dewey

Det går værre og værre med integrationen - Humanisterne har snakket i 30 år

Recommended Posts

dewey
Lige nu, pharlap skrev:

de blev bare  ved snakken...men der er mange der gør det. :)

derfor lykkes integrationen jo heller ikke, der manglede og mangler stadigvæk handling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 8 timer siden, dewey skrev:

http://www.b.dk/kommentarer/det-gaar-vaerre-og-vaerre-med-integrationen

Humanisterne har gennem 30 år snakket om, at løsningen er »bedre integration«.
 [...]

Som jeg ser det er jeg selv også humanist, men jeg er naturligvis væsentlig forskellig fra de kulturradikale selvudnævnte humanister. Det generer mig en smule at humanist er blevet et skældsord, dvs det modsatte af skældsordet racist. Det gør desværre debatten forplumret at folk bruger begreberne forkert, jeg har dog sikkert også lavet fejl, for jeg er på ingen måde perfekt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Sakset fra mit tidligere indlæg.

'humanisme, ordet humanisme bruges ofte uklart, men lader sig som regel henføre til to hovedbetydninger: humanisme som livssyn og humanismen som betegnelse for en periode i europæisk åndsliv, hvor tidens kulturelle bestræbelser relateredes til den antikke kultur.

Det humanistiske livssyn sætter som norm respekten for det enkelte menneskes ret til en udvikling i frihed og moralsk ansvarlighed. Humanisten står fast på sin uafhængighed af ydre autoriteter.'
'Han lader sig styre af sin fornuft og sin dømmekraft og smag. Hans indsigt i det menneskelige viser sig helt ud i omgangsformen, sådan som Erasmus af Rotterdam udvikler det i sine Fortrolige samtaler (1518). Høflighed og civiliseret optræden er ikke kun en ydre skal, men noget, der virker moralsk indadtil. Man kan, som den tyske filosof Hans-Georg Gadamer har gjort, kalde dannelse, dømmekraft, sund fornuft (sensus communis) og smag — forstået i den dybere betydning som sans for kvalitet — for "humanistiske ledemotiver".'

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummianden
For 10 timer siden, dewey skrev:

Der er en hel faktuelle fejl og unøjagtigheder i beskrivelsen. Eksempelvis er det forkert, at "indvandrere [og efterkommerre] er kraftigt overrepræsenteret" i kriminalitetsstatistikkerne. Der er tale om nogle få procentpoints forskel, og kriminalitet er ikke særligt udbredt blandt indvandrere og efterkommer, ligesom det heldigvis heller ikke er blandt gammeldanskere.

Så er der den med det stigende antal indvandrere på kontanthjælp. Her er der værd at bemærke, at andelen af indvandrere/efterkommere i arbejde steg kraftigt i flere år - lige indtil  finandkrisen ramte.

Alt i alt går det meget bedre med integrationen, end medierne giver indtryk af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
1 time siden, gummianden skrev:

Der er en hel faktuelle fejl og unøjagtigheder i beskrivelsen. Eksempelvis er det forkert, at "indvandrere [og efterkommerre] er kraftigt overrepræsenteret" i kriminalitetsstatistikkerne. Der er tale om nogle få procentpoints forskel, og kriminalitet er ikke særligt udbredt blandt indvandrere og efterkommer, ligesom det heldigvis heller ikke er blandt gammeldanskere.

Så er der den med det stigende antal indvandrere på kontanthjælp. Her er der værd at bemærke, at andelen af indvandrere/efterkommere i arbejde steg kraftigt i flere år - lige indtil  finandkrisen ramte.

Gad gerne se et link der underbygger din påstand. Jeg har kun set statistikker der viser det modsatte.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oss
1 time siden, gummianden skrev:

Hvis man går en tur ind i byretten så læser man på, hvilke sager der er på dagsordenen, og der er navne med udenlandsk islet i alvorlig overskud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummianden
For 5 minutter siden, Cody skrev:

Gad gerne se et link der underbygger din påstand. Jeg har kun set statistikker der viser det modsatte.....

Her er eksempelvis andelen af efterkommere af ikke-vestlig oprindelse, der er blevet dømt for en overtrædelse af straffeloven fra 2010 til 2015:

2010: 1,47 procent
2011: 1,43 procent
2012: 1,48 procent
2013: 1,42 procent
2014: 1,40 procent
2015: 1,35 procent

At beskæftigelsesfrekvensen blandt indvandrere og efterkommere af ikke-vestlig oprindelse steg ganske meget frem mod finanskrisen, samt at uddannelsesniveauet blandt efterkommere af ikke-vestlig oprindelse er kraftigt stigende er vist så velkendt, at jeg ikke behøver linke. Men du får alligevel et generelt meget brugbart link alligevel: http://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/filer-tal-og-analyser/hvordan-gar-det-med-integrationen-2016

I øvrigt værd at bemærke, at de mange bosniere, som kom til Danmark i som flygtninge i begyndelsen af 1990'erne er en kæmpe succeshistorie. På nogle parametre klarer unge med bosnisk baggrund sig bedre end danskere. Det er der selvfølgelig blevet analyseret på, og en af de forklaringer, der går igen, er, at der dengang blandt danskere blev mobiliseret en masse frivillige. Det var med til at sikre, at de fik en meget bedre modtagelse, end flygtninge tidligere har fået-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind