme økonomien i alle off. ansættelseskontrakter gætter jeg på at det ville blive århundredets største økonomiske succes set med skatteydernes øjne....

Det er lidt svært i et land hvor mange jobs er dækket af overenskomst, så lønnen er fastsat af forhandlinger mellem arbejdstager og arbejdsgiver. Resten har selvfølgelig også til selv at forhandle deres løn. Administrationsbyrden vil også være enorm.

Hvordan skal i lønnen i nævnet forøvrigt fastsættes? :gruble:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

DR har jo ment at det har været en god investering at sende ham derover med hesten i hælene. Alternativet havde måske været at de havde sendt en dårligere vært derover og så havde folk brokket sig over en dårlig dækning. Jeg ved ikke hvor grænsen går, men synes ikke den er overskredet her. Det koster at have gode mennesker ansat og det koster at flytte dem og deres familie mange kilometer væk og rejse rundt og rapportere i USA og resten af verden.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 38 minutter siden, Smukke Sofie skrev:

Det koster at have gode mennesker ansat og det koster at flytte dem og deres familie mange kilometer væk og rejse rundt og rapportere i USA og resten af verden.

Jooo det er helt rigtigt, men nu er hesten vel ikke et familiemedlem men en fritidsbeskæftigelse.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Gad vide om vi egentligt havde brokket os, hvis TV2 havde gjort det samme? Jeg synes godt nok at det virker forkert, at DR betaler for hesten. Men hvis TV2 havde gjort det samme, så er det måske alligevel okay - for ellers kan TV2 jo konkurrere på bedre løn og frynsegoder.

Redigeret af Bumle86
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Synes også det lyder helt skørt, specielt for en som mig der mener at Licens helt skal afskaffes eller i det mindste halveres, så vi kommer ned på 100 kr om måneden.

Men hvis jeg skal forsvare manden, så har han sikkert ikke vidst hvor stor en udgift det ville være, han har bare sat som krav i en forhandling at kone, møbler, hest osv skulle med over. Hvor det så er DR's problem at gøre det så billigt som muligt.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 28 minutter siden, artem666 skrev:

Men hvis jeg skal forsvare manden, så har han sikkert ikke vidst hvor stor en udgift det ville være, han har bare sat som krav i en forhandling at kone, møbler, hest osv skulle med over. Hvor det så er DR's problem at gøre det så billigt som muligt.

Helt enig men der er så en på den anden side af bordet, som nu skal drages til ansvar, når man går halvhjernet ind til lønforhandling og siger ja til sådan en aftale uden af undersøge omkostninger, så fair nok at de vil have det undersøgt nærmere.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Måske godt nyt for licensbetalerne. DR chefen oplyser at kontrakten er blevet fejlfortolket fra ledelsens side og skal nu i samråd med kulturminister Mette Bock. Spørgsmålet er nu om Langkilde selv kommer til at betale regningen. Gætter på at ledelsen får en henstilling og at regningen betales af dig og mig....

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nu kan jeg bedre forstå hvorfor vi ser så mange genudsendelser og gamle film fra arkiverne.

DR's ansatte må flytte mange husdyr frem og tilbage på alle kontinenter   :lol:

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 24 minutter siden, pharlap skrev:

Nu kan jeg bedre forstå hvorfor vi ser så mange genudsendelser og gamle film fra arkiverne.

DR's ansatte må flytte mange husdyr frem og tilbage på alle kontinenter   :lol:

LOL! :D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind