pharlap

Slow cooker

Recommended Posts

pharlap

Jeg overvejer at anskaffe mig en slow cooker, for  det er så moderne nu at langtidstege kødet.

Er der nogen der har erfaring med at lave mad i slow cooker? Kan den passe sig selv uden opsyn?

Hvad er max tiden , som man kan indstille den til? Nogle bestemte mærker som er anbefalelsesværdigt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Skal ikke gøre mig til nogen ekspert på området, men fruen min fik en slow cooker for et år siden. Vi bruger den ofte og maden fra den er super mørt og kan ofte "tygges med øjenlåg". Har en kylling været over hele dagen, så sæt den blot hårdt på bordet og al kødet falder nærmest af benene. Mums :banan:

Er det så udkogt?  Næh overhovedet ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
On 13/12/2016 at 18:55, pharlap skrev:

Jeg overvejer at anskaffe mig en slow cooker, for  det er så moderne nu at langtidstege kødet.

Er der nogen der har erfaring med at lave mad i slow cooker? Kan den passe sig selv uden opsyn?

Hvad er max tiden , som man kan indstille den til? Nogle bestemte mærker som er anbefalelsesværdigt?

De er fantastiske!

Jeg vil anbefale at du finder en billig en til at starte med og så "leger" med den. Det vigtigste parameter er som regel ikke funktioner, men størrelsen. Sådan groft sagt skal den have en kapacitet på 1L pr. person du vil lave mad til. Så er det dig og fruen, så find noget på 1,5-3L, er der børn i huset skal du op på 4-5L.

Men ellers er det ikke raketvidenskab: Skræl kartofler, grøntsager efter eget valg (gulerødder og rodfrugter generelt er gode, løg, porrer), vælg noget kød som er egnet til at blive kogt længe, "kød på ben" er godt (lam!). 4-5 timer er almindeligvis "nok", men det smarte er at du sagtens kan lade den stå længere. Hvor mørt det skal være er jo personligt, så find en med en "Delay timer", altså hvor den først starter efter et stykke tid. Så i stedet for at koge fra kl. 8:00 om morgenen og indtil kl. 18:00, så starter den måske først kl. 12:00 og kører i 6 timer.

Sørg for at den er placeret strategisk godt i forhold til hunde og børn. Katte er ikke noget problem, den er for tung til at de kan flytte på den, men husk låg for at undgå hår i suppen, den kan være rar at lægge sig op ad hvis man har pels og fire poter.

Mærker: Det er lige meget. Elektronikken er så simpel at de er lige gode. Nogen af dem kan dog puttes i ovn/på komfuret. Hvis det har interesse så må du jo vælge sådan en. Som med alt køkkenudstyr, så sørg for at den har gode håndtag. Jeg kunne også bare lade være ødelægge dem :P

Redigeret af MortenJ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind