Madokamagica

Er seksuel orientering medfødt?

84 svar i dette emne

Ved ikke helt om det er den rigtige kategori at putte emnet i, men here it goes:

Tror I, at seksuel orientering er medfødt?

jeg er lesbisk, og mit umiddelbare svar er nej. Jeg tror bestemt ikke at det er et valg, men jeg tror heller ikke det er medfødt.

Lad os tage det gamle Grækenland som eksempel. Der var næsten alle mænd homoseksuelle. De havde kun sex med kvinder for at formere sig, resten af tiden knaldede de mænd. Sex med kvinder var "ulækkert". Hvis vi antager, at omkring 5-10% af befolkningen er homoseksuelle idag, hvorfor var der så på mystisk vis flere dengang, hvor det var mere accepteret?

Selve opfindelsen "seksuel orientering" er faktisk en ret ny ting, ikke mere end 100 år gammel. Før blev ingen set som homoseksuelle eller heteroseksuelle, blot som seksuelle (afhængige af hvor tolerant perioden de levede i var på det punkt).

Så hvad mener I? Er seksuel orientering overhovedet en ting, eller bare en illusion? Er det medfødt? Er det et valg? Opstår det på baggrund af opvækst og kultur?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg tror langt hen af vejen at seksuel orientering er medfødt, men at det også påvirkes en del af omgivelserne.

Men jeg tror at det er meget få der er enten 100% hetro eller 100% homo.

Der er de fleste måske 90% hetro og 10% homo, og lever af den grund i hetro forhold, men hvor nogle af dem også vælger at udforske deres biseksuelle side, mens andre lader være. Hvor denne gruppe er dem som gør det rimelig skjult.

Så er der også dem som 75% hetro og 25% homo, som er dem som mere åbent kalder sig biseksuelle.

Ja der også dem som er 50/50% og på den måde er ligeglad med kønnet, men forelsker sig i personen uafhængig af køn.

Der er naturligvis også de homoseksuelle som er 10% hetro, og 90% homo.

Ved dog ikke helt om jeg selv passer ind i nogle af de kasser, for jeg er unik :D

Men ellers er det vil den med 90% hetro og 10% bøsse. For finder pikke fascinerende, og kan godt lide at blive stimuleret i røven. Har af den grund haft valgt at udforske min bifile side som ung. Men mit problem er at jeg ikke tænder på manden som pikken sidder på, hvorfor det har været med meget begrænset succes, når jeg ikke har lyst til at kneppe en anden mand i røven, og når jeg har svært ved at komme når det ikke er en smuk kvindes ansigt jeg har mellem mine ben til at sutte på min pik. Og omvendt har jeg ikke fået noget ud af at blive kneppet i røven eller slikke pik på en mand jeg ikke tænder på. Hvorfor jeg mest af alt bare er blevet den oplevelse rigere og har kunne tænke, nå men det var der jo reelt ikke meget ved.

På den baggrund tror jeg godt at langt de fleste vil kunne dyrke sex med eget køn i mangel af bedre, men hvor de vil tænde mere på sex med en af det modsatte køn.

Jeg er forøvrigt så mærkelig at jeg nærmest ville ønske at jeg var mere biseksuel end jeg er. For som en singlemand er det meget nemmere at få noget uforpligtende sex med en anden mand end med en kvinde. Og hvor der findes en opdeling inden for bøssemiljøet med aktive og passive, hvor det faktisk er meget nemt at finde en passiv fyr der bare vil have pik. Men det er desværre intet værd når man ikke kan tænde på fyren :( 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 29 minutter siden, artem666 skrev:

Men ellers er det vil den med 90% hetro og 10% bøsse. For finder pikke fascinerende, og kan godt lide at blive stimuleret i røven. Har af den grund haft valgt at udforske min bifile side som ung. Men mit problem er at jeg ikke tænder på manden som pikken sidder på, hvorfor det har været med meget begrænset succes, når jeg ikke har lyst til at kneppe en anden mand i røven, og når jeg har svært ved at komme når det ikke er en smuk kvindes ansigt jeg har mellem mine ben til at sutte på min pik. Og omvendt har jeg ikke fået noget ud af at blive kneppet i røven eller slikke pik på en mand jeg ikke tænder på. Hvorfor jeg mest af alt bare er blevet den oplevelse rigere og har kunne tænke, nå men det var der jo reelt ikke meget ved

Der er jeg så lidt omvendt, altså 90% homo, og 10% hetero. Jeg synes mænds ansigter og kroppe kan være meget smukke, men tanken om en pik -HELL NO:badr:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, Madokamagica skrev:

Der er jeg så lidt omvendt, altså 90% homo, og 10% hetero. Jeg synes mænds ansigter og kroppe kan være meget smukke, men tanken om en pik -HELL NO:badr:

Haha sådan har jeg det faktisk lidt med fissen. Synes virkelig ikke at den er særligt pæn... 

Så min perfekte partner må nærmest være en kvinde med en pik...  

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

kom squ lige til at tænke på den her:

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Fra naturens side må det være heteroseksuelle være det optimale da det handler om forplantning. Jeg har ikke hørt om tilfælde hvor bi/homoseksualitet er arveligt så det må umiddelbart være påvirkninger undervejs tænket jeg.

Sådan personligt er jeg temmelig ligeglad med om folk er det ene, andet, tredje etc. og jeg har også venner i forskellige konstellationer. Det har endnu ikke givet til nogle problemer overhovedet. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er 100% medfødt.. jeg ved bare at jeg som helt ung mest tændte på mænd, dog også på kvinder. Nu senere er det mere kvinderne der tænder mig i det lange løb (er selv kvinde) og er gift med en kvinde. Jeg synes dog mænd kan være enormt sexede og jeg tænder på tanken om heterosex - jeg vil bare aldrig i virkeligheden have sex med en mand, men jeg tænder på at bruge en dildo. Så ja, jeg tænder mentalt på de mandlige dele - jeg vil bare ikke være sammen med en mand for real, tanken om en ægte penis... nej tak. Men at være sammen med en kvinde for real, det er bare dejligt og det tænder jeg bestemt også på.

Men medfødt? Aner det ikke...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 timer siden, Noctis Lucis skrev:

Jeg ved ikke om det er 100% medfødt.. jeg ved bare at jeg som helt ung mest tændte på mænd, dog også på kvinder. Nu senere er det mere kvinderne der tænder mig i det lange løb (er selv kvinde) og er gift med en kvinde. Jeg synes dog mænd kan være enormt sexede og jeg tænder på tanken om heterosex - jeg vil bare aldrig i virkeligheden have sex med en mand, men jeg tænder på at bruge en dildo. Så ja, jeg tænder mentalt på de mandlige dele - jeg vil bare ikke være sammen med en mand for real, tanken om en ægte penis... nej tak. Men at være sammen med en kvinde for real, det er bare dejligt og det tænder jeg bestemt også på.

Men medfødt? Aner det ikke...

jeg har det lidt som dig, på den måde at sex med en mand er lidt en fantasi for mig -men ikke en fantasi jeg har lyst til at prøve igen (2-3 mere eller mindre horible ungdomsforsøg er det blevet til). Lidt ligesom at jeg har hørt at mange heterokvinder har fantasier om at være sammen med andre kvinder eller eksperimenterede som unge, så har jeg det lidt omvendt, bare med mænd

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Der spørges: 

"Er seksuel orientering medfødt?"

Hvis vi her taler om homoer/lebber/pædofile/nekrofile/osv.-osv. så vil jeg sige dette:

Det tro jeg ikke, for det er sjældent at naturen går så galt i byen!

Redigeret af Helle H
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
1 time siden, Helle H skrev:

Det tro jeg ikke, for det er sjældent at naturen går så galt i byen!

hmmmm:gruble:

Lad os nu se... adskillige dyre arter har homo sex og/eller sex med andre arter, så hvad det angår skiller arten "menneske" sig ikke ud på nogen måde.

Med andre ord, at udskælde en anden sexuel observans end hetero, for at være "mod naturen" holder ikke B)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind