Zoxa

Jeg ved ikke om borgerne skal være glade eller bange

6 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

Een ting i denne artikel er at Odenses borgmester slår fast at indvandrere har være "fredet" på kontanthjælp på et meget løst grundlag i alt for mange år.

Og, i følge min erfaring, rigtig mange unge bruger efterhånden en psykisk diagnose som en sutte klud

Det er også min oplevelse her i området.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9268173/jobchef-vi-har-pakket-kontanthjaelpsmodtagere-ind-i-vat/

Men jeg frygter at der nu går en ny heksejagt ind på de som har et reelt behov for fks førtidspension og at den eskalerer ud af propertion.

Og den bekræfter hvad jeg hele tiden har vist, at fredningen fra kommunen og læge standen i høj grad afhænger af hudfarve.

Det tog min mor 15 år og intet mindre end 20 blodpropper at blive tilkendt en førtidspension (hun fik den i 1997), og min gamle nabo hele 1 år at få det samme på grund af "ondt i maven" - vil Odense modellen rent faktisk sørge for at de borgere som har et reelt pensions behov sørge for at de får det når der nu bliver "ryddet op, eller bliver det endnu værre?

Redigeret af Zoxa
1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 56 minutter siden, Zoxa skrev:

Een ting i denne artikel er at Odenses borgmester slår fast at indvandrere har være "fredet" på kontanthjælp på et meget løst grundlag i alt for mange år.

Jeg fatter ikke en meter:blink: af denne udtalelse:

"I alt for mange tilfælde spænder en lægeerklæring fejlagtigt ben for at få folk i arbejde."

Igennem mange år er det gang på gang blevet slået fast med syvtommersøm, at det ene og alene er kommunerne der har kompetencen til at vurdere arbejdsevne.

Og det er første gang jeg har hørt om en kommunen der freder borgerne i så høj grad udelukkende på baggrund af en lægeerklæring.

Den holder simpelthen ikke.:deer:

Hvis de holder fast i, at det er begrundelserne for, at have ladt især indvandrerkvinder være fredet i årevis, så skulle de straffes for omvendt racisme.:evil:

M.h.t. din gamle nabo, så skal vi være opmærksomme på, at mange ikke fortæller hele sandheden om hvorfor de er blevet tilkendt pension, så der kan nemt være andre årsager end "ondt i maven".

Hvad angår din mor, så kan jeg fortælle, at jeg kæmpede med kommunen i 15 år, de 13 på kh, fordi jeg har en reel ryglidelse. Jævnligt hørte jeg udtalelser som "du har jo et godt hoved", og jeg har en kraftig mistanke om, at hvis min intelligens ikke havde været til, at tage en uddannelse, så var jeg nok blevet tilkendt fp noget før. Set i det lys er det vel positivt, at de ikke tilkendte mig fp med det samme.:wacko:;)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

er bange for mange syge borgere kommer til at bøde for snyd, begået af nogle få personer.

Kommunerne tænker kun på at spare penge, er desværre ligeglade med borgernes helbred. der er mange eksempler på det.

og så er der forskel på læger, nogle er dygtige, andre  er knap så gode....det kræver et godt helbred for at være syg og afhængig af systemet. :sur:  trist, latterligt men sandt.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 4/1/2017 at 15:19, Zoxa skrev:

Og, i følge min erfaring, rigtig mange unge bruger efterhånden en psykisk diagnose som en sutte klud

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9268173/jobchef-vi-har-pakket-kontanthjaelpsmodtagere-ind-i-vat/

Men jeg frygter at der nu går en ny heksejagt ind på de som har et reelt behov for fks førtidspension og at den eskalerer ud af propertion.

Og den bekræfter hvad jeg hele tiden har vist, at fredningen fra kommunen og læge standen i høj grad afhænger af hudfarve.

Det tog min mor 15 år og intet mindre end 20 blodpropper at blive tilkendt en førtidspension (hun fik den i 1997), og min gamle nabo hele 1 år at få det samme på grund af "ondt i maven" - vil Odense modellen rent faktisk sørge for at de borgere som har et reelt pensions behov sørge for at de får det når der nu bliver "ryddet op, eller bliver det endnu værre?

hvad står dr i artiklen, kan ikke læse den

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On ‎04‎-‎01‎-‎2017 at 16:29, Entrelac skrev:

Jeg fatter ikke en meter:blink: af denne udtalelse:

"I alt for mange tilfælde spænder en lægeerklæring fejlagtigt ben for at få folk i arbejde."

Igennem mange år er det gang på gang blevet slået fast med syvtommersøm, at det ene og alene er kommunerne der har kompetencen til at vurdere arbejdsevne.

Og det er første gang jeg har hørt om en kommunen der freder borgerne i så høj grad udelukkende på baggrund af en lægeerklæring.

Den holder simpelthen ikke.:deer:

Hvis de holder fast i, at det er begrundelserne for, at have ladt især indvandrerkvinder være fredet i årevis, så skulle de straffes for omvendt racisme.:evil:

M.h.t. din gamle nabo, så skal vi være opmærksomme på, at mange ikke fortæller hele sandheden om hvorfor de er blevet tilkendt pension, så der kan nemt være andre årsager end "ondt i maven".

Hvad angår din mor, så kan jeg fortælle, at jeg kæmpede med kommunen i 15 år, de 13 på kh, fordi jeg har en reel ryglidelse. Jævnligt hørte jeg udtalelser som "du har jo et godt hoved", og jeg har en kraftig mistanke om, at hvis min intelligens ikke havde været til, at tage en uddannelse, så var jeg nok blevet tilkendt fp noget før. Set i det lys er det vel positivt, at de ikke tilkendte mig fp med det samme.:wacko:;)

Jeg tror så men ikke at de har været fredet.

Jeg tror at kommunerne simpelthen har opgivet dem, fordi det er lykkedes dem at gøre sig så tunge at danse med, at det simpelthen er for ressource tungt.

De har taget det fra den europæiske levevilkår som de kan bruge, og resten foragter de.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On ‎04‎-‎01‎-‎2017 at 15:19, Zoxa skrev:

Hej.

Jeg synes at der er for lidt information om hvad fremtiden bringer hvis du vælger at snyde/beklage sig til en førtidspension.

I min optik, så skaber førtidspension fattigdom på sigt.

Med det mener jeg, at livet som folkepensionist bliver væsentligt forringede.

Der er jo ikke nogen oplysning til dem, som søger førtidspension.

Det svarer til at pisse i bukserne og nyde varmen, med det bliver koldt og kløende med tiden.

En bistandsklient der får førtidspension, stiger pænt i udbetaling af ydelse. Men de får ikke nok til at lægge penge til side til når de bliver folkepensionist.

Som folkepensionist får man vidst ca. 12000 kr. før skat. Så hvis man har arbejdet hele livet, så har man optjent til pension, som man så kan få udbetalt ud over de 12.000 kr.

Mange af de folkepensionister som kløjes i det i dag, er lige præcis de tidligere kontanthjælpsmodtagere, som siden fik førtidspension, og som nu må sluge den pille der hedder fattigdom.

De tænkte sig ikke om, og kiggede ikke fremad. De sidder nu med den nøgne folkepension, med lidt tilskud til varme, bolig osv.

Men de tørre fags glemmer DF når de kunstigt står og piber de ældres sag.

De mennesker som virkeligt har været nødsaget til en folkepension, det er bare sur røv for dem, desværre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind