• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
Fie1234

Blød "klump" ved endetarmsåbningen og mange gener?

3 svar i dette emne

Jeg ved godt, at I ikke er læger, men måske nogen herinde har erfaring med det problem jeg har, eller har prøvet det selv.

Jeg har I ret lang tid haft problemer "dernede" ved endetarmen. Jeg kan ikke huske hvor længe, men som minimum et halvt år, måske mere. Det startede med, at der var frisk blod på toiletpapiret, når jeg tørte mig. Jeg tænkte at det var en rift, selvom vi bruger 3-4 lags blødt toiletpapir, og jeg har aldrig forstoppelse, måske nærmere det omvendte til tider.

Sidenhen er det begyndt at klø! Det klør forfærdeligt nogle gange, kan blive helt desperat hvis jeg er ude i offentligheden. Det væsker også, især når jeg er ude at gå. Kan huske at jeg i sommers troede, jeg svedte mellem ballerne, men har så opdaget nu, at det ikke er sved. Der har været blod eller orange-rødt væske på papiret, hvis jeg har tørt det væk (beklager detaljerne).

Det gør ikke ondt, når jeg kommer af med afføring, men er begyndt at opleve, at cirka 15-30 minutter efter et toiletbesøg, så begynder det at klø og svie helt vildt, så jeg er ved at blive sindssyg.

Det er virkelig generende, og jeg har både tænkt hæmoride og rift, så nu ville jeg altså ud og tjekke, om jeg kunne mærke en hæmoride, eller om der sad en udvendig. Jeg kunne så mærke en blød klum-agtig ting i den ene ende endetarmsåbningen (den ende der vender op mod ryggen), det kunne ikke trykkes ind, som man vist kan med en hæmoride? Men den sad heller ikke lige på endetarmsåbningen men nærmere i kanten. Håber at nogle har prøvet noget lignende?? Jeg ved, at jeg kan gå til lægen, men jeg har det virkelig svært med det, bare det at skrive det offentligt er ret grænseoverskridende for mig.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 timer siden, Fie1234 skrev:

Jeg kunne så mærke en blød klum-agtig ting i den ene ende endetarmsåbningen (den ende der vender op mod ryggen), det kunne ikke trykkes ind, som man vist kan med en hæmoride? Men den sad heller ikke lige på endetarmsåbningen men nærmere i kanten. Håber at nogle har prøvet noget lignende?? Jeg ved, at jeg kan gå til lægen, men jeg har det virkelig svært med det, bare det at skrive det offentligt er ret grænseoverskridende for mig.

Hæmorider kan sagtens forekomme både inde i rektum og omkring anus - eller lige midt imellem, hvor du har en. Hvorvidt man kan trykke dem ind skal jeg ikke gøre mig klog på. Det kommer vel an på hvad der er inde bagved? Lige omkring anus skulle der gerne være spændte muskler, og der tror jeg ikke du kan eller bør trykke hæmorider ind.

Der findes jo flere behandlingsmuligheder, Ørkenens Sønner har et godt forslag :)

Mere seriøst, hvis du ikke mener at tage til egen læge er en mulighed, så kig online.

Og så en anden gang, eller til folk der måtte læse det: Hvis der kommer blod ud i bunden, så tag til lægen. Det er det helt perfekte sted for bakterier at snige sig ind i blodbanen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Helt seriøst,- ta´ til lægen! Hvad nu hvis det er kræft? Vil du så ikke gerne i behandling hurtigst muligt? Ingen herinde er læger ( så vidt jeg husker), så det er vigtigt at du opsøger en professionel= Ta´ til lægen!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind