Frk.DAF

Juleaften = Uenigheder

60 svar i dette emne

For 2 timer siden, Frk.DAF skrev:

Min søster og hendes mand havde deres to børn med.  En på 1 år og en på 3 år. 

At vi ikke har børn endnu, gør at vi har indrettet vores hjem som vi har. Men det kan jo ikke være rigtig, at når der kommer småbørnsfamilier så skal vi fjerne alt fra børnehøjde fordi forældrene mener det er anstrengende at holde øje med deres børn.

Det er da også anstrengende at vi skal fjerne vores ting eller acceptere at de bliver ødelagt. 

Som sagt er det helt fint, det er jeres hjem og jeres regler. I skal bare være opmærksomme på at det kan påvirke småbørnsforældres lyst til at være gæster. Hvis det er nogle mennesker I faktisk gider at omgås, er det en god idé at være lidt imødekommende mht. børnevenlighed. Generelt er det en god idé at være imødekommende over for sine gæsters behov selv om det ikke er noget man er forpligtet til at gøre.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg følte mig virkelig som en voksen, da jeg igår ringede og inviterede min svigerinde på kaffe idag. Synes vi skulle have en snak om det der foregik juleaften. Ligesom for at undskylde og få snakket om tingene.

Nu sidder jeg så her, banket til jorden. Med dårlig samvittighed. For det endte rigtig skidt og jeg blev vred hende.

Det starter fint, med at jeg forklare hvordan min opdragelse har været og at jeg lever på samme måde som vi selv er opdraget, IKKE at deres måde er forkert, overhovedet. Men at jeg er vant til at tingene bliver gjort på en måde. Fx at det ikke er okay at have sko i møblerne, man roder ikke i folks ting, man respektere det folk siger og man respektere deres ting.

Min svigerinde og jeg ser så forskelligt på ting og det havde jeg brug for at få afstemt med hende, så jeg kan prøve at tilpasse mig. Men jeg vil ikke finde mig i sko i møblerne, selvom hun mener det er okay. For hynderne kan jo vaskes. Det er ikke okay, at børnene roder i mine skuffer i soveværelset, hvor hun mener at sexlegetøj hører til i en kasse i skabet, hvis børnene ikke skal se det. Hun har så den holdning, at vi er familie og intet skjuler for hinanden. Samt at hendes børn er min familie, så det er lige så meget min opgave at holde øje med dem som det er hendes.

Første gang hun var at besøge os, efter jeg var flyttet ind, rodede hun i mit tøjskab for at finde ud af om vi "passede tøj". Dette forklarede jeg hende også var rimelig grænseoverskridende for mig. 

Hele vejen gjorde jeg opmærksom på at hendes måde at leve på er IKKE forkert, jeg deler bare ikke samme holdning, 

Det endte med at hun begyndte at råbe af mig, at jeg var barnlig og hun håbede aldrig jeg ville få børn. For det ville være synd for dem at få sådan en forfærdelig mor, der var syg i hovedet. Og hun kunne tydeligt mærke at jeg overhovedet ikke kunne lide dem og det var derfor jeg var så ond over for hende og hendes familie. Hun følte sig på ingen måde velkommen i vores hjem. Og jeg prøvede at få hende til at forklare hvad det var der gjorde det. Hun mener så at jeg ikke acceptere hendes familie. Uddybet med at børnene måtte ingenting her, såsom at lege i soveværelset, lege med mit makeup, gå i skabene for at tage slik, sodavand uden at spørge først osv.

Samtidig mener hun så at det er for dårligt, at vi ikke bruger nogle af deres ideer nu hvor vi er i gang med renovering. Som om de slet ikke har noget at skulle have sagt. 

Til sidste kigger hun på mig og siger "jeg fatter ikke hvad ***** vil med dig. Du er ikke andet end en lille møgsæk, der tror du bestemmer i hans hus"

Så blev jeg vred. Bad hende om at pisse ud af vores hjem. For så længe jeg betaler halvdelen af ALT inkl. afdrag på huslån, så er det også mit hjem. Og kunne hun ikke acceptere det, så er hun ikke velkommen her. Jeg prøvede at være imødekommende, men hun skal ikke begynde at svine mig til.

Har snakket med min mand om det, og han støtter mig fuldt ud. Jeg optog hele forløbet, på telefonen. For min mand har nogle gange lidt svært ved at tro hans søster kan være grov i mæglet over for mig. Men nu har han hørt det og siger at det skal jeg på ingen måde finde mig i. Og han vil have en snak med hende omkring det.

puha... havde lige brug for at komme ud med det...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Jeg føler med dig.

Jeg synes dine regler er ganske rimelige.

Jeg har selv 2 børn som nu er store, men de har lært, at lige så vel som jeg respekterer at de gerne vil have nogle ting for selv, så skal de også respektere at der også er ting jeg gerne vil have for mig selv. Og man kigger ikke i skuffer og skabe når man er i andres hjem, medmindre man har fået lov. Og det uanset om man har sex-legetøj eller ej.

Jeg mener også det er en selvfølge, at man lærer sine børn at behandle andres ting ordentligt, herunder at man ikke har fodtøj oppe i møblerne. Og heller på sæderne i toget.;)

Og m.h.t. mennesker der påstår  at andre er syge i hovedet, så har jeg også et par erfaringer på den konto, og jeg kan bare sige, at det er ikke mig der er endt med en psykisk diagnose af de tungereB). Så de beskyldninger tager du bare helt roligt.:kys:

M.h.t. idéer og gode råd fra andre, så er min holdning, at man lytter til dem, og så finder man dem frem fra hukommelsen hvis de en dag kan bruges.

Det lyder som om du har en dejlig mand, som bakker dig op og støtter dig.:gogo:

Redigeret af Entrelac
1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hold da op en ende på det hele.

I forhold til TS første indlæg, så ville jeg tage hensyn til 1 og nok også 2.

1. fordi der er ret meget jeg selv ikke tåler, og er super glad når andre tager hensyn til mig. Dog accepterer jeg også hvis folk beder mig selv om at tage noget med og har også selv bedt en veninde tage hvidvin med juleaften da hun var den eneste der ikke drak rødvin.
2. fordi jeg ikke selv gider og holde øje med andres børn, og det ville jeg komme til hvis jeg ikke havde sørget for det ikke var nødvendigt.

Det sagt så kan man ikke garderer sig mod børn der går i skabe og skuffer og befinder sig steder de ikke burde. Der burde forældrene virkelig have gjort noget og opdraget på dem.
Har kun oplevet en gang at en andens barn er gået i mine skuffer (boede endda hjemme på det tidspunkt) og hold da op hvor var jeg vred og bad min mor om at personen ikke skulle på besøg igen.
Det skete heldigvis heller ikke.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hold da fast en finale du fik der!

Din svigerinde er da lige til den lukkede, og hun skulle godt nok ikke opføre sig sådan overfor mig. Hendes totale fravær af opdragelse af hendes børn er en kæmpe bjørne tjeneste, der er jo ingen som kan holde ud at være sammen med dem hvis de fortsætter på den måde.

Naturligvis går man da ikke i andres ting når man er på besøg eller hopper i møblerne, konen har jo ingen grænser eller respekt for andres ting.

Godt du optog det, for det er godt nok langt ude.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 27/12/2016 at 10:59, j-g80 skrev:

Jeg er godt nok hundrede procent på din side her. Ikke på vilkår om jeg havde fundet mig i den opførsel. Hvis nogen var begyndt at dække bordet om så var jeg simpelthen blevet SÅ vred. Og når jeg laver maden så laver jeg maden, og så skal jeg nok sige til, hvis jeg har behov for hjælp.

At komme fem timer før man er inviteret, jamen altså - hvad fanden bilder de sig ind, det er simpelthen SÅ uopdragent.

At din svigerinde begynder at vræle, fordi hun føler sig uvelkommen, er sørme hendes problem. Og du skal i hvert fald ikke have dårlig samvittighed over, at du har ødelagt nogens jul (børn eller voksne) dét stod de sgu selv for.

Jeg kunne ikke være mere enig med dig, hvad i alverden bilder den familie sig ind.....

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 27/12/2016 at 12:24, Maeve skrev:

Du får det til at handle om at vinde. Det bliver en kamp. - Og jeg kan så forstå, at det er sådan familien fungerer. Men hvis man vil have et konstruktivt forhold og stadig kunne se sig selv i øjnene, er der jo muligheder for dialog og kompromis, og det var det, jeg prøvede at illustrere.

Arj, det kan du ikke mene Maeve - hvis beskrivelsen af hendes svigerinde og hendes yngel er bare 50% korrekt er de godt nok for langt ude i den side af familien og pokker stå i det om TS skal stå model til den opførsel,

man "spilder" ikke en kuglepen på bordduen ved et uheld, eller hiver lametta af træet og børn skal under ingen omstændigheder lege på et køkken gulv. De aller fleste alvorlige uheld for børn i hjemmet opstå i køkkenet, det er en arbejdsplads ikke en lege plads.

TS har fuldstændig ret

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg takker for alle svar..

Min svigerinde har meddelt sin bror at de ikke ønsker mit selskab. Hvis han fortsat vil være en del af deres familie, så skal jeg ud.

Jeg er, ifølge hende, manipulerende, grov og decideret ubehøvlet. 

Hun mener at jeg kan være psykisk skadelig for hendes børn. Samtidig mener hun at optagelsen er falsk og en jeg har fabrikeret.

Mine svigerforældre prøver så vidt muligt at holde sig uden for, selv om de er 100 % på min side. Jeg har så ondt af dem, at de fremover ikke længere kan have os alle sammen samlet. 

Min mand støtter mig 100% og har derfor valgt at meddele hans søster at jeg bliver og så er resten op til hende..

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, Frk.DAF skrev:

Mine svigerforældre prøver så vidt muligt at holde sig uden for, selv om de er 100 % på min side. Jeg har så ondt af dem, at de fremover ikke længere kan have os alle sammen samlet.

Ja, det er en trist situation.

Men man skal jo ikke finde sig i alt for husfredens skyld.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 minutter siden, Entrelac skrev:

Ja, det er en trist situation.

Men man skal jo ikke finde sig i alt for husfredens skyld.

Nej det ved jeg godt.

Og måske bør jeg også informere at de ikke er hans biologiske forældre. Hans forældre døde for 28 og 17 år siden. De var skilt og morens mand, ham de kalder far i dag, har en ny kone og det er så dem de ser som deres "forældre". 

Hvilket så udgør en vigtig faktor. Vi havde snakket om at blive gift til sommer 2018, men han vil giftes nu. For som tingene er nu, så er det hans søster der arver efter ham. Og han er bange for hvad der vil ske med mig, hvis han skulle dø. Så når papirerne er i orden, tager vi på rådhuset.. og så holder vi bryllup for hele familien til sommer.. 

Sørgeligt at tingene skal komme herud, pga en @#%!@/ juleaften som burde have været en fantastisk aften :-(

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind