• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
555555555

Klage over overbo...

8 svar i dette emne

Jeg har forsøgt at formulere en klage over min overbo, der åbenbart altid har lyst til at høre musik hele natten.

Jeg har bare skrevet det ned i kort form, men nu bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal formulere det?

Hvordan ville I formulere en klage sådan helt officielt?

Når boligforeningen modtager den, sender de den så bare videre til lejer, eller omskriver de den først til deres egne ord (bare af hensyn til henvisning i husordenen)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

For at din klage bliver taget alvorligt, om man så må sige, vil det være bedst om du kan få de andre i opgangen til at underskrive også.

Der ud over er det bedst at du også anfører tidsrum og beskriver hvad du har gjort for at i mødekomme problemet, altså talt med din overbo

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 4 timer siden, 555555555 skrev:

Jeg har forsøgt at formulere en klage over min overbo, der åbenbart altid har lyst til at høre musik hele natten.

Jeg har bare skrevet det ned i kort form, men nu bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal formulere det?

Hvordan ville I formulere en klage sådan helt officielt?

Når boligforeningen modtager den, sender de den så bare videre til lejer, eller omskriver de den først til deres egne ord (bare af hensyn til henvisning i husordenen)

Min erfaring, fra et almennyttigt boligselskab er, at boligselskabet skriver til den påklagede, at der er klaget over (f.eks.) høj musik om natten, og så henviser de til husordenen hvoraf det fremgår, at der ikke må spilles høj musik efter kl. 22. Og så oplyser de om hvilke konsekvenser det kan få hvis påklagede fortsætter med, at overtræde husordenen vedr. støj.

Hvis problemet fortsætter, så bør du klage igen, og igen, og igen.............., fordi, at hvis du ikke klager igen, så ved udlejer ikke, at problemet fortsætter. Her skal du være obs på, at sagen kan ende i beboerklagenævnet, og dér kan du ikke længere være anonym.

For 4 timer siden, Zoxa skrev:

For at din klage bliver taget alvorligt, om man så må sige, vil det være bedst om du kan få de andre i opgangen til at underskrive også.

Der ud over er det bedst at du også anfører tidsrum og beskriver hvad du har gjort for at i mødekomme problemet, altså talt med din overbo

Nej. Ingen kollektiver klager.

Mange boligselskaber respekterer ikke kollektive klager, simpelthen fordi, at de ikke respekteres i beboerklagenævnet.

Hver beboer som er berørt af problemet skal klage hver især.

Men det er helt korrekt, at man, så vidt muligt, bør starte med, at tale med overboen om problemet. Og ja, det er en rigtig god idé at skrive ned hvornår problemet er der, og hvad det består i.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 20 timer siden, Entrelac skrev:

Mange boligselskaber respekterer ikke kollektive klager, simpelthen fordi, at de ikke respekteres i beboerklagenævnet.

Og mange bolig selskaber gør, og en kollektiv klage over en beboer udelukker ikke den individuelle klage.

Og selvfølgelig er man nødsaget til at "følge op" på problemet hvis det fortsætter efter den/de første klager

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 timer siden, Zoxa skrev:

Og mange bolig selskaber gør,

Problemet er jo bare, hvis beboerklagenævnet afviser sagen p.g.a. kollektive klager.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

Problemet er jo bare, hvis beboerklagenævnet afviser sagen p.g.a. kollektive klager.

Det kan de ikke, de kan sige at de ikke vil bruge den kollektive klage i bevis byrden, men de kan ikke afvise at behandle sagen fordi der også er en kollektiv klage

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det er vigtigt at den er sober og enkelt formuleret. De klager jeg har været involveret i, der har modtageren bare fået en henvisning til problemet, uden at afsenderens formulering har været med.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind