Helle H

Hvor går grænsen for Pædofili?

Recommended Posts

Helle H    465
Helle H

Hvor går grænsen egentlig for "Pædofili"?

Det er vel Pædofili når/hvis fx. en dansk middelaldrene mand rejser til fx, Thailand for at há seksuel samvær med personer midt mellem 10 og 20 år, men hvis det ender med at det bliver fx. en der endnu ikke er fyldt 15 år (dreng eller pige) er det så Pædofili hvor det hvis drengen/pigen bare er fyldt 15 år lovligt!

Hvor skelner lovene?

Og hvis"Grisen" så tager offeret med til Danmark med løfter om guld og grønne skove, hvordan stiller den danske lov sig så?

Redigeret af Helle H
stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk    386
DenBruneMunk

Love i forskellige lande kan nogen gange være fortolket som:

What happens in Vegas, stays in Vegas.

Så fortsætter du med at trække historien til Danmark, så kan du vel nok selv konkludere hvad er lovligt og ulovligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Love i forskellige lande kan nogen gange være fortolket som:

What happens in Vegas, stays in Vegas.

Så fortsætter du med at trække historien til Danmark, så kan du vel nok selv konkludere hvad er lovligt og ulovligt?

Jo jeg  ved godt hvad jeg personligt mener, men andre kan jo ha en anden mening og det er bare de andre meninger jeg efterlyser her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella    1.258
psykonella

Det der sætter grænsen for "pædofili" er når det er barnet der er det der tiltrækker - der er også grænser inden for den pædofile perversion.
Normalt vil den pædofile ikke være tiltrukket når puberteten er indtruffet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS    103
IHS
For 4 timer siden, Helle H skrev:

Hvor går grænsen egentlig for "Pædofili"?

Det er vel Pædofili når/hvis fx. en dansk middelaldrene mand rejser til fx, Thailand for at há seksuel samvær med personer midt mellem 10 og 20 år, men hvis det ender med at det bliver fx. en der endnu ikke er fyldt 15 år (dreng eller pige) er det så Pædofili hvor det hvis drengen/pigen bare er fyldt 15 år lovligt!

Hvor skelner lovene?

Og hvis"Grisen" så tager offeret med til Danmark med løfter om guld og grønne skove, hvordan stiller den danske log sig så?

Jeg skal ikke gøre mig klog på lovgivningen i Thailand, men i Danmark er det lovligt at have sex med en på 15 år (den seksuelle lavalder), uanset hvor gammel man er, så længe det er 100% frivilligt fra den 15 åriges side.

Jeg mener ikke der findes en juridisk definition på ”pædofili”. I Politikens Danskordbog (3. udg. 2010) defineres ”pædofil”: ”som tiltrækkes seksuelt af børn”. Umiddelbart en mangelfuld definition, for en 14 årig som tiltrækkes af jævnaldrende falder jo ind under definitionen! Men det er selvfølgelig underforstået at der menes voksne som tiltrækkes seksuelt af børn. Men hvor gammel man skal være før sex med mindreårige ikke bare er ulovligt, men også kan kaldes pædofili, det fremgår jo ikke. Jeg ved ikke om der findes nogen entydig definition. Det kan være der er en lægelig definition.

Hvis den midaldrende mand tager barnet med til Danmark, så er det selvsagt de Danske love der gælder, og han kan straffes som enhver anden der har sex med mindreårige, hvis han fortsætter med at have det i Danmark.

Reglerne står i Straffelovens kap. 24.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy    5.451
mgy

^^- Der er en enkelt modifikation til de 15 år, nemlig hvis den ældre er lærer, vejleder eller lignende for den unge. Så må man ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS    103
IHS
For 14 minutter siden, mgy skrev:

^^- Der er en enkelt modifikation til de 15 år, nemlig hvis den ældre er lærer, vejleder eller lignende for den unge. Så må man ikke. 

Der er jo også andre undtagelser, som hvis personen man har samleje med er sindssyg eller mentalt retarderet, og man udnytter det til at have samleje med personen, hvis det er en ansat ved Kriminalforsorgen der har samleje med en person, der er optaget i en af kriminalforsorgens institutioner, og som er undergivet den pågældendes myndighed, hvis man er ansat ved politiet, og har samleje med en person, der er frihedsberøvet og i politiets varetægt o.s.v. Så hjælper det heller ikke noget at personen er 15 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 13 timer siden, IHS skrev:

Jeg skal ikke gøre mig klog på lovgivningen i Thailand, men i Danmark er det lovligt at have sex med en på 15 år (den seksuelle lavalder), uanset hvor gammel man er, så længe det er 100% frivilligt fra den 15 åriges side.

Jeg mener ikke der findes en juridisk definition på ”pædofili”. I Politikens Danskordbog (3. udg. 2010) defineres ”pædofil”: ”som tiltrækkes seksuelt af børn”. Umiddelbart en mangelfuld definition, for en 14 årig som tiltrækkes af jævnaldrende falder jo ind under definitionen! Men det er selvfølgelig underforstået at der menes voksne som tiltrækkes seksuelt af børn. Men hvor gammel man skal være før sex med mindreårige ikke bare er ulovligt, men også kan kaldes pædofili, det fremgår jo ikke. Jeg ved ikke om der findes nogen entydig definition. Det kan være der er en lægelig definition.

Hvis den midaldrende mand tager barnet med til Danmark, så er det selvsagt de Danske love der gælder, og han kan straffes som enhver anden der har sex med mindreårige, hvis han fortsætter med at have det i Danmark.

Reglerne står i Straffelovens kap. 24.

Tak for info.

Så fik jeg åbenbart ret i min diskution med naboen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind