• Meddelelser

• Debat Høvding

Forslag til forbedringer   19-06-2017

Kære debattører,
      Vi har oprettet et nyt forum "Forslag til forbedringer", som I finder under "Hjælp til debatten". Har I forslag til, hvordan vi kan forbedre Jubii Debat eller synes I der mangler noget herinde, så er I meget velkommen til at skrive jeres idéer og ønsker i det nye fora.

Jeg glæder mig til at modtage en masse forslag og input fra jer.

De bedste hilsner
      Debat Høvding
dewey

Khader: I ghettoen er førtidspension den højeste drøm

54 svar i dette emne

For 1 minut siden, rognap skrev:

For 20 år siden var han radikal. Da havde han måske et andet syn på sagen. Sådan noget med, at når vi nu fører en politik, der medfører et stort indtag af dem, så er det måske ikke den bedste idé at påpege problemer med dem. Så kunne folk jo beskylde mig for at være racist eller beskylde mig for af skabs-df'er eller noget. Eller også troede han på eventyret om, at de med tiden ville blive integreret og blive som landets oprindelige befolkning. Giv det lidt tid og så er vi alle glade, berigede og lykkelige i multikulti mangfoldigheden

"For 20 år siden var han radikal" 

:D  Hvis det er rigtigt og hvorfor skulle det ikke være det, så beviser det jo bare at han (N.K.) er blevet en del klogere med tiden!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 6 minutter siden, Helle H skrev:

"For 20 år siden var han radikal" 

:D  Hvis det er rigtigt og hvorfor skulle det ikke være det, så beviser det jo bare at han (N.K.) er blevet en del klogere med tiden!

Det er rigtigt:

"Medlem af Det Radikale Venstre 1984 - 2007" http://www.khader.dk/flx/om_naser_khader/curriculum_vitae/

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg betvivler rigtigheden af hans observationer, som højt sandsynligt var korrekte for 20 år siden. Nu har alle kommunerne ændret politik på området og klienterne er asap sendt ud i aktivering. Aviserne er fulde af sager som viser at  ikke engang alvorligt syge kan få førtidspension.

PS  Tror ikke  at tolke  (som N K  har været)kommer tæt på  selve sagsbehandlingen, men til gengæld  " hører" mange historier, de fleste ammestuesnak...

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
Lige nu, pharlap skrev:

Jeg betvivler rigtigheden af hans observationer, som højt sandsynligt var korrekte for 20 år siden. Nu har alle kommunerne ændret politik på området og klienterne er asap sendt ud i aktivering. Aviserne er fulde af sager som viser at  ikke engang alvorligt syge kan få førtidspension.

PS  Tror ikke  at tolke  (som N K  har været)kommer tæt på  selve sagsbehandlingen, men til gengæld  " hører" mange historier, de fleste ammestuesnak...

Hvordan kan man dog "betvivle" et andet mennesker observationer/skiftende meninger/måder at udtrykke sig på?

Det må vel altid være den enkeltes ret at skifte både mening/opfattelse/måde at udtrykke sig på og så over fx. 20 år!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 55 minutter siden, pharlap skrev:

Iflg. artiklen fra denne tråd:

er der stadig indvandrere der er fredet på kontanthjælp, hvilket også er kommet bag på mig.

Vedr. PS, så forestiller jeg mig, at han som tolk har deltaget i opfølgningsmøder på kommunen/jobcentret, og ved de møder bliver mange sten vendt, så han kan sagtens have hørt mange relevante ting.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

Iflg. artiklen fra denne tråd:...er der stadig indvandrere der er fredet på kontanthjælp, hvilket også er kommet bag på mig.

Vedr. PS, så forestiller jeg mig, at han som tolk har deltaget i opfølgningsmøder på kommunen/jobcentret, og ved de møder bliver mange sten vendt, så han kan sagtens have hørt mange relevante ting.

Imo er Nasser Khader ikke en troværdig politiker, derfor tager jeg alle hans udtalelser med et gran salt. I princippet vil jeg gerne se  argumenter i en debat,  som er baseret på saglige undersøgelser,  i stedet for udtalelse som kommer fra politikere, der har den ene eller  den anden agenda.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, pharlap skrev:

. I princippet vil jeg gerne se  argumenter i en debat,  som er baseret på saglige undersøgelser,  i stedet for udtalelse som kommer fra politikere, der har den ene eller  den anden agenda.

Hvilke politikere har ikke det?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

At Khader sviner socialrådgiverne til er ikke noget der gør ham mere troværdig, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg har fulgt lidt med i Naser Khaders udtalelser gennem et par år og der kommer rigtig meget fornuft derfra. Han er ikke bange for at komme med det som rigtig mange tænker, men ingen rigtig tør sige offentligt for så bliver man straks udråbt som racist.

Det kan muslimer og venstrefløjen ikke gøre mod Khader og det tror jeg piner dem rigtig meget :P 

I stedet må de finde på noget andet så de siger at han er "blevet for dansk" eller kalder ham diverse øgenavne. Det eneste, der ikke kommer meget af er veldokumenterede modargumenter...formentlig fordi Khader rent faktisk har ret.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind