dewey

Det bør være ulovligt for supermarkeder at smide god mad ud

22 svar i dette emne

Men skulle supermarkederne endeligt gøre noget godt ved det så ville der (efter min mening) være at lave en eller anden kontrolleret ordning så de faste/trofaste kunder ved fremvisning at et eller andet "kort" kunne erhverve de vare der står for kassering til en meget lav pris (der er jo os der har betalt gennem vores indkøb).

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Der er selvfølgelig flere sider i forbindelse med madspild. Selvfølgelig skal supermarkederne ikke smide god mad ud, men er der virkelig nogen der tror de gør det med deres gode vilje? Hver gang de smider varer ud medfører det et tab. Derfor ønsker de at reducere dette så vidt muligt.

Men butikkerne har nogle regler de skal leve op til med sidste salgsdato, kvalitet osv. De har også nogle kunder som tuder hver gang de går forgæves til en butik og finder ud af at agurker er udsolgt. Derfor forsøger butikker at have hylderne fyldt op konstant for det ser bedre ud og kunderne brokker sig ikke. Det gør desværre også at de har større risiko for at brænde inde med varer.

Så udover lovgivning overfor butikkerne så burde vi kunder måske være lidt mere eftergivne overfor at en vare er udsolgt.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, dna skrev:

Der er selvfølgelig flere sider i forbindelse med madspild. Selvfølgelig skal supermarkederne ikke smide god mad ud, men er der virkelig nogen der tror de gør det med deres gode vilje? Hver gang de smider varer ud medfører det et tab. Derfor ønsker de at reducere dette så vidt muligt.

Men butikkerne har nogle regler de skal leve op til med sidste salgsdato, kvalitet osv. De har også nogle kunder som tuder hver gang de går forgæves til en butik og finder ud af at agurker er udsolgt. Derfor forsøger butikker at have hylderne fyldt op konstant for det ser bedre ud og kunderne brokker sig ikke. Det gør desværre også at de har større risiko for at brænde inde med varer.

Så udover lovgivning overfor butikkerne så burde vi kunder måske være lidt mere eftergivne overfor at en vare er udsolgt.

Godt indlæg!

Hjerte herfra.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, dna skrev:

Der er selvfølgelig flere sider i forbindelse med madspild. Selvfølgelig skal supermarkederne ikke smide god mad ud, men er der virkelig nogen der tror de gør det med deres gode vilje? Hver gang de smider varer ud medfører det et tab

Jeg tror nu ikke, at supermarkederne lider det store tab, 'tabet' bliver sikkert lagt på andre produkter.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, dewey skrev:

Jeg tror nu ikke, at supermarkederne lider det store tab, 'tabet' bliver sikkert lagt på andre produkter.

Jo selvfølgelig lider de tab. Produkter, der er købt ind til salg, men i stedet bliver solgt er altid et tab.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, dna skrev:

Jo selvfølgelig lider de tab. Produkter, der er købt ind til salg, men i stedet bliver solgt er altid et tab.

Modsiger du ikke dig selv - eller forstår jeg bare ikke meningen med din udtalelse?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, dewey skrev:

Modsiger du ikke dig selv - eller forstår jeg bare ikke meningen med din udtalelse?

Jo, det gav ikke så meget mening. Der skulle have stået "smidt ud" i stedet for "solgt".

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, dna skrev:

Jo, det gav ikke så meget mening. Der skulle have stået "smidt ud" i stedet for "solgt".

Jeg tror det tab for varer, der smides ud, er medkalkuleret i priserne.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Lige nu, dewey skrev:

Sikkert nok og derfor bør det/burde det også kun være de trofaste/faste kunder der enten kunne købe billigt/eller få gratis dato-udløbet mad.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 8/1/2017 at 11:08, dewey skrev:

Det ændrer ikke på at det er tab og kan man mindske det tab er der en mulig gevinst at hente, enten i form af større profit eller ved at kunne sætte priserne ned og derved være mere konkurrencedygtig og så tiltrække flere kunder.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind