• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
dewey

Det går værre og værre med integrationen - Humanisterne har snakket i 30 år

77 svar i dette emne

On ‎08‎-‎01‎-‎2017 at 12:08, Madokamagica skrev:

Er jeg den eneste, som er lidt, øhhm, ligeglad med om folk fra andre lande integrere sig i vores samfund? Så længe de:

• Har et arbejde og derfor ikke kræver tilskud som fx. kontanthjælp undtagen under meget særlige omstændigheder
  • Ikke vil bestemme hvad vi må servere/undervise i i skoler og børnehaver
  • Ikke ønsker kalifater eller sharialov (så er det altså tilbage)
  • Ikke nasser ved at bede om fx. julehjælp når de ikke holder jul
  • Ikke tvinger deres børn til at være religiøse (sådan har jeg det med ALLE religioner)
  • Ikke udsætter deres teenage-døtre for ekstrem social kontrol
  • Ikke begår kriminalitet selvfølgelig
  • Helst lærer at tale dansk

Det kan godt være at nogle vil beskrive overstående som intergretion, men det jeg mener er bare at de ikke behøver at se olsen-banden og spiser frikkedeller med kartofler. Så jeg er egentlig lidt ligeglad om de laver en ghetto og kun taler arabisk med hinanden. Verden er og bliver mere global. Vi kan rejse hurtigere og hurtigere komme i kontakt med folk på den anden side af jordkloden end nogensinde før.

Problemet er bare, at det ofte ikke rigtigt lykkes for (surprise, surprise) folkeslag, der er meget religiøse, som de mellemøstlige. Og som du selv skriver, lykkes det fint for polakker, thai'ere osv.

Det er ikke realistisk, men jeg ville ønske, at man skulle være ateist for at komme her

Jeg tror, fremtiden for kultur og skikke i bestemte lande bliver, at det er sådan noget "pick and choose" med hvad man lige synes er sjovt i bestemte områder. 

Anden snak: Jeg ville ønske, at religion (uanset hvilken) blev set på som barnligt, middelalderligt og at det blev forbudt, i det mindste i det offentlige rum

Hej.

Den liste du så fint har lavet der, det er præcis det modsatte som de ting som de mange muslimer der har problemer med at blive integreret praktiserer.

Vores politikere vender det blinde øje til, og lader det hele stå til.

For menneske som dig og mig der bevæger sig rundt her i samfundet, er det åbenlyst hvor problemet er.

Dem der har de største problemer med at integrerer sig i vores KRISTNE samfund, det er dem der ikke vil respekterer vores samfund.

Med hensyn til alle de muslimske kvinder der har modtaget kontanthjælp i hele deres ophold her i landet, der er det gældende, at de ALDRIG har haft nogen intentioner om at arbejde for føden.

Vores politikere har selv ladet det stå til, og ved nu ikke hvad de skal stille op med de kvinder som har været her i mere end 20 år, og stadig ikke kan et ord dansk.

De er så bange for at blive konfronteret med deres handlinger, at de hellere går efter svage danskere, end at lave en lovgivning, der kan sende dem hjem, som har modarbejdet deres egen integration. Hvis deres familiemedlemmer har noget i mod udvisningen, skal de være så velkomne til at rejse med.

Hvorfor er der ikke nogen der reagerer når f.eks. tyrkiske kvinder har opholdt sig her i landet i så mange år, uden at lærer noget som helst af vores sprog.

Der burde blive indført en speciel lovgivning, som kan sende de muslimer tilbage til deres hjemland, hvis det tyder på at de har modarbejdet deres integraton.

Tyrkerne er ikke truet i deres land, ellers rejste de vel ikke på ferie i deres hjemland.

Ligeledes, så skal man tage somalierens klagesang om at deres hjemland ikke vil tage imod dem, med et gran salt.

Det kan aldrig være andres landes problem, at de har forladt deres land og nu ikke kan komme hjem.

De skal såmen bare følges hjem i et militærfly, og sættes af i e lufthavn, og så må de klare sig selv.

Danskerne dør af at udvise alt den næstekærlighed over for de religionskrige, som efterhånden breder sig i Europa som fnat.

Jeg oplevede en somalier der ar været postbud her i landet i 20 år, og hans danske sprog, er ikke eksisterende.

Han nægter at lære vores sprog.

Hvilken arbejdsgiver kan bruge en arbejdskraft, som efter de første 5 år ikke har tilegnet sig sproglige kundskaber, så han kan formulerer og kommunikerer med de mennesker som taler landets sprog.

Hvis  vi tænker på hvor stort et land Danmark er, så e det da tankevækkende at der er så mange flygtninge og afrikanere der finder vej.

Men glem ej alle de mange muslimer som faktisk godt vil integreres, og som har fået uddannelse og et dansk liv i Danmark.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
Lige nu, lth skrev:

Hej.

Den liste du så fint har lavet der, det er præcis det modsatte som de ting som de mange muslimer der har problemer med at blive integreret praktiserer.

For menneske som dig og mig der bevæger sig rundt her i samfundet, er det åbenlyst hvor problemet er.

Dem der har de største problemer med at integrerer sig i vores KRISTNE samfund, det er dem der ikke vil respekterer vores samfund.

Med hensyn til alle de muslimske kvinder der har modtaget kontanthjælp i hele deres ophold her i landet, der er det gældende, at de ALDRIG har haft nogen intentioner om at arbejde for føden.

Vores politikere har selv ladet det stå til, og ved nu ikke hvad de skal stille op med de kvinder som har været her i mere end 20 år, og stadig ikke kan et ord dansk.

De er så bange for at blive konfronteret med deres handlinger, at de hellere går efter svage danskere, end at lave en lovgivning, der kan sende dem hjem, som har modarbejdet deres egen integration. Hvis deres familiemedlemmer har noget i mod udvisningen, skal de være så velkomne til at rejse med.

Hvorfor er der ikke nogen der reagerer når f.eks. tyrkiske kvinder har opholdt sig her i landet i så mange år, uden at lærer noget som helst af vores sprog.

Der burde blive indført en speciel lovgivning, som kan sende de muslimer tilbage til deres hjemland, hvis det tyder på at de har modarbejdet deres integraton.

Tyrkerne er ikke truet i deres land, ellers rejste de vel ikke på ferie i deres hjemland.

Ligeledes, så skal man tage somalierens klagesang om at deres hjemland ikke vil tage imod dem, med et gran salt.

Det kan aldrig være andres landes problem, at de har forladt deres land og nu ikke kan komme hjem.

De skal såmen bare følges hjem i et militærfly, og sættes af i e lufthavn, og så må de klare sig selv.

Danskerne dør af at udvise alt den næstekærlighed over for de religionskrige, som efterhånden breder sig i Europa som fnat.

Jeg oplevede en somalier der ar været postbud her i landet i 20 år, og hans danske sprog, er ikke eksisterende.

Hvilken arbejdsgiver kan bruge en arbejdskraft, som efter de første 5 år ikke har tilegnet sig sproglige kundskaber, så han kan formulerer og kommunikerer med de mennesker som taler landets sprog.

Hvis  vi tænker på hvor stort et land Danmark er, så e det da tankevækkende at der er så mange flygtninge og afrikanere der finder vej.

Men glem ej alle de mange muslimer som faktisk godt vil integreres, og som har fået uddannelse og et dansk liv i Danmark.

Jeg hader når folk kalder Danmark for et kristent land. Ja ja, det står i vores grundlov. Men Danmark er nok det mindst kristne land i hele vesten jeg overhovedet kan komme på, og det er bestemt godt og fantastisk

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, Madokamagica skrev:

Jeg hader når folk kalder Danmark for et kristent land. Ja ja, det står i vores grundlov. Men Danmark er nok det mindst kristne land i hele vesten jeg overhovedet kan komme på, og det er bestemt godt og fantastisk

Jeg omtaler ikke vores land som kristent, som om danskere går i kirke.

Men se det i forhold til de muslimer som skamdyrker deres religion. For dem der er vi kristne. Og de hader os for det.

Derfor er det lidt underligt, at muslimer som ser os som kristne vantro, gør sig så meget umage, for at sætte sig ind i lige præcis de europæiske lovgivninger, som de kan bruge.

Det er såmen derfor jeg nævner at vi er kristne. Vi har jo heller ikke haft nogen religiøs krig, siden 1600, tallet.

Hvis de ikke hader os for vores religion, så hader de os for ikke at dyrke vores religion, som de dyrker deres.

Der er jo en sammenhæng mellem de muslimer som modarbejder deres integration, og deres fanatisme om deres religion.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 14 minutter siden, lth skrev:

Hej.

Desværre kan jeg kun give et like for den super kommentar.:gogo:

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 36 minutter siden, lth skrev:

Post Danmark?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, Konrad skrev:

De er ikke gode nu, og det har jeg ingen steder skrevet - de har aldrig været gode fordi de, som jeg skriver, bygger på skøn og beregninger.

Hvorfor henviser du til undersøgelser, som du mener ikke er gode nok?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On ‎08‎-‎01‎-‎2017 at 13:22, dewey skrev:

Det ER en politisk falliterklæring, at det overhovedet har fået lov til at finde sted og stadigvæk gør det, og jeg er ikke overbevist om, at din Ghetto-liste bliver længere og længere.

Jo, men tænk lige over, at den levestandart og de privilegier som vores danske politikere har givet sig selv ret til, den ligner til forveksling korruption i de andre EU-lande som sammenligner sig med os.

Er det egentlig rimeligt, at Lars Løkke skal have en større løn end Merkel fra Tyskland?

Tyskland har 80.000.000 mennesker, og Danmark 5.6 mill.

Et eks. De kære folketingspolitikere har givet sig selv ret til at få alle deres forskellige pensioner løbene udbetalt, samtidig med at de er aktive politikere. Svarer det ikke til at en dansker har arbejde ved siden af sin bistand?

Der er ikke nogen af de politikere som er på borgen, som reelt er i stand til at føre politik, som ændre noget.

Det offentlige er et stort hamsterhjul, som aktiverer næsten 20% af hele Danmarks befolkning.

De ca. 20% 800.000 mennesker, tjener reelt ingen penge til statskassen. De forsørger sig ved at tage en håndfuld penge i statskassen, og så lægger de lidt tilbage. Selv en slikskål vil blive tømt med tiden. Så hvis ikke politikkerne vrider alt hvad de kan ud af befolkningen, så slipper slikket op.

Derfor påstår de, at Danmark mangler arbejdskraft. Det gør at Danmark bliver en meget attraktiv lort, som østeuropæiske og muslimske fluer sværmer omkring og forringer det der i gamle dage var et velfærdssamfund.

Der var en gang i 70èrne der inviterede Danmark tyrkisk arbejdskraft.

Men hvis bare politikerne opvejede alle de konsekvenser som billig østeuropæisk arbejdskraft, og de konsekvenser som den overdrevne familie Sam føring har haft af konsekvenser, så kunne vi have undgået at de mange ghettoer var kommet. 

Og der havde været 200.000 flere arbejdspladser.

Men hov, den går jo ikke, for så mange arbejdsløse er der jo slet ikke.

Kontanthjælpsloftet har vidst gjort mellem 30-40.000 mennesker fattigere, men til gengæld, så håber regeringen, at der kommer 600 mennesker i arbejde.

Men så var det jo, at post Danmark fyrede en masse mennesker, ligesom Vestas, som året før klynkede over at de ikke kunne få arbejdskraft, samtidigt med at de hoverede over deres kæmpe overskud, ligeledes kvitterede med en massefyring igen igen .

Så kan du se, nu mistede politikerne overblikket, og ingen ved om regeringens latterlige prognose om de 600 mennesker kom i arbejde eller ej.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind