Helle H

Bager eller Bager

Recommended Posts

mgy

Det er egentlig kun rugbrød og knækbrød, jeg køber i butik (Brugsen), det er så fabriksfremstillet og påfaldende holdbart. Ellers bager jeg helst selv mit brød. Mht. kager, så er jeg ikke sikker på, at jeg har bemærket den store forskel. Jeg har ikke købt så meget, at jeg kan sige noget sikkert. Kvickly havde nogle pragtfulde othellolagkager engang, men så fyrede de vist bagerne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Bageren kan jo noget, eller retter.. bør kunne noget som supermarked ikke kan. Den gode personlige betjening, lokale vare, bestillingsopgaver, familieopskrifter osv. osv. 

Jeg bruger begge. brød til brødristeren bliver købt i supermarked, hvor søndags morgenmaden, bliver købt hos bageren. Bageren kan leverer thebirkes, som supermarked ikke kan, og supermarked kan så leverer lave priser og storindkøb. Vi har brug for begge dele, mener jeg. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Mon ikke vi/man kan gå ud fra at det bager-brød vi/man kan købe i div. supermarkeder, for det meste også er bagt ved hjælp af uddannede bagere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, Helle H skrev:

Mon ikke vi/man kan gå ud fra at det bager-brød vi/man kan købe i div. supermarkeder, for det meste også er bagt ved hjælp af uddannede bagere?

Næppe.. 

Det er ikke just raketvidenskab. De har simple regler for indhold, typisk baseret på at lægge sig under en pris. 
Det er naturligvis folk med forstand på brød/gær meltyper osv. som arbejder i deres udviklingsafdeling, men når det først er godkendt, så er det rent samlebånd. 

Listen fra brødhuset kan du se her: https://nettodkprodstorage.blob.core.windows.net/media/1280/12300_ingrediensliste2016_46.pdf

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Næppe.. 

Det er ikke just raketvidenskab. De har simple regler for indhold, typisk baseret på at lægge sig under en pris. 
Det er naturligvis folk med forstand på brød/gær meltyper osv. som arbejder i deres udviklingsafdeling, men når det først er godkendt, så er det rent samlebånd. 

Listen fra brødhuset kan du se her: https://nettodkprodstorage.blob.core.windows.net/media/1280/12300_ingrediensliste2016_46.pdf

Ja jeg ser i linket en række opskrifter, opskrifter som vel de fleste bagere vil følge (sådan nogenlunde), men det fortæller dá ikke noget om selve det om/at det er udlærte bagere der står for fremstillingen af det gode brød der er at købe i div. supermarkeder, jeg mener i lighed at mange supermarkeder også har fx. uddannede Slagter (osv.) i deres forretninger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, Helle H skrev:

Ja jeg ser i linket en række opskrifter, opskrifter som vel de fleste bagere vil følge (sådan nogenlunde), men det fortæller dá ikke noget om selve det om/at det er udlærte bagere der står for fremstillingen af det gode brød der er at købe i div. supermarkeder, jeg mener i lighed at mange supermarkeder også har fx. uddannede Slagter (osv.) i deres forretninger. 

Netto får leveret fra en stor brødfabrik, her er det næppe bagere som producerer brødet. Men f.eks. Kiwi de får leveret brød fra Guldbageren, så det er små lokale bagerier som leverer. Så det er jo nok lidt en blanding. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 1 minut siden, Jubi_bruger skrev:

Nej, meget af det er bake-off. Altså noget der er færdigt og fra frost smækkes direkte i ovnen. Mange steder er det skolepiger og lign. der sørger for det... 

Mon dog!

Men hvis det er så gør de skolepiger det sørme godt!

Redigeret af Helle H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 2 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Netto får leveret fra en stor brødfabrik, her er det næppe bagere som producerer brødet. Men f.eks. Kiwi de får leveret brød fra Guldbageren, så det er små lokale bagerier som leverer. Så det er jo nok lidt en blanding. :)

Netto lå allernederst i den test der blev foretaget, så det lyder rigtigt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, Helle H skrev:

Mon dog!

Se her: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Jeg glemte linket:

Det er i "Søndagsavisen -15-16 december 2016-uge 50"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind