Helle H

Bager eller Bager

35 svar i dette emne

Der skríves et sted i et medie om forskellen på almindelige Bagere (bageri) og Bagerne i fx. div. supermarkeder!

Hvad foretrækker du/I?

Jeg foretrækker langt brødet hos det lokale supermarked (ligger dør om dør med en bager), både pris og kvalitet virker bedst i supermarkedet.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, Jubi_bruger skrev:

Nu har det i supermarkeder, som regel, ikke noget at gøre med vores stole bager traditioner her i Danmark. Det er ofte bake-off fra polen.

Jeg vil hellere støtte den lokale bager, hvor jeg også finder rigtig brød af gode råvarer. Ikke samme ringe kvalitet som i supermarkederne.

Rigtigt!

Og såleder er det vist med mange af det du kalder vores stolte  traditioner her i Danmark.

Det er livet og det er godt, bare varen evntl. er god og bliver billigere.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 10 minutter siden, Jubi_bruger skrev:

Det er ofte bake-off fra polen.

Uden at have undersøgt det alt for grundigt, så ved jeg at i hvert fald Netto får deres leveret fra Kohberg. Bake-off rugbrød og franskbrød producerer de også, jeg er ikke helt 100, men jeg tvivler på at de laver dem i Polen og sender dem frosne til Danmark.

Muffins og alt det andet sukkerhejs ved jeg ikke hvor kommer fra, men det er måske det du taler om?

I forhold til Supermarked vs Bager, så er jeg lidt ligeglad. Bageren er dog ofte for dyr og tilbyder ikke noget, som ikke kan findes i supermarkederne. Men hvis det skal være godt, f.eks. træstammer og specielt hindbærsnitter, så skal man til bageren. Det er så tørt og klamt det jeg har kunnet finde på hylderne hos den lokale Rema (og det er generelt for supermarkeder et problem).

Nogen må have fat i Mads Brynnum så han kan lave flere købekage-videoer :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, Jubi_bruger skrev:

Billigere = supermarkedets bake-off

Kald det hvad du vil, fx koster det der kaldes en "Dagmartærte" hos den lokale bager ca. kr. 30,00 men hos/i supermarkeder ca. kr. 15,00, jeg har prøvet at købe begge og den til kr. 15,00 var et mulehår bedre.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 8 minutter siden, Helle H skrev:

Kald det hvad du vil, fx koster det der kaldes en "Dagmartærte" hos den lokale bager ca. kr. 30,00 men hos/i supermarkeder ca. kr. 15,00, jeg har prøvet at købe begge og den til kr. 15,00 var et mulehår bedre.

Den Dagmartærte jeg sidst købte i Kvickly, den havde intet med en Dagmartærte at gøre. den endte i skraldespanden.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, Jubi_bruger skrev:

Jeg forbinder ikke Netto med et supermarked.

Men som jeg skriver er "det som regel" om det er fra Polen eller hvad, det er egentlig mig ligemeget, det er bake-off. Det kan være udemærket og billigt, men bageren, kvaliteten, håndværket og arbejdspladserne vil jeg hellere støtte.

Netto ligger vist nederst i den test der er foretaget af fx. "Søndagsavisen".

Netto dårligst ud af 10 med kun 3 p. hvor den bedste fik 27 p. så det er nok ikke lige Netto der bør/skal fremhæves.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 minutter siden, Jubi_bruger skrev:

Den Dagmartærte jeg sidst købte i Kvickly, den havde intet med en Dagmartærte at gøre. den endte i skraldespanden.

Ufatteligt!

Men ok. det var den jeg købte hos bageren også (hvis ikke jeg æregede mig at há betalt kr. 30,00 for den).

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 15 minutter siden, Jubi_bruger skrev:

Jeg forbinder ikke Netto med et supermarked.

Men som jeg skriver er "det som regel" om det er fra Polen eller hvad, det er egentlig mig ligemeget, det er bake-off. Det kan være udemærket og billigt, men bageren, kvaliteten, håndværket og arbejdspladserne vil jeg hellere støtte.

Jeg fornemmer her at du vil holde liv i div. gamle (nu ud-tjente) håndværk bare for at holde liv i dem, er det korrekt?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg vælger bageren, supermarkedet er ofte masse produktion, og ikke altid optimalt som bage produkt.

At bake-off nu findes som forbagt i supermarkeder, er jo ofte godt nok, og det bruges også her. Jeg kan dog godt skelne mellem kvalitet og kvantitet, og vælger at støtte og betale ekstra for kvalitet og bevarelsen af bageriets eksistens som selvstændig forretning hvor muligt.

Det ægte håndværk vil altid koste lidt mere, især når vi ser på det som dansk håndværk. Det vil altid være foretrukken men så er det også sket at tiden til at køre til bageren ikke altid findes, så smutter det billigere brød ned i kurven.

Jeg kører gerne til bageren for at hente brød som egentlig mål uden omtanke for prisen at starte bil, tid og hvad jeg egentlig forbruger ekstra penge på. 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 1 minut siden, lg-ejeren skrev:

Jeg vælger bageren, supermarkedet er ofte masse produktion, og ikke altid optimalt som bage produkt.

At bake-off nu findes som forbagt i supermarkeder, er jo ofte godt nok, og det bruges også her. Jeg kan dog godt skelne mellem kvalitet og kvantitet, og vælger at støtte og betale ekstra for kvalitet og bevarelsen af bageriets eksistens som selvstændig forretning hvor muligt.

Det ægte håndværk vil altid koste lidt mere, især når vi ser på det som dansk håndværk. Det vil altid være foretrukken men så er det også sket at tiden til at køre til bageren ikke altid findes, så smutter det billigere brød ned i kurven.

Jeg kører gerne til bageren for at hente brød som egentlig mål uden omtanke for prisen at starte bil, tid og hvad jeg egentlig forbruger ekstra penge på. 

Ja selvfølgeligt koster det extra at holde liv i de mange "gamle" erhverv, men det er bare (efter min mening) alt-alt for dyrt at gøre det (det hører hjemme ude på et museum) og ikke i et frembrusende liv/samfund.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind