us74

Pebersvend / Pebermø

Recommended Posts

us74    130
us74

Vi diskuterede i saunaen i dag

Hvis man nu har været gift - men er blevet skilt igen - er man så pebersvend / pebermø - eller er det kun hvis man har været ugift hele livet frem til de 30 år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499    116
stig6499

aner det ikke , men jeg har været ugift i 30 år , så jeg må være pebersvend , hvis det sidste passer 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy    5.451
mgy

En pebersvend var underlagt et forbud mod at gifte sig af sin arbejdsgiver, Hansaen, så hvis man har været gift, kan man vel ikke sammenligne med den gamle betegnelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499    116
stig6499

At få forbud mod at gifte sig af sin arbejdsgiver , det bliver mere og mere syret , jeg kunde forstå hvis man fik forbud mod at gifte sig af sine forældre så familieformuen ikke gik til ægtefællen , eller af religiøse oversager , men af sin arbejdsgiver 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy    5.451
mgy
Lige nu, stig6499 skrev:

At få forbud mod at gifte sig af sin arbejdsgiver , det bliver mere og mere syret , jeg kunde forstå hvis man fik forbud mod at gifte sig af sine forældre så familieformuen ikke gik til ægtefællen , eller af religiøse oversager , men af sin arbejdsgiver 

Det var for at undgå, at Hansaens lokale agenter fik for gode forbindelser med de lokale og kunne komme i en loyalitetskonflikt. Og Hansaen handlede blandt meget andet med peber. 

De måtte vist gerne gå på bordel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499    116
stig6499
For 4 minutter siden, mgy skrev:

Det var for at undgå, at Hansaens lokale agenter fik for gode forbindelser med de lokale og kunne komme i en loyalitetskonflikt. Og Hansaen handlede blandt meget andet med peber. 

De måtte vist gerne gå på bordel. 

ha ha jammen så er det helt i orden , hvis man må gå på bordel 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind