• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
Frk.DAF

Juleaften = Uenigheder

60 svar i dette emne

For 2 timer siden, Frk.DAF skrev:

Vi havde snakket om at blive gift til sommer 2018, men han vil giftes nu. For som tingene er nu, så er det hans søster der arver efter ham. Og han er bange for hvad der vil ske med mig, hvis han skulle dø. Så når papirerne er i orden, tager vi på rådhuset.. og så holder vi bryllup for hele familien til sommer..

Det lyder da ganske fornuftigt.

Man hører af og til om par, der ikke har sikret hinanden ordentligt.

Tillykke med det forestående bryllup.:rocker:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 6 timer siden, Frk.DAF skrev:

Mine svigerforældre prøver så vidt muligt at holde sig uden for, selv om de er 100 % på min side. Jeg har så ondt af dem, at de fremover ikke længere kan have os alle sammen samlet. 

Min mand støtter mig 100% og har derfor valgt at meddele hans søster at jeg bliver og så er resten op til hende..

Det viser jo også at det ikke er dig der er galt på den. Udgangen på det hele er brand ærgerlig, men ender da tilsidste i et bryllup :-)

Hjertelig tillykke og min ikke sviger forældrene dukker op :-)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 13 timer siden, Zoxa skrev:

Arj, det kan du ikke mene Maeve - hvis beskrivelsen af hendes svigerinde og hendes yngel er bare 50% korrekt er de godt nok for langt ude i den side af familien og pokker stå i det om TS skal stå model til den opførsel,

man "spilder" ikke en kuglepen på bordduen ved et uheld, eller hiver lametta af træet og børn skal under ingen omstændigheder lege på et køkken gulv. De aller fleste alvorlige uheld for børn i hjemmet opstå i køkkenet, det er en arbejdsplads ikke en lege plads.

TS har fuldstændig ret

Jeg er enig i, at børn ikke skal lege på gulvet i køkkenet lige der, hvor der laves mad. Og hvis du læser mine indlæg ordentligt, er der mange punkter, hvor jeg giver TS ret. 

Det er hendes attitude og konflikthåndtering, jeg kritiserer. Som jeg læser det, er de lige gode om at opføre sig dårligt i den familie.

Der er ingen af de to kvinder, der opfører sig voksent og modent!

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 27/12/2016 at 21:32, adagio skrev:

Det kan være nogle har bedre børneafledningsevner end andre. Jeg synes det er udmattende at være gæst med småbørn fordi man skal passe på andres ting. Derhjemme har man jo indrettet det så børnene ikke får fat i alt muligt, men ude er man nødt til at tage hensyn. Hænger der så oven i købet dyrt Georg Jensen-julepynt i børnehøjde, eller er der dækket op til børnene med Royal Copenhagen-porcelæn, bliver det ikke lettere.

Dit barn - dit ansvar.
Hvis man ikke magter at tage sit barn med ud, så må man hyre en babysitter,

3

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 18 timer siden, Maeve skrev:

Det er hendes attitude og konflikthåndtering, jeg kritiserer. Som jeg læser det, er de lige gode om at opføre sig dårligt i den familie.

Der er ingen af de to kvinder, der opfører sig voksent og modent!

Der i er jeg ganske uenig. TS ønsker bare ikke at hendes hjem skal ligne Aleppo efter svigerinden og hendes families besøg. der er steder hvor du ganske rigtigt giver TS ret, men det handler ikke om at TS vil have ret for enhver pris. Tvært i mod ser det for mig ud som at svigerinden er den som vil have ret og "hensyn" for enhver pris" og efterfølgende stiller et ultimatum. Ikke TS.

Svigerinden giver den i mine øjne som den totale speltmor som går åh så meget op i hensyn og tolerance, men det hensyn og tolerance går i virkeligheden kun een vej - nemlig til hendes egne krav.

Og det skal TS absolut ikke finde sig i. Heldigvis er den øvrige del af familien bag hendes ryg. Bare rigtig ærligt at en juleaften skulle ende på den måde og synd for TS

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 7/1/2017 at 01:07, psykonella skrev:

Dit barn - dit ansvar.
Hvis man ikke magter at tage sit barn med ud, så må man hyre en babysitter,

Eller blive hjemme. Man er jo ikke ligefrem forpligtet til at besøge nogen. Hvis værten er ked af at man bliver hjemme, må han så indrette hjemmet så man kan holde ud at være der.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 7/1/2017 at 16:10, Zoxa skrev:

Der i er jeg ganske uenig. TS ønsker bare ikke at hendes hjem skal ligne Aleppo efter svigerinden og hendes families besøg. der er steder hvor du ganske rigtigt giver TS ret, men det handler ikke om at TS vil have ret for enhver pris. Tvært i mod ser det for mig ud som at svigerinden er den som vil have ret og "hensyn" for enhver pris" og efterfølgende stiller et ultimatum. Ikke TS. Så du synes ikke, at TS kunne gå på kompromis nogle steder overhovedet? Hvis vi nu tager udgangspunkt i hendes beskrivelse omkring juleaften, både inden og under.

Svigerinden giver den i mine øjne som den totale speltmor som går åh så meget op i hensyn og tolerance, men det hensyn og tolerance går i virkeligheden kun een vej - nemlig til hendes egne krav. Så har du en noget anden opfattelse af "speltmødre" end jeg har. En speltmor gør sit forældreskab til et projekt, der giver hende position alt efter hvor godt hun og børnene klarer sig. Det ser jeg ingen tegn på her. Derimod ser jeg en egoistisk kvinde, som mener hun kan pådutte sin værtinde nogle traditioner og metoder uden hensyn. Omvendt ser jeg også en værtinde, som går mere op i at få ret end noget andet.

Og det skal TS absolut ikke finde sig i. Heldigvis er den øvrige del af familien bag hendes ryg. Bare rigtig ærligt at en juleaften skulle ende på den måde og synd for TS  Og du synes ikke, at bagtalelse, optagelse af diskussion og den slags er konfliktoptrappende og urimelig opførsel af voksne normale mennesker?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

nu kan jeg mærke min irritation stige. Men det er ikke din skyld, du ved jo ikke alt hvad der er foregået forinden..

men jeg hverken eller vil gå på kompromis med min svigerinde.. hun ejer ikke et gram empati for andre mennesker. For 2 år siden gik jeg på krykker, grundet en flækket knæskal. Jeg måtte stå op, da vi besøgte min svigerinde, fordi børnene skulle sidde i sofaen og se tv. Da jeg spurgte om muligheden for at få en stol at sidde på, så jeg kunne hvile benet, fik jeg den besked at der stod en på kontoret. På 1. sal. 

Jeg er allergisk over for tomater, og trods gentagende gange at have mindet hende om det, lavede hun stadig mad med tomat hvis vi skulle spise der. Og der har jeg fået den besked at jeg skulle tage mit eget mad med.

Da vi fik vores gamle sofa, var de på besøg for at se den og det nye sofabord. Fint med mig. Vi går i køkkenet for at få en kop kaffe og snakke. Pludselig skriger en af ungerne, og vi løber ind i stuen. De har så slåsset om en saks, fundet i reolen i soveværelset. Tøsen har fået en rift og vores sofapude fik en kæmpe flænge. Fik den besked at det var min egen skyld, for man havde ikke sakse tilgængelige for børn! 

De har lånt min bil da deres egen skulle på værkstedet. Jeg vil ikke have der bliver røget i bilen. Alligevel kommer den tilbage fyldt med aske på instrumentbordet. Og et brandmærke i sædet. De nægter stadig i dag at den kommer fra dem. Og der blev fundet en madpakke under sædet. 

De ejer INGEN respekt for andres ting. Eller andre mennesker generelt. 

Da min søsters den mindste skulle døbes faldt det sammen med deres datters fødselsdag. Først var vi inviteret til fødselsdagen, til spisning. Og ytrede at det passede perfekt for så kunne vi nå begge dele. Dagen efter havde de ændret fødselsdagen til middag. Og de ville blive yderst skuffet hvis vi ikke kom, for nu havde vi jo lovet det, velvidende at det kunne vi ikke nå.

så ja, jeg har nok et problem med min svigerinde. Jeg føler nok jeg skal kæmpe mod hende. Og ja det er fanme hårdt. Men hvor meget skal jeg blive ved med at finde mig i !!??

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 2 timer siden, Frk.DAF skrev:

men jeg hverken eller vil gå på kompromis med min svigerinde.. hun ejer ikke et gram empati for andre mennesker. For 2 år siden gik jeg på krykker, grundet en flækket knæskal. Jeg måtte stå op, da vi besøgte min svigerinde, fordi børnene skulle sidde i sofaen og se tv. Da jeg spurgte om muligheden for at få en stol at sidde på, så jeg kunne hvile benet, fik jeg den besked at der stod en på kontoret. På 1. sal. 

Jeg er allergisk over for tomater, og trods gentagende gange at have mindet hende om det, lavede hun stadig mad med tomat hvis vi skulle spise der. Og der har jeg fået den besked at jeg skulle tage mit eget mad med.

Da vi fik vores gamle sofa, var de på besøg for at se den og det nye sofabord. Fint med mig. Vi går i køkkenet for at få en kop kaffe og snakke. Pludselig skriger en af ungerne, og vi løber ind i stuen. De har så slåsset om en saks, fundet i reolen i soveværelset. Tøsen har fået en rift og vores sofapude fik en kæmpe flænge. Fik den besked at det var min egen skyld, for man havde ikke sakse tilgængelige for børn! 

De har lånt min bil da deres egen skulle på værkstedet. Jeg vil ikke have der bliver røget i bilen. Alligevel kommer den tilbage fyldt med aske på instrumentbordet. Og et brandmærke i sædet. De nægter stadig i dag at den kommer fra dem. Og der blev fundet en madpakke under sædet. 

De ejer INGEN respekt for andres ting. Eller andre mennesker generelt. 

Da min søsters den mindste skulle døbes faldt det sammen med deres datters fødselsdag. Først var vi inviteret til fødselsdagen, til spisning. Og ytrede at det passede perfekt for så kunne vi nå begge dele. Dagen efter havde de ændret fødselsdagen til middag. Og de ville blive yderst skuffet hvis vi ikke kom, for nu havde vi jo lovet det, velvidende at det kunne vi ikke nå.

Jeg håber at din kommende mand er så rar, at han rigeligt opvejer sin søsters kedelig adfærd.;)

Ellers ville jeg råbe "Løøb, bare løøøøb".:o

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 11 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg håber at din kommende mand er så rar, at han rigeligt opvejer sin søsters kedelig adfærd.;)

Ellers ville jeg råbe "Løøb, bare løøøøb".:o

Tro mig, det var min tanke i rigtig lang tid. Indtil jeg fandt ud af at min kommende mand ikke altid er lige begejstret for hans søster. Så vi ser dem heldigvis ikke så tit..

3

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind