dewey

DR bekræfter: brugte 70.000 på at fragte korrespondents hest til USA

Recommended Posts

dewey

http://www.b.dk/politiko/dr-bekraefter-brugte-70.000-paa-at-fragte-korrespondents-hest-til-usa

Det kostede licensyderne næsten 70.000 kroner at flytte DR-korrespondent Johannes Langkildes hustrus hest fra Danmark til Washington D.C. Det viser fakturaen for transporten, som Radio24syv har set.

Af fakturaen fremgår det, at transporten er håndteret af "Team Relocations".

Der står blandt andet: "Vedrørende: Johannes Langkilde - transport af hest til Washington D.C. 64.788 kroner." Det fremgår yderligere, at der i tillæg til denne pris kom udgifter på 3687,75 kroner til forsikring, samt et bookinggebyr på 750 kroner.

Den totale, momsfrie omkostning af transporten endte altså på 69.225 kroner og 75 ører.

DR's indholdschef Sandy French bekræfter Radio24syvs oplysninger.

Er det i orden, at licensyderne faktisk betaler for den omtalte transport?

Absolut ikke for mig, det må da være korrespondentens privat sag, hvis hans kone vil have sendt en hest til Washington D.C., som han selv må betale for. Og hesten skal vel hjem til Danmark igen på et tidspunkt, mon licensyderne også skal betale for hjemtransporten? Forhåbentlig ikke men det skulle ikke undre mig, hvis det blev tilfældet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det ved jeg ikke. Jeg kender ikke hans ansættelsesforhold. Det lang fra det mest graverende jeg har hørt om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody

Iflg. ansættelseskontrakten er der ikke foregået noget ulovligt og Langkilde kan ikke bebrejdes, men det kan DR til gengæld. Som ren skatteyderfinansieret institution burde sådanne kontrakter ikke være lovlige. DR bør kun beskæftige sig med det kvalifikationsmæssige i kontraktforholdet og absolut ikke det økonomiske som bør varetages af et uvildigt nævn. Det samme gælder iøvrigt alle andre skatteyderfinansierede off. institutioner....En form for familiesammenføring i yderste potens....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smukke Sofie

70.000 kroner er jo en dråbe i havet. Og hesten kan jo ikke være alene hjemme!

Redigeret af Smukke Sofie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 1 minut siden, Cody skrev:

Iflg. ansættelseskontrakten er der ikke foregået noget ulovligt og Langkilde kan ikke bebrejdes, men det kan DR til gengæld. Som ren skatteyderfinansieret institution burde sådanne kontrakter ikke være lovlige. DR bør kun beskæftige sig med det kvalifikationsmæssige i kontraktforholdet og absolut ikke det økonomiske som bør varetages af et uvildigt nævn. Det samme gælder iøvrigt alle andre skatteyderfinansierede off. institutioner....En form for familiesammenføring i yderste potens....

Så der skal oprettes et organ som skal stå for økonomiske forhold i det offentlige system? Det vil da bare medføre enorme udgifter for en allerede presset offentlig sektor, pga. den ekstra administration.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kirstine.12

Hesten kan ikke være alene hjemme?

Jeg kender flere skolepiger, der ville være glade for at have den i pleje og have noget at ride på.

Men håber ikke at det er kotyme med disse luxusudgifter på vores regning.

Niveauet hos DR kunne godt hæves en smule. Der ville lidt håndøre jo gavne ret meget.

Redigeret af kirstine.12

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 49 minutter siden, Smukke Sofie skrev:

70.000 kroner er jo en dråbe i havet. Og hesten kan jo ikke være alene hjemme!

Mon ikke mange dråber kan blive en pestilens for systemet, når alle mener deres kone og børn skal have hele stalden med til Udlandet når manden får nyt arbejde. Eller når manden skal arbejde på Grønland, og konen vil have sin båd og bil med derop. Der må være grænser for hvad en relocation dækker, selvfølgelig afhængig af løn, de vilkår må medbejderen så også huske er en del af løn vilkår. Så kan DR vise at manden flytter med samme løn til USA med konen , og ikke betaler konens fritidshobby derovre og hvad eller familien kan finde på at skulle underholdes med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, kirstine.12 skrev:

Hesten kan ikke være alene hjemme?

Jeg kender flere skolepiger, der ville være glade for at have den i pleje og have noget at ride på.

Er der ikke mange rideskoler/stalde, hvor de har deres heste stående, så de tager derhen og passer dem selv?

Mener da at der er sådanne steder i Dragør på Amager og nok mange andre steder :)
Men jo, tage fra USA til københavn for at passe en hest er nok overdrevet men så kunne familien jo sælge eller få den passet af andre, istedet for at den var så livsvigtigt at ridning i USA skulle foregå på samme hest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Nej, det er ikke i orden - det lyder fuldstændig vanvittigt!!! Kan godt forstå at vi betaler så meget i Licens.

Redigeret af Bumble86

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
1 time siden, phantomet skrev:

Så der skal oprettes et organ som skal stå for økonomiske forhold i det offentlige system? Det vil da bare medføre enorme udgifter for en allerede presset offentlig sektor, pga. den ekstra administration.

Hvis dette uvildige nævn får lov til at bestemme økonomien i alle off. ansættelseskontrakter gætter jeg på at det ville blive århundredets største økonomiske succes set med skatteydernes øjne....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind