dewey

Det går værre og værre med integrationen - Humanisterne har snakket i 30 år

Recommended Posts

Konrad
For 28 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Tak.. dejligt med facts. 

Fra rapporten: 

- Der var en stor stigning i ikke-vestlige indvandreres beskæftigelse fra 1993 til 2007, hvorefter den igen er faldet. Med beskæftigelsesfrekvenser blandt 16-64-årige ikkevestlige mænd og kvinder på hhv. 53 pct. og 46 pct. i 2014 er niveauerne fortsat klart under niveauerne for personer med dansk oprindelse (se afsnit 2.2).

(Kommentar: Det går nu fremad igen.. faldet skyldes primært, at de har/havde jobs som er mest sårbare for økonomiske nedgange.)

- Efterkommere har generelt en højere beskæftigelse end indvandrere

- Blandt 30-årige ikke-vestlige efterkommere har 50 pct. af mændene og 68 pct. af kvinderne afsluttet en dansk erhvervskompetencegivende uddannelse. De tilsvarende andele for 30-årige med dansk oprindelse er 73 og 80 pct. For de kvindelige ikke-vestlige efterkommere er der dog tale om en stor stigning siden 2006, hvor andelen kun var 52 pct. (se afsnit 3.1).

(Kommentar: kvinderne spurter frem, vi må forsøge at få mændende med)

- Andel i uddannelse næsten på niveau med dansk oprindelse blandt 22-årige
I 2016 er andelen af 22-årige under uddannelse 47 pct. blandt de mandlige ikkevestlige efterkommere og 63 pct. blandt de kvindelige ikke-vestlige efterkommere. For mændenes vedkommende ligger andelen 5 procentpoint under det tilsvarende Indvandrere og efterkommere 12,3 pct. af befolkningen er indvandrere eller efterkommere Størst andel i Ishøj I 2015 udgjorde asyl og familiesammenføring 29 pct. af de indvandredes opholdsgrundlag 19.920 børn af efterkommere i Danmark Ikke-vestlige indvandrere har lavere beskæftigelsesfrekvenser Kvindelige ikke-vestlige indvandrere er 40 pct. mindre beskæftiget end kvinder med dansk oprindelse Efterkommere har generelt en højere beskæftigelse end indvandrere Lav beskæftigelse blandt indvandrere fra Afghanistan, Irak, Libanon, Somalia og Syrien Flere får en erhvervskompetencegivende uddannelse blandt 30-årige ikke-vestlige efterkommere Andel i uddannelse næsten på niveau med dansk oprindelse blandt 22-årige 8 niveau for mænd med dansk oprindelse. 22-årige kvindelige ikke-vestlige efterkommere er under uddannelse i lige så høj grad som kvinder af dansk oprindelse

(Kommentar: Fantastisk.. det viser jo med alt tydelighed, at det går fremad.)

Det er jo slet ikke så skidt, når vi ser fremad. Vi har jo stadig udfordringer.. men vi kan jo gøre noget ved det, som rapporten jo med tydelighed viser. :)

Tja - mere uddannelse medfører åbenbart mere opslutning til sharialov, og dermed stigende problemer i samfundet fremover:

Her er undersøgelser om muslimers opbakning til sharialov.

Først opbakningen i 2009:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hver-femte-danske-muslim-oensker-sharia-lov

Så opbakningen i 2015:

http://nyheder.tv2.dk/2015-10-19-fire-ud-af-ti-danske-muslimer-loven-boer-bygge-paa-koranen

Og endeligt undersøgelse af muslimers ønske om reformation af Islam:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2015-10-13-danske-muslimer-afviser-islam-skal-ikke-tilpasses-vestlige-samfund

Beskæftigelsesfrekvensen er ca. Den samme som i 1984 - stadigvæk langt under etniske danskere beskæftigelsesfrekvens.

Efterkommere efter indvandrere fra muslimske lande, som er tre gange mere kriminelle end gennemsnittet af alle er katastrofalt, efter alle disse år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, Konrad skrev:

Tja - mere uddannelse medfører åbenbart mere opslutning til sharialov, og dermed stigende problemer i samfundet fremover:

Det ser jeg ingen evidens for.

Det modsatte gør sig gældende. Mere uddannelse, større flade med arbejdsmarked og bedre integration. Desuden er udlændinge jo ikke alle muslimer. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummianden
For 4 timer siden, Konrad skrev:

Her kan du få opdatering på din viden:

d3a844e1_o

Det fremgår, at kriminalitetsgraden for mandlige efterkommere med oprindelse i muslimske lande er ekstremt høj. Mandlige efterkommere fra Libanon (hvor hovedparten er statsløse palæstinensere), Somalia, Marokko og Syrien er hele tre gange mere kriminelle end gennemsnittet for alle mænd. For efterkommere med oprindelse i andre muslimske lande ser det også meget skidt ud.

Jeg kan ikke finde ovenstående citat i rapporten.

Vdr. kriminalitetstallene du andetsted linker til på side 84, så er de jo indekserede...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad
For 25 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det modsatte gør sig gældende. Mere uddannelse, større flade med arbejdsmarked og bedre integration. Desuden er udlændinge jo ikke alle muslimer. ;)

Kik i de referede undersøgelser ovenover.

I 2009 mente 18% af udspurgte muslimer at Sharialov skal indgå i dansk lovgivning i et eller andet omfang.

I 2015 mente 46,1% af udspurgte muslimer at. Sharialov skal indgå i dansk lovgivning i et eller andet omfang.

langt hovedparten af indvandrere fra ikke vestlige lande kommer fra muslimske lande/muslimsk kultur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummianden
For 31 minutter siden, Konrad skrev:

Her er undersøgelser om muslimers opbakning til sharialov.

Først opbakningen i 2009:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hver-femte-danske-muslim-oensker-sharia-lov

Så opbakningen i 2015:

http://nyheder.tv2.dk/2015-10-19-fire-ud-af-ti-danske-muslimer-loven-boer-bygge-paa-koranen

Og endeligt undersøgelse af muslimers ønske om reformation af Islam:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2015-10-13-danske-muslimer-afviser-islam-skal-ikke-tilpasses-vestlige-samfund

Beskæftigelsesfrekvensen er ca. Den samme som i 1984 - stadigvæk langt under etniske danskere beskæftigelsesfrekvens.

Efterkommere efter indvandrere fra muslimske lande, som er tre gange mere kriminelle end gennemsnittet af alle er katastrofalt, efter alle disse år.

Der er nu lavet undersøgelser, der viser det stik modsatte. I øvrigt er det værd at bemærke, at danske muslimer ifølge nogle de fleste undersøgelser udviser større opbakning til demokratiet end fx. Dansk Folkepartis, Liberal Alliances og Det Radikale Venstres vælgere - hvis vi nu skal svælge i disse lidt hurtigt købte undersøgelser: http://www.ugebreveta4.dk/hver-niende-dansker-flirter-med-diktaturtanker_14527.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummianden
For 4 minutter siden, Konrad skrev:

Kik i de referede undersøgelser ovenover.

I 2009 mente 18% af udspurgte muslimer at Sharialov skal indgå i dansk lovgivning i et eller andet omfang.

I 2015 mente 46,1% af udspurgte muslimer at. Sharialov skal indgå i dansk lovgivning i et eller andet omfang.

langt hovedparten af indvandrere fra ikke vestlige lande kommer fra muslimske lande/muslimsk kultur.

Bliver lige lidt nysgerrig. Hvis vi legede med tanken om, at man kan sammenstille disse undersøgelser, som du åbenbart tror: Hvad tror du så er grunden til at muslimer i Danmark bliver stadigt mere religiøse og mindre demokratiske?

Personligt tænker jeg, at hvis jeg boede i et land, hvor den demokratiske debat primært gik ud på at slå mig oven i hovedet, så kunne jeg måske også godt gå hen og blive bare en lille bitte smule træt af den. Måske ville jeg ligefrem vende mig mod den og søge svar andre steder.

Men det er selvfølgelig ekstremismens paradoks: Dansk Folkeparti og Hizb ut-Tahrir næres af hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad
For 35 minutter siden, gummianden skrev:

Der er nu lavet undersøgelser, der viser det stik modsatte. I øvrigt er det værd at bemærke, at danske muslimer ifølge nogle de fleste undersøgelser udviser større opbakning til demokratiet end fx. Dansk Folkepartis, Liberal Alliances og Det Radikale Venstres vælgere - hvis vi nu skal svælge i disse lidt hurtigt købte undersøgelser: http://www.ugebreveta4.dk/hver-niende-dansker-flirter-med-diktaturtanker_14527.aspx

Hvis 46,1% af muslimerne i en eller anden grad bakker op om Sharia-lovgivning medfører det vel inddragelse af stærke ikke demokratisk valgte mænd (Og kun mænd) i form af Immamer og måske en Kallif.

Uden muslimsk indvandring var der sandsynligvis ikke noget DF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad
For 31 minutter siden, gummianden skrev:

Bliver lige lidt nysgerrig. Hvis vi legede med tanken om, at man kan sammenstille disse undersøgelser, som du åbenbart tror: Hvad tror du så er grunden til at muslimer i Danmark bliver stadigt mere religiøse og mindre demokratiske?

Personligt tænker jeg, at hvis jeg boede i et land, hvor den demokratiske debat primært gik ud på at slå mig oven i hovedet, så kunne jeg måske også godt gå hen og blive bare en lille bitte smule træt af den. Måske ville jeg ligefrem vende mig mod den og søge svar andre steder.

Men det er selvfølgelig ekstremismens paradoks: Dansk Folkeparti og Hizb ut-Tahrir næres af hinanden.

Det ligger i Islams idegrundlag at Islam altid skal vokse.

Når der bliver flere muslimer i et område føler muslimerne sig stærkere og tør bedre fremføre deres tros overlegenhed overfor de "vantro"

Som ovenfor skrevet, så var der sandsynligvis ikke noget behov for DF uden den muslimske indvandring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det bliver jo også ekstra fremhævet i linket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, gummianden skrev:

Jeg ville kigge på mine omgivelser i det land, jeg kommer til som udlænding, overholde landets love og følge og leve efter landets skikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind