• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
ab1959

Er studiegæld ikke et udtryk for manglende realitetssans

24 svar i dette emne

On 10/1/2017 at 07:28, phantomet skrev:

Nu kender jeg ikke lærer- eller pædagoguddannelserne i detaljer, men selvom der kun er 10 timers undervisning om ugen kan uddannelsen godt være normeret til fuldtid alligevel, hvor tiden så bruges på projekter o.lign. Det gælder fx for ingeniørstuderende.

Nu var det godt nok den gang rude konge var knægt jeg læste, men jeg kan da huske at jeg var dybt rystet over min veninde, som læste til polit, havde ca 6 timers undervisning og 0 opgave timer eller lignende om ugen, mens jeg, som læste på KVL, havde timer fra kl 8 om morgenen og tit først havde fri kl 17 Og dertil kom forberedelsetid. - Sommerferier var nærmest en by i Rusland da der som regel skulle presses et til to sommerkurser ind i planen.

Hun havde studie udgifter på måske maks 1000 kr pr semester, hvor 4-6000 slet ikke var usædvanligt for mig.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, Zoxa skrev:

Nu var det godt nok den gang rude konge var knægt jeg læste, men jeg kan da huske at jeg var dybt rystet over min veninde, som læste til polit, havde ca 6 timers undervisning og 0 opgave timer eller lignende om ugen, mens jeg, som læste på KVL, havde timer fra kl 8 om morgenen og tit først havde fri kl 17 Og dertil kom forberedelsetid. - Sommerferier var nærmest en by i Rusland da der som regel skulle presses et til to sommerkurser ind i planen.

Hun havde studie udgifter på måske maks 1000 kr pr semester, hvor 4-6000 slet ikke var usædvanligt for mig.

Jeg har hørt en del historier fra KU og har kendt en hel del studerende på flere af fakulteterne. Det jeg ofte bider mærke i er at det virker til virkelig at være en sovepude på det humanistiske fakultet i forhold til det sundhedsvidenskabelige, det juridiske og det naturvidenskabelige fakultet. Jeg skal ikke kunne sige at det er sådan på alle studieretningerne på humaniora, men de folk jeg har snakket med som går der har absolut intet arbejdspres.

I bund og grund virker det som om man forsøger at få en 2-3 årig uddannelse til at vare i 5 år.

Hvordan det forholder sig på andre universiteter i landet skal jeg ikke kunne sige, men tvivler på det er voldsomt meget anderledes.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Selvfølgelig bør proletarers børn holde sig fra de højere læreanstalter (hvor de store stjerne som Penkowa trives). Proletarers børn bør kende deres plads, ikke søge til Århus eller Købehavn og ikke stræbe højere end blikkenslager eller beslagsmed. Pak!

I modsætning til landmænd, der i pressen og af Landbrug og Ødevarer udnævnes til dygtige landmænd, selv om de har en gæld, der aldrig vil kunne betales. 

(Og det var naturligvis ment meget sarkastisk)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 minutter siden, mgy skrev:

I modsætning til landmænd, der i pressen og af Landbrug og Ødevarer udnævnes til dygtige landmænd, selv om de har en gæld, der aldrig vil kunne betales. 

Jeg tror ikke det er sådan, selvom der tales rigtig meget om forgældet landmænd og forgældelse af deres daglige virke.

Jeg observerer stordriften bliver større , og tiderne for nogle af de landmænd som før var dybt forgældet, ny bliver forgyldet i deres svine avl, og det glædes de da over, for så er det nok ikke bare overskud, det er flere penge til at udvide for.

Så den gæld de bygger på, den gør bankerne jo til synderne for det er dem som vil investere i dem. For nogen år tilbage, var det korn høsten som var 3 gange mere værd på salgsmarkedet og de kunne sælge med stor fortjeneste , det er så på plads igen. Nu er det er så nogle af de andre, og på mælken er der også lys forude. Så mon ikke der er lidt sandhed i at de er dygtige landmænd , dem som er derude og kun bliver større og større.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind