Frk.DAF

Juleaften = Uenigheder

Recommended Posts

BlåHimmel    75
BlåHimmel

Du beder folk om at spænde hjelmen og gøre, som du siger eller blive væk.

Vil du ikke lave allergimad, så beder du vedkommende om at tage med selv.

Det lyder som om, at folk er godt i gang med at løbe om hjørner med dig i dit eget hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 10 timer siden, gumle skrev:

Sikke en herlig svigerfamilie du :ae:har der.

Jeg mener, at det er dit hjem ergo dine regler indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.

1. Bed om at se allergipapir, hvem har sagt han er allergisk ? Hvis han er rigtig allergisk, havde jeg accepteret det. 

2. Jeg havde forventet at forældrene stoppede deres barn fra at pille julepynt ned. Det er deres ansvar. Jeg har aldrig fjernet julepynt herhjemme, og det er gået fint, hvis man er lidt vågen omkring barnet.

3. Dit hjem dine regler. Hvis du ikke vil have røg, vil du ikke have røg, længere er den ikke i min verden. Self. Hvis det er gamle bedstemor på 90 år, havde jeg aldrig krævet det. ( jeg ryger selv ) 

4. Den er bare langt ude, hvem i alverden blander sig i hvordan maden bliver tilberedt :huh:

5. Den er også langt ude, de er i dit hjem, du bestemmer hvornår der kommer slik på bordet, hvornår fjernsynet tændes osv. 

Julen holdes i dit hjem, selvfølgelig tager man hensyn til andres traditioner, men det er dit hjem og dine traditioner. Jeg holder feks jul i år, og her er der ingen, der blander sig. De spørger ind til, om jeg har brug for hjælp eller om jeg mangler noget. Sidste år holdt jeg jul med hele den pukkelrygget familie, og hold da ferie hvor var der mange, der havde en holdning til hvordan en flæskesteg skal steges :blink:. Her sagde min mor fra, og de personer blev lidt mugne, men de accepterede det, for ellers måtte de jo bare blive hjemme. 

Hvad siger din kæreste til det ? 

God kommentar hjerte her fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 15 minutter siden, BlåHimmel skrev:

Du beder folk om at spænde hjelmen og gøre, som du siger eller blive væk.

Vil du ikke lave allergimad, så beder du vedkommende om at tage med selv.

Det lyder som om, at folk er godt i gang med at løbe om hjørner med dig i dit eget hjem.

God kommentar, hjerte her fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.DAF    11
Frk.DAF

Årh jeg har haft en god snak med min bedre halvdel i dag.

Det er gået op for mig, hvorfor jeg bliver ekstra irriteret. 

Aftalen var, helt tilbage fra starten af året, at min familie skulle komme herop og holde jul. I sommers finder vi så ud af at mine svigerforældre skal sidde alene, så vi invitere dem. 1 måned før juleaften, finder vi ud af at min svoger og svigerinde (med børn) antager at de også er inviteret. Så pludselig er vi 8 mennesker mere. 

Og oven i hatten, begynder de at stille krav til aftenen. Jeg ville hellere end gerne have lavet maden til allergikeren, HVIS jeg var blevet spurgt. Men at han meddeler det 14 dage før juleaften at han pludselig ikke kan tåle and, og så kræver at der bliver lavet anden sovs og rødkål til ham.

Desuden havde vi aftalt, at grundet den store flok mennesker vi pludselig er, så tog alle lidt med. Så mine forældre står for rødkål og ris a la mande, min søster og svoger for chips og rødvin. Mine svigerforældre står for sodavand. Og så stegen som min svoger og svigerinde skulle stå for, er på 1,7 kg. Så vi har måtte hente ekstra steg, igår.

så opsummering: svoger og svigerinde + 6 børn, "trænger sig på" juleaften. Stiller krav i sidste øjeblik. Og "levere" ikke som aftalt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa    782
Zoxa
For 2 minutter siden, Frk.DAF skrev:

så opsummering: svoger og svigerinde + 6 børn, "trænger sig på" juleaften. Stiller krav i sidste øjeblik. Og "levere" ikke som aftalt..

Det var jeg også blevet pænt knotten over

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac    1.604
Entrelac
For 4 timer siden, BlåHimmel skrev:

Jeg fik den tanke, om det kan tænkes, at svogeren lige skal "pisse territorie af" og teste værtinden.:gruble:

For 2 timer siden, Frk.DAF skrev:

Og så stegen som min svoger og svigerinde skulle stå for, er på 1,7 kg. Så vi har måtte hente ekstra steg, igår.

Når de kommer, så møder du, eller din kæreste, dem med et smil på læben, og spørger om i ikke lige skal ordne det økonomiske mellemværende. Og så hiver i regningen for stegen frem.

Men det jeg synes er det vigtigste i det her, nu får i prøvet om det kan fungere, og ellers ved i det til en anden gang, og kan tage jeres forholdsregler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kisser D    20
kisser D

Jeg sidder her parat til at holde Juleaften hos vores datter. jeg kunne aldrig finde på at opstille krav og diktere hvordan jeg ville have det, heller ikke når vores svigerdøtre holder festen.

! hvis manden ikke kan tåle anden så må han medbringe noget han kan tåle, eller spise kartofler og sovs,

2, barnet skal selvfølgelig have opdækning af forældrene, det er deres ansvar, hvad barnet laver, ikke værtsparrets.

3.I jeres hjem gælder jeres regler, hvis ikke de kan acceptere det, er det bare synd, Den der konflikt skyhed må du glemme.

4. Fortæl dem at næste år hvor de skal holde Jul, forlanger i at i skal bestemme hvad i skal spise, og i vil gerne have lov at bestemme hvor møblerne skal stå så det ikke støder jeres æstetiske sans.

5, Den sidste regel er nemlig lige så syg og uopdragen som deres forlangender. kom op på beatet og sig fra, de er ubehøvlede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 44 minutter siden, kisser D skrev:

Jeg sidder her parat til at holde Juleaften hos vores datter. jeg kunne aldrig finde på at opstille krav og diktere hvordan jeg ville have det, heller ikke når vores svigerdøtre holder festen.

! hvis manden ikke kan tåle anden så må han medbringe noget han kan tåle, eller spise kartofler og sovs,

2, barnet skal selvfølgelig have opdækning af forældrene, det er deres ansvar, hvad barnet laver, ikke værtsparrets.

3.I jeres hjem gælder jeres regler, hvis ikke de kan acceptere det, er det bare synd, Den der konflikt skyhed må du glemme.

4. Fortæl dem at næste år hvor de skal holde Jul, forlanger i at i skal bestemme hvad i skal spise, og i vil gerne have lov at bestemme hvor møblerne skal stå så det ikke støder jeres æstetiske sans.

5, Den sidste regel er nemlig lige så syg og uopdragen som deres forlangender. kom op på beatet og sig fra, de er ubehøvlede.

Hjerte herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.DAF    11
Frk.DAF

Så sidder jeg her. Brugt og træt.

Svoger og svigerinde plus børn, ankom allerede ved 13 tiden. 

Straks begyndte de at blande og diktere. Bordet var pyntet forkert, ovnen stod på almindelig ovn i stedet for varmluft (hvilket ikke passede dem), støvsugeren larmede så deres søn ikke kunne sove. Og det lykkedes dem at få mig til at knække, med det resultat at min svigerinde begyndte at vræle fordi jeg var SÅÅÅ streng. 

Vores køkken er IKKE stor nok til at alle kunne være der, alligevel skulle deres unger lege midt på gulvet, selvom jeg havde sagt at køkkenet var børnefri zone. Da alle var kommet, bad jeg gentagende gange folk om at gå ind i stuen, altså dem der ikke hjalp i køkkenet. 

Og jeg har fået ødelagt min juledug fordi børnene har malet med kuglepen på den. Af en tøs på 13 :-/

Fik smadret en julenisse fordi de skulle slås i sofaen. 

Juletræet har mistet et par kugler fordi ham på 9 synes det var sjovt at hive lamettaen af og kaste det på igen. 

Hele aftenen endte med at svoger og svigerinde kørte i vrede over at jeg bad dem holde styr på deres unger i stedet for at diktere hvordan vi gjorde tingene.

Men derefter var aftenen fantastisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H    465
Helle H
For 8 timer siden, Frk.DAF skrev:

Så sidder jeg her. Brugt og træt.

Svoger og svigerinde plus børn, ankom allerede ved 13 tiden. 

Straks begyndte de at blande og diktere. Bordet var pyntet forkert, ovnen stod på almindelig ovn i stedet for varmluft (hvilket ikke passede dem), støvsugeren larmede så deres søn ikke kunne sove. Og det lykkedes dem at få mig til at knække, med det resultat at min svigerinde begyndte at vræle fordi jeg var SÅÅÅ streng. 

Vores køkken er IKKE stor nok til at alle kunne være der, alligevel skulle deres unger lege midt på gulvet, selvom jeg havde sagt at køkkenet var børnefri zone. Da alle var kommet, bad jeg gentagende gange folk om at gå ind i stuen, altså dem der ikke hjalp i køkkenet. 

Og jeg har fået ødelagt min juledug fordi børnene har malet med kuglepen på den. Af en tøs på 13 :-/

Fik smadret en julenisse fordi de skulle slås i sofaen. 

Juletræet har mistet et par kugler fordi ham på 9 synes det var sjovt at hive lamettaen af og kaste det på igen. 

Hele aftenen endte med at svoger og svigerinde kørte i vrede over at jeg bad dem holde styr på deres unger i stedet for at diktere hvordan vi gjorde tingene.

Men derefter var aftenen fantastisk.

Det må være både dejligt og en kollosal lettelse at du kom over juleaften i live :D

Men há nu en god "resten-jul".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind